Op vakantie met je hond, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Op vakantie met je hond, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 22:37

Vorige zomer zijn wij voor het eerst met onze hond op vakantie gegaan, naar Landal in Zuid Limburg. Was erg goed bevallen. Dus wil dit jaar wel weer weg met hondje.

Heeft iemand ervaring of leuke/nuttige tips?? Heb eigenlijk nog helemaal geen idee waar we heen willen.

Mette

Re: Op vakantie met je hond, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:42

Wij gingen ook altijd met onze hond op vakantie (kan helaas niet meer omdat hij dan ingeënt moet worden, maar dat kan niet omdat hij epilepsie heeft). Aan je foto te zien is het niet zo'n groot hondje (altijd handig Haha! ) Maar tips, ehm.. Neem zijn eigen voer mee, ook als je in nederland blijft omdat je misschien daar dat voer niet kan kopen en hij het andere niet wil eten...
Verder, als je een lange reis maakt met de auto, leg zijn/haar waterbak bovenin de kofferbak zodat je hem/haar tussendoor ook wat te drinken kan geven. Stop als je lang rijd ook af en toe zodat je je hondje even naar buiten kan laten om even te lopen.
Verder heb ik niet echt tips...
iig veel plezier als je je hondje meeneemt Haha!

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 22:51

hahaha vorige keer was iid een complete volksverhuizing Bloos leek wel of er een baby mee ging.... ze had zowat nog meer ruimte voor haar spullen nodig in de auto dan wij..... Haha!

maar bedankt voor je reactie!! (en sterkte met de epilepsie van je hond!)

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:44

Wij gingen ook altijd met ons 2 hondjes op vakantie. Wij lieten ze niet alleen, of dumpte ze in een pension.

Wij hebben zeer goede ervaringen. We konden de hondjes ook gewoon in de caravan laten zitten. Het was daar koel. Maar als het heel warm weer was dan gingen we gewoon niet weg.

De honden hebben er zelf ook enorm veel plezier aan!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:53

Wij zijn al een stuk of 4 keer naar hotel De Zeeuwse Stromen in Renesse geweest met onze hond.
Het hotel ligt pal onderaan een duin en de hond mag overal in het hotel komen.
5 minuutjes duin oversteken en je hond kan lekker over het strand of in de zee rennen Haha!
In het hoogseizoen is het overdag niet toegestaan om je hond los op het strand te laten.

Je kunt in de omgeving (duinen etc) urenlang wandelen.

Op [BB] [HK] liefhebbers van staffords,bullen ed,verzameld u! heb ik een paar foto's staan van op het strand.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:58

Wij gingen altijd met hond en caravan naar frankrijk ofzo Lachen
Ging altijd prima!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:05

Wij gingen altijd naar zee met de honden Ja . Vonden ze helemaal leuk, maar neem wel een parasol mee zodat ze in de schaduw kunnen liggen.

Dit jaar gaan we met de dogs naar Noorwegen toe, ik vermoed dat ze het daar toch ook wel leuk gaan vinden Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:56

Tips: Hond mee, voer mee, kussen mee en lekker genieten!

Je zou ook deze kant op kunnen komen, de achterhoek is ook erg mooi. We zitten direct aan het bos, achter de serre begint het eerste bospad al. Daarnaast ligt er nog een grote tuin voor waar de hond goed kan ravotten.

Link staat in mijn onderschrift.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:42

Ben net terug van mijn eerste (korte) vakantie met mijn hond.
ik kampeer altijd. Het is heel goed gegaan. De hond mocht ook gewoon loslopen.
Over 1 week gaan hubbie, de hond en ik naar de Ardennen. We gaan vlotten bouwen met de hond en er daarna op zitten en het water af. Dit is een speciale hondenvakantie.

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:56

Je kunt ook naar Centerparcs gaan.Dat bevalt mij daar meer dan Landal eerlijk gezegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:02

Antheman schreef:
Ben net terug van mijn eerste (korte) vakantie met mijn hond.
ik kampeer altijd. Het is heel goed gegaan. De hond mocht ook gewoon loslopen.
Over 1 week gaan hubbie, de hond en ik naar de Ardennen. We gaan vlotten bouwen met de hond en er daarna op zitten en het water af. Dit is een speciale hondenvakantie.

