Verassing voor ouders! Puppy! Waar te vinden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BananaMoon

Verassing voor ouders! Puppy! Waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 21:21

Mijn ouders zijn op 21 mei 20 jaar getrouwd en dan wil ik hen een cadeau geven.
Namelijk een Golden Retriever Puppy. Haha! Maar waar kan ik die vinden bij een degelijke fokker?In Belgie!

Mijn ouders zouden er niks van mogen weten.Dus zou ik hem zelf moeten halen en kopen.
Maar ik denk niet dat de fokker dat zomaar met een 12-jarige meegeeft.

Wat moet ik doen?? Scheve mond

absque_dubio

Re: Verassing voor ouders! Puppy! Waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:26

Samen met een ouder familie-lid? Lachen
Maar eerlijk, ik zou als ik jouw was een kaartje schrijven dat ze een pup mogen uitzoeken. Dat is namelijk zo iets persoonlijks. Je moet echt bij een nestje pups hebben van ''ja! die is het!'' en dat kan je niet als je er 1 krijgt. Niet dat je er dan niet blij mee kan zijn, maar ik heb het bij mijn moeder (en trouwens wel meer) gezien, dus ik zou het nooit weer doen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:29

Doe je het echt voor je ouders? Ik weet het nl niet zo met een 12 jarige die erop komt haar ouders een puppy kado te doen Clown

Zoals hierboven wordt gezegd, laat ze er een uitzoeken. Ik vind het een riskant kado, grote kans dat ze helemaal geen hond willen. Ook al houden ze zielsveel van honden, je kan alsnog geen hond willen. En hebben je ouders de tijd voor een pup? Er gaat veel tijd zitten in het opvoeden van dat diertje, hoe gaat dat met hun werk? Het is dus handiger als jij ze zegt dat ze er evt een mogen uitzoeken, dan kunnen ze erin meegaan of besluiten geen pup te willen.

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 21:31

absque_dubio schreef:
Samen met een ouder familie-lid? Lachen
Maar eerlijk, ik zou als ik jouw was een kaartje schrijven dat ze een pup mogen uitzoeken. Dat is namelijk zo iets persoonlijks. Je moet echt bij een nestje pups hebben van ''ja! die is het!'' en dat kan je niet als je er 1 krijgt. Niet dat je er dan niet blij mee kan zijn, maar ik heb het bij mijn moeder (en trouwens wel meer) gezien, dus ik zou het nooit weer doen. Lachen

Ik vind toch dat mijn moeder en ik dezelfd klik hebben met de dieren dusj Verward

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:32

Hebben ze gezegd dat ze een hond willen?
Het is namelijk niet zo maar iets een hond, ook al houden ze nog
zo veel van dieren! Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:32

willen ze dat wel??ik ben niet zo voor dieren als kado geven...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:33

Nee dat hebben je moeder en jij niet. Net zoals dat jij op andere jongens valt dan zei zou doen. Knipoog Niemand is hetzelfde. Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:34

Idd, lekker zelf uit laten zoeken Lachen Dan is het écht hun hond, is veel leuker!
En verder idd even kijken of ze daadwerkelijk wel een hond willen Lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:35

Ik zou een soort tegoedbon maken met een foto van een hond en dan de naam van een fokker erop en dan met een leuke tekst erop.

Dan heb jij het cadeau uitgekozen maar doen ze er zelf wat meer voor en dat vinden ze wssl ook wel leuk om eens bij een fokker langs te gaan en zelf een uit te kiezen!

Succes en hou je ons op de hoogte? Haha!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:36

Koop alsjeblieft geen hond voor iemand anders..
Als je ouders echt een hondje willen, dan zoeken ze samen een ras uit, een goede fokker uit, een hondje uit.
Een hond neem je niet zomaar even, daar zit je wel 12 jaar aan vast.
Zoals ik het hier zie staan vind ik het geen goed plan....

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:36

Ik ga er van uit dat het mag van je ouders want een hond is niet zomaar iets en een pup gaat in het begin al helemaal heel eel tijd in zitten.
Ik zou toch je ouders er zelf een laten uitzoeken omdat ik denk dat ze net iets beter om dat schattig puppy hoofdje heen kunnen kijken. Neem anders iemand met ervaring van honden mee, bijvoorbeeld iemand van een hondenschool etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:37

