Gedumpt konijntje opgehaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Gedumpt konijntje opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 21:54

Wij werden net gebeld door mijn vader die aan het wielrennen was, dat hij een tam konijntje langs de weg gevonden had en of we hem wilden ophalen Haha!.
Wij er heen gereden, was hij onder een auto van een stel Duitsers gekropen, maar kwam zo naar ons toegehuppeld, en we konden hem zo in een reismandje stoppen. Nu hebben we hier thuis een provisorisch hok gebouwd totdat we een geschikt hok gevonden hebben.

Morgen even naar de dierenwinkel Hyper! . Iemand een idee wat je allemaal bij een konijn moet hebben Bloos ? (Behalve zaagsel, hooi, waterflesje, voer?)

Haha ik zeur al vanaf mijn 10e ongeveer om een konijn, en als ik dan bijna 18 ben komt er nog een aangewandeld *LOL*.

Hij gaat trouwens Tippi heten, naar de clown van Paul de Leeuw. We hadden het er toevallig vorige week over dat als we nog een dier namen hij Tippi ging heten, en toen kwam er dus een konijntje Haha!.

Meet Tippi Pling
Afbeelding

dubbie

Re: Gedumpt konijntje opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:57

OOOOOOOO doos haha Tong uitsteken
je moet hem vooral vitamine L geven Liefde Tong uitsteken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:59

Wat een lieverd Lovers

Onze konijnen slapen in een ren, met een hok, en in dat hok hebben ze water, voer, stro, zaagsel en altijd wat hooi.

Buiten in de ren hebben ze een extra waterflesje en altijd wat te spelen (behalve elkaar).

Bedenk dat je een allenig konijntje genoeg aandacht moet geven! Daarom zijn die van mij ook met 2en, voor drukke periodes en omdat ik een konijn niet als een solitair beest zie.

Keigoed dat je zo een achtergelaten beestje opvangt, succes ermee!

Nickeltje

Tja, wat je nodig hebt noem je zelf al op.
Zie er geen voer tussen staan, maar dat had je vast ook wel zelf bedacht.
Verder zijn konijnen ongeveer alles-eters en kun je bijna al je gft afval in zijn hok kwijt.
Denk er aan om ook iets knaagbaars aan te bieden ter onderhoud van zijn tanden.
Wij geven meestal wilgen takken. Erg gezond en die knagen ze een heel eind op...

ssssuus

Leuk konijntje en leuke naam..

Maar waarschijnlijk is deze gewoon van iemand? Bloos

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:01

Whaaa Haha!
Tof hoor.. Ik dacht eerst dat je haar naar Tippi Wan had genoemd *LOL*

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:02

Suusjwah, ik denk dat je er in vakantie tijd als een konijn ergens langs de weg loopt er altijd wel een klein kansje is dat hij ontsnapt is, maar de kans op gedumpt is naar mijn idee vele malen groter...

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 22:02

Suusjwah schreef:

Op een verlaten parkeerplaats bij een snelweg?
Deze is gewoon gedumpt hoor, zo'n konijntje hoort daar niet .

Voer stond er al wel bij Nickeltje Haha!.

Hij's inderdaad erg leuk, maar een maatje krijgt hij niet.. Het is al bij hoge uitzondering dat deze mag blijven Clown

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:03

`HAHAHAHAHAHAHHAHHAHA

ESMEE, een konijn Haha!

Leuk hoooooor!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:03

Ezumii schreef:
Suusjwah schreef:

Op een verlaten parkeerplaats bij een snelweg?
Deze is gewoon gedumpt hoor, zo'n konijntje hoort daar niet .

Voer stond er al wel bij Nickeltje Haha!.

Hij's inderdaad erg leuk, maar een maatje krijgt hij niet.. Het is al bij hoge uitzondering dat deze mag blijven Clown

Koe ... sorry...

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:07

Ezumii schreef:
Morgen even naar de dierenwinkel Hyper! . Iemand een idee wat je allemaal bij een konijn moet hebben Bloos ? (Behalve zaagsel, hooi, waterflesje, voer?)

Ja, een maatje (2e konijn dus). Konijnen zijn sociale dieren, die behoefte hebben aan een KONIJNENmaatje. Konijn alleen is écht zielig. Als mens kun je dat nooit vervangen. Kijk anders eens bij verschillende opvangen (bv bunnybin.nl) maar op www.konijnen.nl vind je er meer, en ook veel meer GOEDE info!

Plus, dit konijn heb je gevonden, er worden er momenteel veel gedumpt maarrrrrrr, hij kan ook gewoon ontsnapt zijn. Hoe lastig ook voor jou, hoe zou jij het vinden als je je konijn kwijt was en iemand had hem zich toegeëigend?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 22:09

Dan komen ze hem gewoon maar weer ophalen Clown.
We hebben hem gevonden op een achteraf parkeerplaats naast de snelweg.. Nou 1 + 1 is 2 hoor. Daar dumpen mensen konijnen. Maar mocht hij van iemand zijn, kom hem maar halen, ook geen probleem Knipoog.

Maar als jij zo'n arm beestje daar zou laten doodgaan, prima, wij niet Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:09

Duncan heeft helemaal gelijk.
Je zou hem kunnen melden bij de dierenambulance van jouw regio en bij de Amivedi. Dan doe jij daarmee je burgerplicht en als er alsnog geen eigenaar komt kan je hem altijd nog houden.
En dan heeft Duncan nog meer gelijk, een maatje voor hem/haar zoeken! Als je dan wel even goed uitzoekt of dit een mannetje of vrouwtje is...

