Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Oprtalj schreef:Alleen droogvoer is absoluut niet aan te raden voor een kat. Katten zijn voor oorsprong woestijndieren en hebben een slecht ontwikkeld dorstgevoel. Ze drinken van nature weinig, omdat hun natuurlijke voedsel bestaat uit kleine prooidieren die veel vocht bevatten. Ga je een kat droogvoer geven dan bestaat het risico dat hij zelf niet op het idee zal komen om daarnaast voldoende water te drinken. Om die reden ontwikkelen heel veel katten blaas- en nierproblemen.
Blikvoer is over het algemeen ook niet van al te beste kwaliteit. Het beste kun je je kat een verse rauwe voeding geven. Dat kun je zelf samenstellen, maar dan moet je je er eerst in verdiepen, zodat je weet welke voedingsstoffen een kat nodig heeft. Een andere mogelijkheid is het geven van een complete kant en klare versvleesvoeding.
tamary schreef:cat lovers gold , goede brok zonder rotzooi. ong. 75% vlees en max. 25% bruine rijst.
Rosita schreef:tamary schreef:cat lovers gold , goede brok zonder rotzooi. ong. 75% vlees en max. 25% bruine rijst.
iedere brok blijft een droge hapWat moet je met 25% rijst? De maaginhoud van een prooidier is hooguit 2% van het gehele dier. En het vlees uit de brok............ da's geen biefstuk hoor. Kijk eens bij http://www.rendac.nl naar categorie 2 en 3 stoffen. Dat zit in dierenvoer als 'vlees'.
xLenax schreef:Mijn katten eten alleen rauw vlees (carnibest) ze doen het hier super op! Beiden glimmen als een aal sinds ik het ze geef, ze zijn super zacht en zitten lekker in hun vel en bovendien zijn ze er gek op! Ik ga niet meer terug naar brokken.