Princess en haar prachtige kittens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Princess en haar prachtige kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 13:05

3 dagen geleden zei ik tegen mijn zusje, Zeker weten dat er morgen een paar kleintjes bij liggen!
en ja hoor, eergister lagen er 5 kleine prachtige kittens bij princess.. Ik ben dolgelukkig!
hoe ze het doet, geen idee, maar het lukt haar om 2 lapjes, 2 gestreepte en 1 zwarte op de wereld te zetten.
Ze zijn echt schitterend, zo ontzettend klein! Ben benieuwd hoe ze worden als ze lekker gaan groeien.

Hier de foto's:

De lapjeskittens zijn erg mooi getekend!
1. Afbeelding

2. Afbeelding

Zo mooi klein!!
3. Afbeelding

Lekker slapen bij mams
4. Afbeelding

Samen drinken
5. Afbeelding

kusjee (L)
6. Afbeelding

trotse mam
7. Afbeelding

allemaal samen
8. Afbeelding

ze zijn zo mooi
9. Afbeelding

trotse tante Bailo
10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

Nashua lekker kriebelen
13.Afbeelding

De hele bups zoekt een plaatsje
14. Afbeelding

Samen slapen met mams
15. Afbeelding

Als ik me nu al bedenk dat ze over 8 weken weer groot genoeg zijn om lekker een eigen thuis te krijgen, moet ik toch even slikken, Wat een droepies!
Laatst bijgewerkt door Frannik op 16-05-08 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

IneV

Re: Princess en haar prachtige kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:08

Ze zien er erg mooi uit, super schattig! Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:08

over 6 weken?
Het is bij wet verboden om jonge dieren voor hun 8ste levensweek bij hun moeder vandaan te halen!

En laat je de moeder nu wel helpen? Zodat ze voortaan geen kittens meer kan krijgen?

Zijn wel schatjes trouwens
Die gestreepte zijn Cyperse!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 13:09

Evelli schreef:
over 6 weken?
Het is bij wet verboden om jonge dieren voor hun 8ste levensweek bij hun moeder vandaan te halen!

En laat je de moeder nu wel helpen? Zodat ze voortaan geen kittens meer kan krijgen?

Zijn wel schatjes trouwens
Die gestreepte zijn Cyperse!

Dan zijn het 8 weken, bedankt dat je me erbij helpt, dit is de eerste keer dat we kittens krijgen.
En nee, we laten de moeder niet helpen, we zorgen dat de kittens een goed tehuis krijgen.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:12

Kan zijn dat het bullsh*t is hoor..
maar ik heb ooit ergens gehoord dat je die katjes nog niet allemaal aan moet raken als ze net geboren zijn, omdat de moeder ze dan af kan stoten ofzo?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:12

waarom laat je de moeder niet helpen?

De kittens zijn 3 dagen geleden geboren
6 weken + 3 dagen is nog geen 8 weken

Oww ik zie het al, je hebt je post aangepast
er stond eerst 6 weken, dat heb je snel verandert!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 13:13

Dat dacht ik inderdaad ook, maar ik heb hiervoor de dierenarts gebeld en die zij als het een trouwe huiskat is, kan het geen probleem zijn, dus bij deze

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 13:14

Evelli schreef:
waarom laat je de moeder niet helpen?

De kittens zijn 3 dagen geleden geboren
6 weken + 3 dagen is nog geen 8 weken

Oww ik zie het al, je hebt je post aangepast
er stond eerst 6 weken, dat heb je snel verandert!

Sorry, maar ik wist het niet, maar goed, we waren er waarschijnlijk toch wel achter gekomen, want ik ga de dierenarts vandaag bellen voor meer informatie, wanneer ze weg mogen, wanneer ze ingeënt worden en dergelijk,
Maar bedankt voor je hulp.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:15

maar dan heb je nog niet antwoord gegeven op de vraag waarom ze niet geholpen wordt?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 13:20

Evelli schreef:
maar dan heb je nog niet antwoord gegeven op de vraag waarom ze niet geholpen wordt?

We hebben er zelf voor gekozen om kittens te krijgen, en er vervolgens 1 te houden.
We willen waarschijnlijk nog vaker kittens, dus dan lijkt het me zonde om haar te laten helpen.

