Eindelijk naar een lange tijd is mijn terrarium af!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Eindelijk naar een lange tijd is mijn terrarium af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 01:29

Nou ja nog niet helemaal, maar de beestjes kunnen er in !

We hebben geprobeert een oude tempel na te maken, we hadden er een waterval in, maar die hebben we er weer uit gehaald omdat er geen ene leguaan in ging.

hier een foto van mijn nieuwe terrarium, en natuurlijk die van me vader! Haha!

Afbeelding
Het is nog wel een beetje kaal, maar enkele dagen later dan deze foto is genomen, hebben we er meer kunstplanten in zitten, vliegen er diamant vinkjes en papegaai amadinussen in rond. Dus ja een beetje een tropisch sweertje moet kunnen.

Afbeelding
Mijn leguaan en mijn zeilagaam. Helaas hebben we de zeilagaam er ook uit moeten halen, ten eerste omdat die zelf de hele tijd het terrarium uit wou, (zei ligt liever hele dagen op de vensterbank in de zon of te wachten in op de zon! En ze heeft helaas een diamant vinkje te pakken gehad (Hadden we kunnen weten want het is een vlees eter) maar doet verder niks of niemand kwaad.
Aangezien deze dame liever uit de bak is al in de bak hebben we besloten om haar haar eigen terrarium terug te geven, en loopt ze verder de hele dag los. (net een hond alleen anders) en gaat netjes naar haar bak om de behoefte te doen!! Super gewoon.

Afbeelding
Dit is een oude foto, die meerdere mensen al hebben gezien. het gaat ook niet om de slang en niet om mij, maar om het terrarium die een gedeelte te zien is op de foto.
Dit is haar terrarium, was het ook al maar hebben we nu een trappetje opgezet, zodat ze zelf de bak in en uit kan.. uiteraard is die snachts dicht, en zit onze ushi in haar eigen terrarium.

Vjestagirl

Re: Eindelijk naar een lange tijd is mijn terrarium af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 01:32

Hij is echt super gaaf, zeker als je er nog vogels enzo in hebt... Echt geweldig

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 01:36

ik ben er ook heel blij mee. Echt heel blij. Aangezien het ook geen makkelijke klus is geweest. We hebben aparte verf moeten halen (wat alles op de wanden hard maakt.) Aan gezien piepschuim om dit te creeren niet bevordelijk is voor de dieren.

onder in de bak lopen tevens ook nog drie kwartels, om alles schoon te houden (natuurlijk moet je er zelf ook wat aan doen) maar is weer een klus minder. En er lopen drie schildpadden.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 01:38

wow echt mooi!!!!!
dat is nog eens een mooi terrarium Ja

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:09

super !!

ooit hoop ik de ruimte er ook nog eens voor te hebben...
Japie (onze baardagaam) willen we ook graag een groter terrarium geven... Maar jammer genoeg nu de ruimte niet voor wie weet als we volgend jaar gaan verhuizen Lachen

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:11

Mooi gemaakt hoor! Ben in principe niet zo'n voorstander van combi-bakken maar met deze maat terraria moet dat wel lukken. Leguanen willen trouwens ook nog wel eens een vogeltje pakken als ze de kans hebben, mocht je je opeens afvragen waarom er toch nog eens een vogel verdwijnt, haha.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 12:51

MarliesR schreef:
Mooi gemaakt hoor! Ben in principe niet zo'n voorstander van combi-bakken maar met deze maat terraria moet dat wel lukken. Leguanen willen trouwens ook nog wel eens een vogeltje pakken als ze de kans hebben, mocht je je opeens afvragen waarom er toch nog eens een vogel verdwijnt, haha.

Klopt, tot nu toe gaat het verder goed. Ik heb er nu een koppel leguanen in zitten, mannetje en een vrouwtje van 1.50 en 1.40 groot. Mannetje hebben we opgevangen naar een zware verwaarlozing, doordat die niet genoeg aandacht kreeg en niet goed verzorgt werd kwam die niet uit zijn vervellingen en heeft dus een groeiachterstand gehad. Toen die binnen kwam, was die ongeveer de kleur van mijn zeilagaam.

omdat het tot nu toe goed gaat, laten we alles gewoon zoals het is. De zeilagaam heeft er een te pakken gehad (ene roodborstje) nu hebben we weer een koppel zitten gelukkig! En dat gaat ook goed, Dat is ook van de redenen dat we haar er dus hebben uit gehaald. En omdat ze zich niet 100% thuis voelde in dat terrarium, ja, mevrouw heeft karakter en status. De dame ligt veel liever te zonnen voor het raam haha! Geeft wel veel leuke bekijks zo!! hahah. Vaak denken mensen ook dat ze nep is omdat ze zo stil zit.. Tot ze opspringt, die reackties is gewoon geweldig. En ze is ook nog zo goed als zindelijk ook.. aangezien ze netjes naar haar bak gaat om haar behoefte te doen.