Leuk dat je naar de Ardennen gaat!!! Onze hond vond dat helemaal te gek! Lekker wandelen en snuffelen waar wilde dieren hebben gelopen. Zodra hij een hert of vos zag wou hij erachteraan, blaffen dat hij deed joh! Natuurlijk was hij wel aangelijnd Knipoog Hij werd weer helemaal een jager en leefde helemaal op zodra we met hem in het bos gingen lopen, zelfs toen hij al heel oud was. Het is zeker een aanrader voor mensen met honden, lekker op een bungalowpark of de camping.

Let je alleen wel op dat je je hond niet loslaat? Ze mogen daar niet loslopen vanwege het wild. Als de boswachter je hond ziet en jou niet willen ze ze nog wel eens afschieten Scheve mond Ook wordt er dmv helicopters een vaccin voor vossen tegen hondsdolheid gestrooid in de bossen. Als je hond dat eet is het einde verhaal. Dus let daar goed op.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:25

joozz schreef:
Vorige zomer zijn wij voor het eerst met onze hond op vakantie gegaan, naar Landal in Zuid Limburg. Was erg goed bevallen. Dus wil dit jaar wel weer weg met hondje.

Heeft iemand ervaring of leuke/nuttige tips?? Heb eigenlijk nog helemaal geen idee waar we heen willen.

weet niet of je weer naar een park wilt of camping.
maar in zeewolde zit een hele leuke camping met een stuk hondenstrand erbij, is een hele leuke camping en kunt er savonds ook lekkere stukken lopen met je hond

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:50

heb het even opgezocht en heb hier ff de link voor.
is echt leuk daar ook voor honden enzo dus.
www.erkemerstrand.nl

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:56

suus_Mette schreef:
Wij gingen ook altijd met onze hond op vakantie (kan helaas niet meer omdat hij dan ingeënt moet worden, maar dat kan niet omdat hij epilepsie heeft). Aan je foto te zien is het niet zo'n groot hondje (altijd handig Haha! ) Maar tips, ehm.. Neem zijn eigen voer mee, ook als je in nederland blijft omdat je misschien daar dat voer niet kan kopen en hij het andere niet wil eten...
Verder, als je een lange reis maakt met de auto, leg zijn/haar waterbak bovenin de kofferbak zodat je hem/haar tussendoor ook wat te drinken kan geven. Stop als je lang rijd ook af en toe zodat je je hondje even naar buiten kan laten om even te lopen.
Verder heb ik niet echt tips...
iig veel plezier als je je hondje meeneemt Haha!

strand... bos....
en altijd water mee..
Dan staat niets een lekkere honden vakantie in de weg!!
(o ja.. en enten... iets tegen teken... iets tegen zandvliegjes.. bla bla)

Overigens snap ik de link epilepsie en niet kunnen enten niet helemaal....
(beter gezegd.. helemaal niet.. of er moet weer een bijzondere reden
aan vast zitten...)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:58

kan zijn dat de hond al last van epilepsie heeft en dat een stof dat ergens in zit zo'n aanval op laat komen zeg maar, heb ik wel eens gehoord in een dierenartsenpraktijk (stage)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:59

Onze hond gaat ook altijd mee op vakantie Ja Wel van te voren goed informeren of er een strand/meertje is waar de hond ook in mag anders wordt het natuurlijk niks. Verder altijd waterbakje mee en spul tegen teken. Onze hond vind het ook heerlijk in de auto als we onderweg zijn, dat is wel mooi want als we naar Frankrijk gaan is het toch wel eventjes een lang ritje. Wij kamperen ook altijd dus met bungalows ed waar geen honden in mogen hebben wij nooit problemen.