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:13

wat een schatje!
misschien ook even met hem langs de DA om te controleren.. konijntjes die buiten hebben rond gehuppeld en die niet ingeënt zijn (wat ik niet verwacht van een dump-konijn) kunnen in "het wild" nog wel eens vervelende ziektes oplopen (myxomatose bv.)

verder heeft ie natuurlijk veel liefde nodig, misschien ipv zaagsel een minder stoffige bodembedekking (hennepvezel ofzo) en een ruim hok, waar hij ruimte heeft om te bewegen (liefst hoog genoeg om te kunnen "staan"). het liefst ook een maatje, omdat konijnen sociale dieren zijn. en zoals Nickeltje al zei: iets om goed aan te knagen!

en misschien idd in de buurt waar hij gevonden is even wat advertenties ophangen.. als ie echt gedumpt is, dan zal niemand reageren.. is ie ontsnapt, dan is het wel zo eerlijk voor zijn baasje om hem terug te geven!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:14

ik geef appelboomtakken! vinden ze inderdaad heerlijk, ik vind ze vaak niet eens terug. in het begin staan ze je aan te kijken: baas? moet ik dat éten!? Clown

die van tipi wan is goed!!!!! Haha!
nou ik denk haast dat ie wel gedropt is.... Dromen

ik heb er ook een keer een gevangen op een industrieterrein bij de provinciale weg Boos! (
liepen er 2, doos stond er gewoon nog bij met wat hooi... die had ik gezien voor schooltijd, dus ik en een vriendin terug naar die plek in de pauze, met een leeg vervoerskoffertje, en na een hoop gedoe gevangen Haha!
maar 1 gevangen, die hebben we naar de konijnenopvang gedaan, Rabbithutch hij zit nu bij een ander baasje. ik heb namelijk al 4 konijnen en 6 cavias.. Clown
het was de deal, okee máár hij mag niet blijven dan gaat hij naar de konijnenopvang! okee mij best, zit je dan bij wiskunde met een dumpkonijn Clown Vork

het was overigens echt kansloos.. grond liep in een punt zeg maar,
of bedrijventerrein, en aan alle kanten provinciale weg, gedoemt te mislukken.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:15

Nickeltje schreef:
Je zou hem kunnen melden bij de dierenambulance van jouw regio en bij de Amivedi. Dan doe jij daarmee je burgerplicht en als er alsnog geen eigenaar komt kan je hem altijd nog houden.
En dan heeft Duncan nog meer gelijk, een maatje voor hem/haar zoeken! Als je dan wel even goed uitzoekt of dit een mannetje of vrouwtje is...

maar wel uitkijken.. 2 mannetjes bij elkaar die NIET met elkaar zijn opgegroeid gaat eigenlijk niet snel goed!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:16

Inderdaad, daarom ook goed kijken wat het is...
Wij hebben echter wel de ervaring dat mannetje laten castreren (is echt niet heel duur) dat hij dan lekker bij een vrouwtje kan...

We hebben er overigens genoeg in de opvang zitten, dus als je iets zoekt Knipoog

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:16

Nickeltje schreef:

Mee eens!
Wie weet zit er ergens een heel verdrietig kindje zn konijntje te missen Huilen
En wie weet niet, maar goed, dan heb jij in ieder geval je best gedaan en heb je er een erg leuk konijntje bij Vork

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 22:17

Haha grapjurk, mn ouders zien me aankomen. Ik wil hem best aanmelden bij amivedi enzo, maar de hint lijkt me behoorlijk duidelijk op een verlaten parkeerplaats Clown.
Maar een maatje voor hem zie ik niet zo snel gebeuren

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:18

Denk je? Maar 1 konijn of 2 konijnen maakt in hoeveelhied werk die het kost echt maar heel weinig verschil, terwijl je konijn wel veel gelukkiger is...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:19

wat een schatje!!kun je er geen cavia bijdoen voor de gezelligheid?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 22:22

Cavia of konijn maakt ook geen verschil Knipoog.

Maar misschien gaan we hem morgen toch wegbrengen, we kijken nog even hoe of wat Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:24

Ik hoop voor je dat als je dan toch zo graag een konijn wil hebben en dit konijn komt zo op je pad, dat je hem van je ouders mag houden!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:24

een cavia doet het hier heel goed, alleen bij de caviaopvang hier krijg je geen cavia mee voor een konijn...
omdat een cavia het aflegd tegen een konijn als het fout gaat... toen had ik zoiets van: ik gun een dier een kans? liever niet? dan haal ik er wel een op school voor nop als het dan niet goed gaat kan ie nog terug.
ik heb een slangencavia, ik vond m té leuk voor de slangen en zocht nog een maatje voor mijn konijn, meegenomen op de gok dat als het niet goed ging ze terug moest. Dat was niet nodig overigens, alleen mijn konijn moet niet zo'n druk ding om zich heen. nou deze is heel rustig terwijl ze nog jong is.

kon ook niet anders als goed gaan, het is zo'n sufferd wat dat betreft. als het een beetje rustig is en m ook zo nu en dan met rust laat vind ie het wel best! Clown

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:26

geen cavia bij een konijn zetten. Die dieren hebben een totaal verschillende lichaamstaal en het gaat vaak niet goed samen.

Wel super dat je dit konijn opvangt! Maar als je het een maatje wilt geven, dan liever een ander konijn.