moet het toch even kwijt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

moet het toch even kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 19:49

ik kom altijd heel vaak topics tegen in BB met de vraag wat het kan zijn waar hun diertje last van heeft
9 van de 10 keer is er geen dierenarts gebeld en dat verbaast me enorm! en kan er ook met mijn hoofd niet bij!
en dan heb ik het niet over vlooienvragen maar over serieus ernstig klachten

mensen.. bokt is geen dierenartspraktijk!!!
als er iets is met je diertje bel dan de DA als eerste en kom daarna vragen hier op bokt!

silfie35

Re: moet het toch even kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:50

Ik vind het best hoor als mensen hier dingen vragen!! Je hoeft toch niet gelijk voor elk wissewasje de d.a te bellen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 19:51

silfie35 schreef:
Ik vind het best hoor als mensen hier dingen vragen!! Je hoeft toch niet gelijk voor elk wissewasje de d.a te bellen!

lees ff Knipoog
ik heb het over serieus ernstige klachten

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:52

Jeetje, wat maak je een drukte!

Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat ze een DA moeten raadplegen voor medisch advies. Maar op bokt informeren vind ik niet zo raar, hoor.
In heel veel gevallen kan dat ook best.

Zo lang je maar onderscheid kan maken tussen medisch advies en een bokt-mening!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:53

"waar hun diertje last van heeft"

Niet per definitie ernstige klachten!

Maar goed.. je kan van tevoren toch ook niet weten hoe ernstig iets is!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:54

Ik kan me goed voorstellen dat mensen eens op het internet gaan kijken wat er aan de hand kan zijn of dat ze ervaringen gaan uitwisselen.

Dat kan naast het DA traject zijn.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 19:56

Apple schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat mensen eens op het internet gaan kijken wat er aan de hand kan zijn of dat ze ervaringen gaan uitwisselen.

ja oke dat snap ik.. doe ik zelf ook
maar in veel gevallen is er NIET een DA gebeld.. en als je echt ongerust bent over je dier, bel je toch als 1e een dierenarts lijkt mij?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:29

LimaMambo schreef:
Apple schreef:

maar in veel gevallen is er NIET een DA gebeld.. en als je echt ongerust bent over je dier, bel je toch als 1e een dierenarts lijkt mij?

Maar het gaat ook lang niet altijd over mensen die superongerust zijn. Het is ook vaak gewoon van: mijn dier doet een beetje apart... weet iemand wat dit te betekenen heeft!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 20:37

Citaat:
maar in veel gevallen is er NIET een DA gebeld.. en als je echt ongerust bent over je dier, bel je toch als 1e een dierenarts lijkt mij

Maar het gaat ook lang niet altijd over mensen die superongerust zijn. Het is ook vaak gewoon van: mijn dier doet een beetje apart... weet iemand wat dit te betekenen heeft!

ja en zulk soort dingen moet je juist aan de DA vragen en niet aan ondeskundigen op bokt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:50

Ik vind dat als het echt ernstig is je gelijk naar de DA moet gaan, zeker als je het helemaal niet vertrouwd, als de klachten wat minder zijn dat kan je het best hier vragen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:54

@LimaMambo: denk dat als mensen om alles gaan bellen, de DA snel overladen raakt, denk je niet?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:57

ik vind het wel positief als mensen internet gebruiken om vragen te stellen etc.
juist zo kom je meer te weten en kun je noodzakelijk de DA inschakelen.
Ik heb juist door advies van een kattenforum een zeer groot probleem ontdekt bij een kat van mij..die me anders niet eens was opgevallen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:05

LimaMambo schreef:
Citaat:
maar in veel gevallen is er NIET een DA gebeld.. en als je echt ongerust bent over je dier, bel je toch als 1e een dierenarts lijkt mij

ja en zulk soort dingen moet je juist aan de DA vragen en niet aan ondeskundigen op bokt

Ik wil niet veel beweren hoor maar op bokt hebben ze vaak ook wel verstand of ervaring met zulk soort dingen. er zitten hier genoeg dierenkenners hoor!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:02

Ik kan de TS wel begrijpen. Ik lees ook vaak hoofd schuddend vragen waarvan ik denk. Die horen in een dierenartsen praktijk terecht. Of het gaat over dieren die allang bij een dierenarts hadden moeten zijn. Je geeft dan antwoord in de veronderstelling dat het dier al bij een DA is geweest. Maar vaak is dit niet zo. Iets wat ik een slechte zaak vindt.