We hebben het niet over het ras maar over een hond in het algemeen. Jij kan een hond willen maar je bent 12, je ouders zijn volwassen en weten ook de gevolgen van het in huis halen van een pup. Jij ziet alleen maar de leuke kant ervan. Daarnaast denk ik dat je hun jubileum ziet als een handige tactiek een hond te halen. Grote kans dat je hem weer terug mag brengen en knallende ruzie krijgt met je ouders.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:38

ten eerste zou een fokker nooit een puppy aan een 12-jarige mee geven
ten tweede heeft een goede fokker vaak de puppys snel/vóór de geboorte verkocht...
hoe wil jij binnen 2 weken aan een goede, gezonde puppy komen, die ook nog eens per direct uit het nest mag? Daar zijn zelfs wachtlijsten voor...
Hoe ga ga je keuze maken? Gewoon diegene die toevallig een puppy heeft of ga je echt voor een bewuste fokker en wacht je op een nest?
Ten derde denk ik toch écht dat je ouders zélf het hondje moeten uitkiezen (als ze hem al willen)

en last but not least: hoe ga je als 12-jarige een raszuivere pup bij een goede fokker vandaan bekostigen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:40

idd ik ben het met de rest eens. en zoiezo weet je eigenlijk wel wat een goede pup (van een erkende fokker) kost ? dat kunnen soms prijzen zijn waar jij stijl van achterover slaat !

AnnemiekvM

Ik denk niet dat je ouders hier blij mee zijn. Waarschijnlijk is de pup dan meer voor jou dan voor je ouders. Ik zal het met je ouders goed overleggen als ik jou was!

SuperSmurf

pfoe het eerst wat ik dacht was precies hetzelfde als wat iedereen hier boven denkt.. Ik zou niet zomaar even een pup kopen ergens als verassing. het is echt heel persoonlijk en misschien willen je ouders wel helemaal geen golden. Of nog erger; helemaal geen hond! Het is niet zomaar iets een hond.. daar zit je wel een aantal jaartjes aan vast en dat moet dus een hele bewuste keuze zijn!

En daarbij.. een hond is duur he, zowel in aanschaf als in onderhoud.. Denk daar niet te licht over! Wie gaat de aanschaf betalen? Jijzelf? Heb je minimaal 500 euro dan? ( dat was onze golden geloof ik, maar die kwam niet bij een fokker vandaan dus zal waarschijnlijk goedkoper zijn geweest dan bij een fokker ) Of moeten je ouders dat gaan betalen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:44

Wat ik zou doen is wat fokkers in de omgeving gaan uitzoeken die op dit moment nesten hebben. Bedenk wel dat de meeste pups vaak al gereserveerd zijn dus beetje geduld is hierbij wel nodig Lachen

Dan een hele leuke kaart maken voor je ouders dat ze een pup mogen uitzoeken ter waarde van bla bla bla en dan lijstje met de fokkers erbij en dan samen daar gaan kijken.

Fokker zal je nooit zelf de pup meegeven. Ga wel naar een goede fokker toe en vraag altijd of je de moeder en evt als die aanwezig is de vader hond mag zien.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:45

Idd, dat zit ik me net ook te bedenken, hoe wil je dat gaan doen met de kosten? 500 euries ophoesten is niet niks. En dan nog alle spullen, het voer, dat soort zaakjes.. Als ik jouw was zou ik gewoon wat anders zoeken, t gaat toch om t idee Lachen

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:52

Misschien heeft de TS al gespaard voor een cadeau'tje voor haar ouders. Maar inderdaad, misschien gewoon een kaart geven, of een "1 puppy tegoed bon". Dan kunnen je ouders de pup zelf uitkiezen, natuurlijk zelf een beetje mee kiezen. Jij moet er ook nog mee leven hé. Haha!
Denk dat je ouders zoieso al blij zulen zijn met het gebaar.
Ik wou mijn vader een varkentje cadeau doen. (wou hij heel graag) Maar ik heb hem een bon gegeven. Uiteindelijk hebben we met het hele gezin besloten dat het varkentje er niet kwam. Mijn vader was gewoon blij met het gebaar, en ik heb hem een peterschap cadeau gedaan van een hangbuikzwijntje op de kinderboerderij. Haha! Was hij ook heel blij mee. Nu ja, wijkt een beetje af. Maar ik denk dat je ouders gewoon blij zullen zijn dat je zoiets wilt doen voor hun.

In ieder geval, Veel succes! En voor 21 mei, gefeliciteerd met hun jubileum!

Xx.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:29

Ik ben het eens met bovenstaande reacties Ja .
Ik dacht zelf, misschien wil jij graag een puppy hebben, en geef je 'm dan maar aan je ouders zodat je er zelf ook wat aan hebt Knipoog

En daarbij, een fokker zal nooit een pup aan een 12jarig (of sowieso minderjarig) iemand meegeven. Ik zou het gewoon aan je ouders vertellen en dan de keuze aan hun laten, misschien willen ze wel helemaal geen hond...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:53

Mlies schreef:
Koop alsjeblieft geen hond voor iemand anders..
Als je ouders echt een hondje willen, dan zoeken ze samen een ras uit, een goede fokker uit, een hondje uit.
Een hond neem je niet zomaar even, daar zit je wel 12 jaar aan vast.
Zoals ik het hier zie staan vind ik het geen goed plan....