Onze hond krijgt wel altijd snel last van de warmte dus nooit te lang in de zon en altijd genoeg water mee! Daar moeten wij wel op letten anders valt ie flauw Nagelbijten / Gniffelen (is wel eens gebeurd)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:02

Meissie17 schreef:
Wij gingen ook altijd met ons 2 hondjes op vakantie. Wij lieten ze niet alleen, of dumpte ze in een pension.

Honden hebben het helemaal niet slecht in een goed pension hoor Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed, ontopic:

http://www.dogsincluded.nl/reistips/checklist.htm
Dit is een hele leuke site!! Staan hoop tips, trucs en leuke ideeen op voor als je met je hond op vakantie wil!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:03

dat is dus de bijzondere reden..

maar epilepsie op zich is geen enkele reden om niet te enten..

overigens zijn er ook honden die na de stress!!! van de
dierenarts een aanval krijgen als ze weer thuis zijn.... Boos!

Maar epilepsie door een enting!!?? is heel bijzonder zeldzaam.. .. ..

en balen.. als dat niet alleen op de rabies enting zou zijn maar
ook op bijvoorbeeld de cocktail enting.. want tja..
wie wil er nou dat zijn hond parvo of hondeziekte of zo krijgt...??
Niemand toch??

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:06

dat klopt daar heb je gelijk in.
maar parvo komt toch ook eerder voor bij pups als bij volwassen honden?
er zijn zat mensen die hun hond niet enten. ik zelf zou al mijn dieren ook gewoon enten hoor.
zeg nooit nooit natuurlijk.

en honden die last hebben van epilepsie kunnen idd na inspanning en stress een aanval krijgen.
mijn ouders hebben ook een hond gehad en die had gewoon om de haverklap aanvallen, het was zo erg dat ze haar hebben moeten laten inslapen.
de hond was pas 4 jaar.
dan praat ik ook 23jaar terug, dus de medicijnen van nu en van toen zit een groo verschil in.
maar het zou goed mogelijk kunnen zijn dat het door bepaalde stoffen kan komen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:07

ik ken iemand die heeft een hond en die is allergies voor water.
dus als het regent snel naar buiten behoefte doen en naar binnen, nooit kunnen wassen.
dat is ook zielig.

de hond kan niet ff lekker zwemmen om af te koelen met dit weer

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:18

MissYvette4u schreef:
Wij zijn al een stuk of 4 keer naar hotel De Zeeuwse Stromen in Renesse geweest met onze hond.
Het hotel ligt pal onderaan een duin en de hond mag overal in het hotel komen.
5 minuutjes duin oversteken en je hond kan lekker over het strand of in de zee rennen Haha!
In het hoogseizoen is het overdag niet toegestaan om je hond los op het strand te laten.

Je kunt in de omgeving (duinen etc) urenlang wandelen.

Inderdaad een absolute aanrader.
Hele vriendelijke staf ook!

Let er wel op dat het NIET toegestaan is je hond alleen op de kamers achter te laten, ook niet in een bench oid.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 21:28

leuk alle reacties! Ben alleen niet zo van het camperen, dus denk dat ik toch voor een huisje ga. Vorige als we ff gingen eten lieten we de hond achter in het huisje en dat ging eigenlijk heel goed. Om haar even alleen te laten in een hotelkamer vind ik dan toch ietsjes anders ofzo.

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:29

Hmm.. wij nemen onze hond wel altijd mee op vakantie, maar kan je niet echt veel tips geven, dit omdat wij zelf altijd met een boot op vakantie gaan en daar dus geen regeltjes gelden zoals ze in een hotel oid gelden.. Knipoog

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:18

Kan me absoluut voorstellen dat een hotel een hond alleen op de kamer niet wil hebben.
Sommige honden breken de boel af of blaffen de hele tijd.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:23

En hoe zit het als je naar het buitenland wou? Ik had een aantal jaartjes terug een hond en toen dachten we richting tsjechie te gaan, maar er waren wel eisen zoals hondengordel in de auto, entingen (die krijgt hij toch wel) en wij hadden toen een rottweiler en die moesten met muilkorf lopen daar. Misschien zijn de regels nu verslapt hoor, maar vraag het me af. Maakt niet uit welk land.