Estar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:23

Lieve kittens,

8 weken is inderdaad minimaal..... Jammer dat je je poes niet laat steriliseren. Best egoistisch ook, jij hebt 8 weken lieve kleine poesjes, vindt je ze ook nog leuk als je ze ruim een jaar later tegen komt in het asiel?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 13:33

Ik vraag me af waarom iedereen altijd zo negatief is over bepaalde dingen.
Ik zeg dit op een nette manier, voordat ik dadelijk aanvallend overkom.
Maar zoals ik al zeg, betrek ik de dierenarts er zoveel mogelijk bij, en ben ik echt wel goed voor mijn kittens.
Ik zorg dat ze een goed thuis krijgen en dat ze niet in een asiel terecht komen. Voor de meeste hebben we al iemand die ze graag wil hebben.
Ik snap dus niet precies wat het probleem is. Dat van 6 weken, dat was een foutje van mij, maar dat was wel goed gekomen, want ik wilde vandaag de dierenarts nog informeren.
Ik vind het een beetje vervelend dat ik me moet verdedigen en me goed moet praten over iets wat helemaal niet fout is gegaan.
Misschien nemen we volgend jaar weer kittens misschien niet, dat ligt er maar net aan of het ons past of niet.
Ik hoop dat dit een beetje gewaardeerd wordt..

Estar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:41

Sorry, mijn reactie was wat aan de botte kant. Maar goed je kan NOOIT zeker weten dat ze het net zo goed bij andere mensen krijgen, als dat ze het misschien nu bij jouw hebben. Bovendien bij elk nestje wat een poes krijgt, ontstaan er meer bloedvaten van het hart richting baarmoeder van een kat. Dus hoe langer je wacht, en hoe meer nestjes je laat komen, hoe kleiner de kans is dat ze nog gesteriliseerd kan worden. En wat wil je dan doen? poezenpil? hormonen? lijkt me niet zo verstandig. Je zegt nu al "voor de meeste hebben we al iemand die ze graag wil hebben" voor andere dus niet... Je hebt natuurlijk nog wel ffies de tijd, maar wat als je ze niet kwijtraakt? Hou je ze dan zelf? met de kans dat, wanneer ze ouder worden, helemaal niet bij elkaar blijken te passen? Katten zijn geen kuddedieren he?
Snap dat je het niet leuk vindt... maar wees eerlijk naar je beestje en naar jezelf. Durf jij 100% te garanderen dat de katjes die jij weggeeft het goed krijgen de rest van hun leven? genoeg voer? ontworming? DA als ziek/gewond????

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:43

Mooie kittens, ze zijn erg mooi getekend.

De reden dat er zoveel weerstand is tegen dit soort pretnestjes, is dat de asielen (vooral in de kitten periode) overvol zitten, om nog maar niet te praten over de risico's van het vermeerderen met ongeteste katten. Er komen straks ladingen vol kittens richting de asielen. Jij zegt een goed thuis voor de kittens te vinden, maar wat als de volgende eigenaar er na een half jaar genoeg van heeft? Er zitten niet voor niks zoveel katten in de asielen. Als je graag een nestje wil, word dan pleeggezin voor een gedumpt nestje kittens van het asiel of een opvang. Het is net zo leuk (of nog leuker), en je hebt niet de lasten ervan Lachen

Kijk ook eens op: http://www.leukeennestje.nl

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:47

Oh wat een leuke kittens. Doet me denken aan onze oude kittens elk jaar Lachen Heerlijk die kleine beestjes!
Mooie aftekeningen hebben ze ook.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 13:49

Ik snap het allemaal, zoals ik al eerder zei,
maar ik wil een nestje van mijn eigen kat, misschien voor deze ene keer, en misschien laat ik haar wel helpen.
Maar ben ik dan niet geacht om dit te krijgen? Ik snap dat veel mensen slecht handelen, en met de asielen dat vind ik zelf ook verschrikkelijk, maar ik heb voor de meeste, zoals ik eerder al zei, een erg goed tehuis bij bekenden, waarvan ik weet dat ze goed terecht komen en zullen blijven.
Als de andere twee op den duur nog geen thuis hebben kunnen ze bij ons op de boerderij blijven. Ik stuur ze niet zomaar naar mensen die ik niet ken of waar ik geen hoogte van kan krijgen.
We hebben dit allemaal van te voren goed doordacht en goed bedacht wat de mogelijkheden zijn en wat onze verplichtingen zijn als we hieraan zouden beginnen.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:59

Frannik schreef:
We hebben dit allemaal van te voren goed doordacht en goed bedacht wat de mogelijkheden zijn en wat onze verplichtingen zijn als we hieraan zouden beginnen.

Nou..... als je dan niet weet dat ze pas met 8 weken weg mogen, vraag ik me af hoe goed jullie je in hebben gelezen.... Knipoog

www.leukeennestje.nl schreef:
En zelfs al bent u overtuigd dat uw kittens in blijvende huizen terecht komen, hebben de katten die nu in het asiel zitten niet meer recht op die goede huizen omdat zij er immers al zijn? Uw (toekomstige) kittens nemen de plaats in van reeds geboren katten....