Werk zelf bij een dierenarts waar we vaak te maken hebben met dieren die veel eerder hadden moeten komen. Hier wordt vaak verteld maar op Internet zeiden ze zus zo. Vaak is het zo dat het voor die dieren te laat is...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:05

Bij een ernstig iets vind ik niet dat je het hier moet vragen,is dat om d.a kosten uit te sparen soms?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:17

ik begrijp wel dat ze het hier vragen, als ze het ontdekken en ze bellen de DA die pas de volgende dag komt, zijn ze zo nieuwsgierig dat ze het gewoon hier al even vragen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 22:22

silfie35 schreef:
Ik wil niet veel beweren hoor maar op bokt hebben ze vaak ook wel verstand of ervaring met zulk soort dingen. er zitten hier genoeg dierenkenners hoor!

je kan nog zoveel verstand van dieren hebben, als een dier hulp nodig heeft kan je dat niet via een schermpje met wat letters tekst beoordelen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 22:23

Nikki__ schreef:
@LimaMambo: denk dat als mensen om alles gaan bellen, de DA snel overladen raakt, denk je niet?

ik denk dat een DA daar helemaal geen problemen mee heeft.. beter een keer te vaak gebeld dan te weinig

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:26

LimaMambo schreef:
Nikki__ schreef:

ik denk dat een DA daar helemaal geen problemen mee heeft.. beter een keer te vaak gebeld dan te weinig

Helemaal eens. Als ik kijk hoe vaak wij gebeld worden voor niks. Maar is geen enkele moeite. Ook de chefin neemt regelmatig de telefoon zelf op voor vragen en die neemt dan alle tijd terwijl het niks oplevert. Daar is een dierenarts voor.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 15:54

idd.. een dierenarts is wel wat gewend

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:02

om een klein iets bellen wat je zelf op kan lossen door middel van bokt vind ik het wat overdreven om meteen de da te bellen.. maar idd kom je vaak vragen tegen die veel verder gaan dan alleen luizen of vlooien.. daar zou ik dan de da om bellen..

maar ik denk dat ze niet snel bellen omdat ze bang zijn dat er wat ergs uit komt.. ik heb maandags de da wel gebeld omdat mijn caaf een bult op zijn wang had.. maar je wilt bellen maar ook niet want je bent bang dat het erg is.. oke best dom maar snap ze toch ook wel Tong uitsteken

dus gewoon de da bellen als je het niet vertrouwt Tong uitsteken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:04

Ik zie het eigenlijk als een positieve ontwikkeling. Als mensen het niet hier gaan vragen, op bokt.nl, en niet gepusht worden in sommgie gevallen om een dierenarts te bellen dan was er ook nooit een dierenarts bij gekomen. Niet iedereen heeft het vermogen om iets te onderschijden tussen spoed en geen spoed daarbij niet alles ziet er uit als spoed terwijl het dus wel om een spoedgeval gaat terwijl een oppervlakkig wondje juist heel erg kan bloeden terwijl daar dus weinig bij aan de hand is en je eenvoudig zelf kan behandelen.

Tja dan beter vragen en dan alsnog de dierenarts laten komen dan zelf aan blijven kijken totdat het echt te laat is.

Al vind ik wel dat je bij twijfel gewoon de dierenarts moet bellen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:36

Ben het wel met je eens hoor Lachen
Ik stel ook wel eens een vraag hier maar vaak is de DA dan al gebeld (indien het nodig is) of gebeurt dat nog. Ik ga niet hier vragen of ik een DA moet bellen, dat schat ik zelf wel in, maar een vraag stellen kan altijd Lachen

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:26

Ik heb net een topic geopend over mijn konijn, maar ik heb er dan ook een reden voor om niet meteen de da te bellen. Inderdaad, in sommige gevallen is het beter als men meteen een dierenarts belt maar dat kun je dan toch ook gewoon in die topics zeggen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:28

Ik vind het héél logisch dat je even op bokt kijkt om te kijken of andere mensen er ervaring mee hebben. En het is toch ook niet zo dat als je het op bokt hebt gezegd dat je dan opeens geen DA meer belt?