Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Falona schreef:Ligt er denk ik aan hoe oud/groot die pup is. Een volwassen labrador is volgens mij rond de 40/50 kilo.
tamary schreef:Falona schreef:Ligt er denk ik aan hoe oud/groot die pup is. Een volwassen labrador is volgens mij rond de 40/50 kilo.
Als je het over een labrador retriever hebt mag je dat door 2 delen.
Of het gewicht van de pup goed is kan je vriend beter aan de DA of de fokker vragen.
pubelia schreef:Ik heb een labrador pup liever iets zwaarder als te licht. Ze moeten als pup genoeg veodingstoffen binnen krijgen om goed te kunnen groeien. Dus ik zou me nog niet zo heel erg druk maken. Vaak staat er wel op de verpakking van het voer hoeveel je mag geven. Tip ik ook om brokken te geven, omdat dat beter is voor de tanden. (als hoofdvoer) en om af en toe wat vlees erbij te voeren. Een volwassen labrador mag niet tussen de 40 en de 50 kilo wegen, maar tussen de 30 en de 40 kilo, anders zijn ze te zwaar en omdat een labrador aanleg heeft om last van de ellebogen en de heupen te krijgen is dat niet verstandig.
Een labrador kan overigens ook een maag/milt torsie krijgen...
En brokken zijn zeker niet goed voor de tanden, sinds er massaal brok gevoerd wordt bestaat er opeens een week van de gebitsverzorging voor huisdieren. Voer zonder granen zorgt voor een schoon gebit. Zo nu en dan een lap verse pens en een zacht kalfsbot maakt het leven van een hond helemaal geweldig.Citaat:een labrador aanleg heeft om last van de ellebogen en de heupen te krijgen
Tarn schreef:een volwassen labrador hoort geen 20/25 kilo te wegen hoor. Dan krijg je van die magere gevallen. Bij de Raad van Beheer proberen ze dit wel door te voeren maar (bijna) alle labradorfokkers (waaronder mijn ouders en ik) zijn hier tegen aan aan het protesteren want zo hoort het rasstandaard niet te zijn.
Falona schreef:Ligt er denk ik aan hoe oud/groot die pup is. Een volwassen labrador is volgens mij rond de 40/50 kilo.
superpluisje schreef:Tarn schreef:een volwassen labrador hoort geen 20/25 kilo te wegen hoor. Dan krijg je van die magere gevallen. Bij de Raad van Beheer proberen ze dit wel door te voeren maar (bijna) alle labradorfokkers (waaronder mijn ouders en ik) zijn hier tegen aan aan het protesteren want zo hoort het rasstandaard niet te zijn.
Ik zie liever de "magere" gevallen als die veel te vette labradors die je meestal ziet.
Natuurlijk is de ene labrador zwaarder gebouwd als de ander maar de meeste mensen voeren hun hond gewoon te veel in vergelijking met de beweging die ze krijgen.
Zwitsal schreef:Je hebt niet goed gelezen wat ik schreef, ik heb bij een PUP liever een wat te zwaardere labrador dan een te lichte labrador, ook de reden heb ik erbij gezet.Falona schreef:Ligt er denk ik aan hoe oud/groot die pup is. Een volwassen labrador is volgens mij rond de 40/50 kilo.
40/50 kilo ? sodeju..
dan heb je een flinke labrador!
die van ons wegen 25 kg en zijn absoluut niet te dun..(kan zelfs nog wel wat vanaf)
t zijn wel vrouwtjes maar t mannetje van mn tante weegt denk ik maar een paar kg meer..
ik denk dat 40 kg voor een grote volwassen mannetjes labrador wel echt een maximum is hoor ( voor een grote/grof gebouwde hond)..
alle labs die netjes op gewicht zijn en die ik ken zijn lichter dan dat...
maar of 11 kg te zwaar is hangt inderdaad van het geslacht en de leeftijd af..
edit :
de reactie hierboven van iemand die liever een te zware lab heeft dan een te dunne vind ik moeilijk om te lezen..
het is zoveel gezonder voor je hond om net iets onder het goede gewicht te zitten dan er boven..
bovendien, ik neem aan dat de raad van beheer niet zomaar zo fel is tegen het teveel voeren van de labradors..
sommige mensen vinden een dikke/stevige lab inderdaad liever/leuker/schattiger om te zien...maar het is gewoon niet gezond