Als het nog een keer mis gaat, gaan we een andere oplossing vinden voor de vogels. maar ik verwacht het eigenlijk niet, omdat de leguanen nogal nuchter zijn, en de vogels snel zijn. De leguanen eten ook zeer goed, en alleen maar groen, en krijgen afentoe de juiste vitaminen toe gedient. De zeilagaam, eet vlees (lees kattevoer) En is ook erg gek op andijvie haha. Tsjah beetje rare beestenbende aangezien een zeilagaam eigenlijk een vlees eter is.

Normaliteit hebben we ook geen combi. De afmetingen van de bak, is ongeveer het zelfde als een grote paardenstal. 4.00 in de lengte 3.50 breed, en 3.50 diep.

Dus een goede gok, en hoop dat het niet verkeerd gaat Lachen

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:14

Nou ja, en als het je al wel een keer een vogeltje kost is dat natuurlijk ook niet zo'n ramp. Die kosten niet zoveel.

Met die afmetingen is de kans dat het goed gaat groter dan de kans dat het wel verkeerd gaat. Risico's op ziektes zijn hooguit wat groter, maar goed, dat is iets wat je goed in de gaten kunt houden natuurlijk!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 13:25

MarliesR schreef:
Nou ja, en als het je al wel een keer een vogeltje kost is dat natuurlijk ook niet zo'n ramp. Die kosten niet zoveel.

Met die afmetingen is de kans dat het goed gaat groter dan de kans dat het wel verkeerd gaat. Risico's op ziektes zijn hooguit wat groter, maar goed, dat is iets wat je goed in de gaten kunt houden natuurlijk!

Dat klopt, maar dat is wel mijn grootste angst! De ziektes moet er niet aan denken. Zowiezo worden de leguanen dag op dag 100% gecontroleert, en als er maar een klein bultje zit, of een klein iets is, gaan we er gelijk mee naar die dierenarts.

nu momenteel gaat het controleren wat moeizamer. omdat het vrouwtje een dezer dagen moet leggen, en het mannetje nogal bescherment is. (heel fijn zon staart) heb nu een rode striem in mijn gezicht staan haha.

Ondanks dat de vogeltjes niet veel kosten, hoop ik ze toch te besparen want ben er zo trots op Bloos Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:30

Ik ben wel heel erg benieuwd naar hoe het er nu uit ziet, en de fotos van de rest van de bewoners

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:45

Wauw, ik heb het helemaal niet op beesten die in een terrarium thuis horen, maar die van jou is echt ontzettend mooi!!!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:10

mooi foto's, geweldig mooi terrarium

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:14

amai dat is echt een heel mooi terrarium heb je misschien wat foto's van de bewoners

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:23

[BB] -> [BB-ITP]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:27

wauw! super! dit wil ik later ook, maar dan met wateragamen. heel mooi! Ja

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 21:31

Ik zal deze week nog even foto's bij plaatsen van de medebewoners. Ik kan ook proberen of ik een klein filmpje kan maken.

Hou het topic goed in de gaten want er komt zeker een link te staan als dit topic binnen een paar dagen verloopt.

@t Dees_Daan; Dat word nog een hele klus dan!! maar weet zeker dat die mooi word voor de wateragamen.
Ik heb ook een wateragaam gehad tot vorig jaar, ik heb hem bewust weggedaan omdat mijn beste maatje nog een vrouwtje had zitten, (is nu een koppeltje)

Hoeveel heb jij er als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:36

ik heb nog geen wateragamen. die moeten nog komen Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 16:28

aha zoo :p Weet je al waar je ze vandaan gaat halen? (beurs, kweker?)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:04

Prachtig terrarrium zeg, ik wou dat ik vroeger dat gehad had Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 22:53

Navidad schreef:
aha zoo :p Weet je al waar je ze vandaan gaat halen? (beurs, kweker?)

dan haal ik ze bij een kweker weg, wil een koppeltje, maar dat gaat nog wel even duren denk ik Nagelbijten / Gniffelen moet dan eerst op mezelf wonen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 23:09

Jemig, ik heb altijd geroepen nooit een terrarium te willen omdat de inrichting zo saai is en de dieren nooit in actie zijn (of althans, zowel de hagedissen en slangen hier op de japalura's na, liggen de hele dag stil in hun terrarium) maar dit vind ik wel heel gaaf! Errug leuk ingericht en ook leuk dat er vogels bij kunnen! Nu maar hopen dat het goed blijft gaan!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 23:13

hij is écht waanzinnig!!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Kwijl Kwijl Kwijl

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:46

wauuuwww Kwijl Kwijl Kwijl

ZOOOOO GAAAAAFF.. *voelt zich een penny meisjes in de terrariumwereld*

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:27

Wauw dat is een joekel van een terrarium! Pfff tot het plafond!

Veel plezier ervan, enne... die beesten van jou hebben een droomleven!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:13

Wat een mooi groot terrarium. Vreselijk gaaf. Dat formaat is bijna een slaapkamer. Maar dat mag ook wel als je leguanen hebt van 1,50 m. Echt mooi gemaakt hoor.