Inderdaad, dieren zijn geen cadeaus.
Dan kan je beter een tegoed bon of iets maken.
En willen je ouders eigenlijk zelf wel een hond?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:48

Ik vind het wel een leuk idee hoor! Een pup voor je ouders.
Maar ik denk inderdaad ook dat je beter een tegoedbon kunt maken. Zo kunnen ze, wanneer ze er zelf aan toe zijn, een hondje uitkiezen. Als ze het tenminste graag willen.
Wat stel je koopt een gezond hondje voor je ouders, maar ze willen het nog niet. Dan komt ie waarschijnlijk óf in het asiel terecht of op marktplaats. Daar is een diertje ook niet heel blij mee hoor!

Verder zou ik het misschien overleggen met je oom/tante/opa/oma. Die weten misschien wel wat je ouders van het idee vinden om een hondje er bij te nemen.
En als je dan uiteindelijk samen met een familielid tot de conclusie komt dat je het toch wilt, dan is er weer een volgend punt: golden retriever pups zijn niet goedkoop.
Als je naar een fokker gaat, lees dan van te voren veel informatie op internet. Er zijn op het moment hele slechte fokkers actief die geen gezonde hondjes verkopen. Er zijn ook hele goede fokkers hoor!
Daar moet je dus goed op letten.

Misschien is het nog een optie om een hondje uit het asiel te halen? Die kun je in ieder geval op proef nemen. Maar die mensen geven je iig niet zomaar een hond mee. Dan moet je wel een volwassen persoon meenemen.
Waarom wil je eigenlijk per seé een golden retriever pupje? Dat kan nog lastig worden uit een asiel.

Dus denk er nog eens goed over na of je ouders het wel willen, of ze er tijd voor hebben (kost heel veel tijd) en wie het hondje bijv uit gaat laten.

Ik ben wel heel benieuwd of je er toch eentje voor je ouders koopt! Hou je ons op de hoogte?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:31

Anoniem schreef:
idd ik ben het met de rest eens. en zoiezo weet je eigenlijk wel wat een goede pup (van een erkende fokker) kost ? dat kunnen soms prijzen zijn waar jij stijl van achterover slaat !

om even een richtprijs te geven..
mijn tante fokt labrador retrievers, en is in het bezit van alle benodigde certificaten, en fokt alleen met goedgekeurde honden.
nou weet ik niet of labradors exact hetzelfde kosten als goldens..maar ik gok dat ze in dezelfde prijsklasse zitten..
mijn tante is een hobby fokster en maakt geen enkele winst op de puppy's ( eerder verlies) maar bij haar kosten de hondjes zo'n 800 euro..

en dat zou ik als 12 jarige niet kunnen opbrengen..
bovendien zijn de pups inderdaad al vaak voor de geboorte verkocht / gereserveerd..
en hoe zou je dat willen doen met alle bij behorende spullen? ook zelf aanschaffen? of moet je moeder dat betalen?

en ik ben het er ook mee eens dat als je TOCH een pup cadeau wilt doen, dat je hem dan beter door je moeder zelf kan laten uitzoeken ..
ten eerste omdat je ouders dan kunnen beslissen of ze uberhaubt wel een pup willen ipv er zomaar een in hun handen gedrukt te krijgen
ten tweede omdat jullie dan op je gemak kunnen rondkijken, de ene fokker is de andere niet , en t ene nestje is t andere ook niet..
en ten derde, misschien zou jouw moeder echt een ander hondje uitkiezen dan jij..
toen wij onze 2e pup gingen uitkiezen (bij mn tante) koos ik toch echt een ander (en veel dominanter) hondje dan mn moeder..
en uiteindelijk is het de keus van mn moeder geworden..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:34

eh... ik kan uit ervaring zeggen dat dit niet zo heel goed kan vallen bij je ouders Clown
niet doen meisje, verzin iets anders leuks!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:39

Ik heb het gevoel dat je ze een hond geeft omdat jíj een hond wil, dus overleg eerst even of ze wel een hond erbij willen: een hond heeft veel consequenties en kost veel tijd en geld, lang niet iedereen kan dat ervoor opbrengen. Sowieso moet je hén laten kiezen en dat niet zelf doen; ieder heeft een eigen smaak.

Ik weet nog wel toen ik ooit - was toen ongeveer even oud als jij - voor mijn moeder een goudvis had gekocht, dat werd ook niet zo gewaardeerd.. Huilen van het lachen