Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elke87 schreef:Ik vind het heel vervelend voor je, maar denk dat je hem het beste in kan laten slapen of terug brengen naar de dierenwinkel. Dan kan hij nog als slangenvoer dienen (mocht je dit niet erg vinden)
Mijn ratjes (husky) werden na een half jaar al vals. Het is voor jezelf gewoon heel gevaarlijk om ze te houden als ze vals zijn.
Koop ze de volgende keer inderdaad bij een rattery, deze ratjes zijn ook veel liever leuker en tammer.
LiNdA1986 schreef:Via iemand hier op Bokt heb ik ook weer gehoord dat je het bijten af kan leren door je vrijwillig te laten bijten en dan niet je hand terugtrekken, maar juist je hand richting rat duwen, dus nog verder haar bek in. Juist als je je hand terugtrekt ziet de rat dat als gewonnen. Schijnt na 2x al te kunnen werken.
Als je juist haar wegduwt merkt ze dat bijten toch geen zin heeft om jou hand te verjagen.
LiNdA1986 schreef:Ik zal een vals ratje niet zomaar in laten slapen alleen omdat ie vals is, dat is gewoon ontzettend sneu. Je kan het beestje ook gewoon lekker rat laten zijn, lekker zijn gang laten gaan.
En er zijn zelfs therapien voor dat je je rat het bijten af kan leren.
Verder bijt 1 ratje van mij ook als ik haar in de kooi wil aaien, maar zij heeft territoriumdrift en ik laat haar dan altijd zelf uit de kooi komen. Dan is er niks aan de hand.
Want bijt je ratje ook als ze los rond loopt?
Het kan ook zijn dat je vingers naar eten ruiken.
Via iemand hier op Bokt heb ik ook weer gehoord dat je het bijten af kan leren door je vrijwillig te laten bijten en dan niet je hand terugtrekken, maar juist je hand richting rat duwen, dus nog verder haar bek in. Juist als je je hand terugtrekt ziet de rat dat als gewonnen. Schijnt na 2x al te kunnen werken.
Als je juist haar wegduwt merkt ze dat bijten toch geen zin heeft om jou hand te verjagen.
malih schreef:Elke87 schreef:Ik vind het heel vervelend voor je, maar denk dat je hem het beste in kan laten slapen of terug brengen naar de dierenwinkel. Dan kan hij nog als slangenvoer dienen (mocht je dit niet erg vinden)
Mijn ratjes (husky) werden na een half jaar al vals. Het is voor jezelf gewoon heel gevaarlijk om ze te houden als ze vals zijn.
Koop ze de volgende keer inderdaad bij een rattery, deze ratjes zijn ook veel liever leuker en tammer.
wat een grote onzin...Weetje hoeveel ratten ik het bijten al heb afgeleerd? Die laat ik echt niet allemaal in slapen jij bent grappig! Vaak is het gewoon af t leren.
Hoe oud is je meisje? Pb me anders ff ik help je graag...heb ervaring met dit soort ratten (ben dependance van een rattenopvang)
*edit* Ik weet niet hoever je van almere vandaan woont...Maar anders zou ze best eens hier mogen logeren, dan stel ik me wel op als proefkonijn om te kijken wanneer ze wel en niet bijt. Enz enz, ik wil jou en je ratje graag helpen.
Elke87 schreef:Ik vind het heel vervelend voor je, maar denk dat je hem het beste in kan laten slapen of terug brengen naar de dierenwinkel. Dan kan hij nog als slangenvoer dienen (mocht je dit niet erg vinden)