Ik weet dat het een heel stomme vraag is, en dat ik waarschijnlijk het antwoord krijg: niet doen, kan verkeerd aflopen. Maar ik vindt zulke tegenstrijdige dingen op het internet dat ik het niet meer weet.
Mijn jonge labrador heeft (waarschijnlijk maar alles wijst erop) een Cold Water Tail..iets wat voornamelijk voorkomt bij retrievers. Ze heeft een overbelaste/pijnlijke staart wat gebeurd na grote activiteiten. Ze heeft vanmorgen heerlijk gezwommen met haar maatje en ik merkte niets aan haar, ook op de weg terug niet. Maar kort erna veranderde ze. Ze is down, kijkt me beroerd aan, zwaart niet/tot nauwelijks met haar staartje, licht/zit veel en is gewoon zichzelf niet. Alle symptomen van een CWT.
Ik dacht in eerste instantie dat ze misschien moe was of last had van de warmte, maar het lijkt nu steeds erger te worden. Ze maakt zichzelf heel klein. Ik heb even aan haar staart gevoeld, ik mag hem gewoon rond draaien/bewegen en voelen. Ik heb haar rugje gevoelt. Ze piept nu wel af en toe als ze enthousiast op wil springen, heel erg zielig

Ik kan nu dus niet even naar de dierenarts, ben wel van plan om morgen te gaan! ik kan dit echt niet aan zien. Ze ligt nu op een dik kussen, haalt snel adem, je kunt gewoon zien dat ze ergens last van heeft.
Dus keek ik even op internet of je een hond ook paracetamol of ibuprofen mag geven, asperine heb ik helaas niet in huis. Dit is veiliger dan de andere 2.
Zijn er bokkers die de hond wel eens een pijnstilling hebben gegeven? en hoe ging dit? is dit vertrouwd om te doen. Als ik zo op internet lees zijn er mensen die het van de DA op hebben gekregen om te geven, en zijn er sites die het afraden omdat het leverbeschadiging kan veroorzaken.
Eigenlijk ben ik van plan om het niet te doen, ik wil geen risico lopen maar ik kan ook niet aanzien hoe mijn kleine meisje voor mn ogen steeds kleiner wordt.
Heeft iemand tips?