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:04

Wie weet wou ze wel eerst de kittens laten geboren worden
en daarna de dierenarts invormeren ?
En ze zegt toch ook dat 6 weken een foutje was
en wees blij , je hebt niet allemaal zulke mensen als haar je heb ook mensen die de helemaal geen dierenarts bij laten komen en de dierenarts vraagt over informatie!

ps. Ik vind het hele leuke kittens Haha!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:07

Ik reageer alleen op het feit dat ze zegt dat ze zich goed geinformeerd hebben. Lachen
En je kunt beter eerst je dierenarts informeren voordat je een nestje neemt Ja

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:12

loveyoutoo schreef:
Ik reageer alleen op het feit dat ze zegt dat ze zich goed geinformeerd hebben. Lachen

Ja dat is ook wel beter
maar wie weet dacht zij daar wel iets anders over!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:12

Marjoleiin schreef:
loveyoutoo schreef:

Ja dat is ook wel beter
maar wie weet dacht zij daar wel iets anders over!

Blijkbaar, anders had ze het wel gedaan *LOL*

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:16

Ik vind het netjes dat je de kittens laat enten. Wat is er trouwens mis om je kat 1 keer een nest te laten krijgen en daarna eventueel de pil te geven. Ik vind het een slechtere zaak als iemand een aantal katten heeft die bij wijze van maar elke keer een nest jongen hebben liggen en dan nog niet eens de katten laten helpen.
Deze kittens krijgen tenminste nog inentingen. Helaas weet je nooit of een kitten/pup of wat voor dier ook op een blijvende plek terecht komt. Als je zeker wilt weten dat de dieren het goed hebben dan moet je alles zelf houden en vooral nooit weg doen want tja ze krijgen het natuurlijk nooit beter dan bij jou. Mensen gaan ook vaak een relatie aan en nemen een dier, niemand weet of ze over een aantal jaar nog samen zijn en of dan evengoed nog een plek is voor het dier. Helaas kunnen we niet in de toekomst kijken.
Jammer dat je niet meer informatie hebt opgevraagd voordat de kat dragend was maar goed ik hoop dat alles goed gaat.

trouwens wel mooie om te zien
Laatst bijgewerkt door joyce83 op 16-05-08 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:18

Wat een scheetjes!!

Wij hebben ongeveer 2x per jaar Brits Korthaar kittens en ze gaan pas met 12 wkn weg.
Ze krijgen 2 entingen. Ook nog in de 11e week en omdat ze eventueel ziek kunnen worden, mogen ze pas een week later weg. Waar heb je ze momenteel liggen dan? De omgeving(vloer) lijkt niet op een woonkamer, maar kan me vergissen.
Bij ons liggen ze de eerste 2 wkn op de slaapkamer bij me ouders omdat de moederpoes de kittens kan verstoppelen als ze te weinig rust krijgt of zich niet veilig voelt. Pas hier dus mee op. Daarna staan ze gewoon in de woonkamer in een grote kooi, 2x1m. Ze mogen pas de kooi uit als ze de kattenbak weten te vinden.

Als je nog meer wilt weten, mijn PB staat open. Lachen

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:55

Hai...
Gefeliciteerd met dit prachtige nestje...
Grotendeels ben ik het zeker eens met de rest...De mensen waar deze kittens nu naar toe
gaan hadden ook een kitten uit het asiel kunnen halen...Maar goed...gedane zaken...
Verder had je je misschien beter vooraf kunnen inlichten...Nu is het allemaal goed gegaan...
maar het had evengoed heel slecht kunnen aflopen...Daar moet je toch niet aan denken...
Zeker niet als je er achteraf over had gelezen dat je dit en dat had kunnen doen om de boel
te redden...

Verder wil ik je nog even een tip geven...Laat moederpoes nu niet zomaar buiten...Anders
kan ze over 9 weken alweer een nestje hebben...Poezen kunnen binnen een aantal dagen
na de geboorte alweer krols worden...Dit is natuurlijk niet gezond voor een poes...die nog
zoogt...

Edit...Nog even dit...Als je het goed wilt doen laat je ze tot 12 weken bij moeders...met
8-9 weken enten...met 11-12 weken weer...minimaal 3 keer ontwormen en ook nog ontvlooien...
Laat ze lekker in de huiskamer opgroeien...met veel contact...zodat ze lekker sociale en
evenwichtige kittens worden...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:58

Keigefeliciteerd met het nestje! Weet je al of het meisjes of jongetjes zijn? Eén tip kan ik je vast geven: alle lapjes zijn meisjes.

Verder is het bij wet verboden om poesjes voor hun 6de week weg te halen bij mams, maar voor de diertjes zelf is 8 weken gewoon beter.

Nóg beter is 12 weken, dat doen ze bij raskatten zodat ze hun eerste + tweede enting nog bij de fokker krijgen.

Veel plezier ermee!

Oh, nog een tip: als je ze aan vast eten gaat laten wennen, begin dan met wat geprakte tartaar. Dat werkt altijd erg goed.

EDIT: laat je moederpoes nu wel casteren? of heb ik daar overheen gelezen?