kat met diarree

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brittje88

kat met diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 16:56

m'n kat heeft nou iets van 1 of 1 1/2 week diarree. Heb haar 5 dagen geleden al een wormenkuur gegeven omdat ik zag dat ze een vlieg opvrat. Maar de diarree is er nog steeds gister al rijst met kip gegeven. Pikte ze alleen de kip eruit Tong uitsteken. Maar hielp ook niet echt. De kat van m'n moeder loopt hier nu ook rond en heeft het sinds een paar dagen nu ook. Kan dit door het warme weer komen of is er echt iets aan de hand? Ze ogen niet ziek, willen gewoon eten en drinken.
Anders ga ik vanavond naar de dierenarts.

CM_

Re: kat met diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:57

Ik zou zeker even langs de dierenarts gaan. Een paar dagen diaree is nog niet zo'n probleem, maar langer dan een week kan op hardnekkige ziektes duiden.
Probeer wat ontlasting in een bakje te doen zodat de dierenarts dit kan laten onderzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:57

Ik zou de DA bellen, je kan een kuurtje finidiar vragen, dat is net zoiets als norit bij de mens....Het haalt schadelijek stoffen uit de darm, kan wel even duren voor het aanslaat.
Maar dat ze elkaar besmet hebben is wel zorgelijk.
Hoe ziet de diarree dr uit?

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 16:58

gewoon bruin, geen bloed of iets. Anders had ik allang aan de bel getrokken want dan was het straks een ontsteking of iets ergs. Het is ook niet echt water gewoon brei.

haha lekker onderwerp Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:03

Brei, bloed hoeft nog niet eens een ontsteking te zijn hoor! Zou gewoon even bellen als ik jou was of een ontlasting testje laten doen, zorg dr dan wel voor dat er geen steentjes bijzitten anders kunnen ze het niet testen.
Mijn pers had ook brei, maar was voedselallergie in combinatie met een AB kuur.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 17:04

Zei ook niet dat het meteen een ontsteking alleen zou zijn maar dat het wat alarmerend zou zijn dan. Nou wou ik het gewoon even aan kijken maar het duurd nou toch wel wat lang.

Heb de DA al geprobeerd te bellen maar niemand neemt op spreekuur is pas kwart over 7.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:06

Spreekuur wil toch zeggen dat je gewoon kan gaan. Die 2 uurtjes kunnen ze nog wel wachten hoor Lachen

Ik zou wel zeker ff gaan, en ook zeggen dat de ander het ook heeft. Diaree die besmettelijk is, komt meestal niet van de warmte oid.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:06

Het heeft nu imo wel lang genoeg geduurt. zeker ivm het aanhoudende warme weer zou ik naar de DA gaan, proberen een monster van de diarree mee te nemen, (zo vers mogelijk) en in de tussentijd proberen de kat zo koel mogelijk te laten liggen, te laten drinken of veel vlees (blikvoer) met extra vocht toe te dienen, om uitdroging te voorkomen. Voor de rest maar even laten.

Succes er mee!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 17:07

ja dat weet ik ook wel. Ik zeg toch ook anders ga ik vanavond gewoon naar de DA. Probeer m'n moeder ook al de hele tijd te bereiken maar die zit in spanje maar krijg der niet te pakken.
Dus denk ff kijken wat jullie derover zeggen.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 17:10

Barmat schreef:
Het heeft nu imo wel lang genoeg geduurt. zeker ivm het aanhoudende warme weer zou ik naar de DA gaan, proberen een monster van de diarree mee te nemen, (zo vers mogelijk) en in de tussentijd proberen de kat zo koel mogelijk te laten liggen, te laten drinken of veel vlees (blikvoer) met extra vocht toe te dienen, om uitdroging te voorkomen. Voor de rest maar even laten.

Succes er mee!

ja heb voor de zekerheid maar weer ff kip gekookt. Maar ze drinkt uit de kraan & dan zet ik hem aan dus ik zie wel dat ze geregeld drinkt. Ze zitten te mauwen bij hun etensbak dus de eetlust is ook wel. Daarom vond ik het ook zo gek niks oogt erop bij allebij dat ziek zijn of iets. Maar dat is des te meer reden om gewoon te gaan naar de DA. Zeker omdat het nou al een tijdje zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:11

Als je alleen een monster brengt hoef je niet met je katten langs te gaan. Of ze moeten erg ziek zijn, maar zo doe ik het ook eigenlijk altijd, scheelt geld en stres bij de katten. En de diagnose is helderder, daar hebben ze vaak geen kat voor nodig.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 17:28

ja daarom. Ik heb echt geen zin in een duur consult en in dit weer met die katten gaan zeulen. Heb me moeder aan de lijn gekregen eindelijk die zei bel gewoon ff tot je ze te pakken krijgt. Misschien dat je zo medicijne kan krijgen of gewoon gerust gesteld word. Ze is zelf morgen avond thuis dus kan zij het ook meteen bekijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:30

Presies, kan me wel voorstellen dat je een conclut besparen wilt en dat kan in dit geval ook heel goed, het is zelfs beter om een monster te brengen. (Omdat beide er last van hebben) nogmaals alleen als de katten niet ziek tonen.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 17:34

kreeg de DA te pakken. Had alleen maar gezegt dat hij nou 1 1/2 week diarree had. zei ze meteen dat is wel lang maar daarvoor moet je langs komen kan hem niet door de telefoon heen behandelen. Zei dus dat hij niet ziek oogde en of ik niet zo wat kon krijgen en toen begon ze een beetje grof van nee je moet gewoon langs komen anders moet je het maar zelf doen maar dat lijkt me niet slim.
Denk nou bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:39

O dat zeggen ze vrij snel, zou ik niet van onder de indruk zijn.
Alhoewel een DA niet altijd van de kunde van een verzorger uit kan gaan natuurlijk...
1.5 week is ook wel erg lang, maar ze zullen toch wel om een monster vragen. Kan je nog een keer.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 17:44

ja zelfs dat vroeg ze niet moest maar gewoon langs komen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:46

ze kunnen voelen aan de buik of er eventueel een probleem zit he. ze temperaturen,kijken naar de slijmvliezen etc..
je kat kan een virus hebben maar er kan ook meer aan de hand zijn.
vandaar dat ze in dit soort gevallen dus graag hebben dat je even langs komt.

diaree kan,maar na anderhalve week nog is dat niet goed.

beterschap met je kat

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:51

Door de telefoon kan de DA ook niet beoordelen hoe je kat eraan toe is.
Die van mij had het ook een tijd geleden. Net als bij jou, gewoon eetlust en levendig. Maar hij had toch een dikke darm onsteking. Een weekje antibiotica en toen was het over....maak je maar niet ongerust...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 18:05

jaa snap ik ook wel maar ze deed het zo snauwend, dacht echt nou als je op deze manier klanten wil hebben Tong uitsteken
Maak me wel snel ongerust om der als ze zoiets heb. Maar me moeder komt morgen thuis en dan gaan we als het goed is naar de DA.

edit: Me moeder dacht miss dat door het warme weer het vlees bedorven is geraakt en dat ze daardoor diarree hebben. Zet wel altijd het blikje in de koelkast maar miss wat in het bakje zat.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:11

Dat kan natuurlijk.

Ik zou nog even terugbellen en vragen of je een monster kan komen brengen van de ontlasting, of dit niet voldoende is Lachen

Vaak kun je daar op wachten op de uitslag. Als ze weer snauwt, dan zou ik gewoon zeggen "Kunt u uw toon misschien aanpassen, we hebben het allemaal warm en ik doe ook alleen maar mijn best, ik vraag u op een normale manier iets, kunt u dan ook normaal antwoord geven?"

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:26

Voedselvergigtiging zou ik maar niet te licht over denken, kan een kat zn leven kosten als je daar niets aan doet. Net als bij een mens is er een kans io uitdroging, zou toch wel even naar de DA gaan morgen met een potje ontlasting (Snap eigenlijk niet waarom dat nog niet is gebeurt)

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 22:36

Ik was der al heel water aan het geven door het voedsel en alles weet wel wat diarree in houd. Maar tot me grote verbazing was het nu net opeens normaal. Terwijl vannochtend het nog brei was. Snap niks van die kat. Dus ga even kijken hoe het morgen en vanavond nog is anders morgen alsnog naar de DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:48

O gelukkig maar Britje, beter! En ik twijfelde ook niet aan je liefdevolle zorg hoor Knipoog Hoop dat het morgen beter gaat.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 22:58

haha, jaa als het echt zo dramatisch was geweest had ik meteen de deur plat gerend bij de DA. Maar omdat ik de laatste dage al hard bezig was het weg te werken zou ik het zonde vinden van me geld als er opeens niks was. De DA kon me wel meteen vertellen dat het me 31 euro ging kosten met medicijnen dus vond het ook een beetje wazig dat ze met dat wel kon vertellen. Tong uitsteken Hopen dat het zo blijft, andere kat heb ik nog niks van gezien hoop ook dat het daarbij weg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:08

Brittje toen ik jong was (en onbedorven Clown Haha! ) rende ik ook iets te snel naar de DA hoor...ik had gewoon weinig tot geen ervaring met mn katten...Nu ga ik alleen heen als het ech tnodig is.
Meestal kan het af met een receptje bij de afhaal apotheek of een potje drollen/pies scheelt weer een concult en het is ook gewoon niet altijd nodig om dr met je hele hebben en hauwen heen te rennen.
Maar als ik twijfel ga ik dus wel.