Nu biedt de kans zich voor mij aan om er een man bij te nemen. Mijn PWS gaat over het gedrag en leervermogen van muizen en omdat Ukkie te oud is om daar echt aan deel te nemen, heb ik eigenlijk geen andere keus (althans, dat heb ik mijn ouders wijs gemaakt

Nou vroeg ik me dus af; waar moet ik precies op letten bij het kopen van deze nieuwe man, zodat ik er mee kan fokken en dat 'ie bij Ukkie kan? Hij moet dus niet te dominant zijn en het liefst ook nog jong. Zijn er bepaalde dingen of gedrag waar ik echt op moet letten? En als ik dan een man heb aangeschaft, hoe kan ik die het beste aan Ukkie laten wennen en andersom? Ik ben in het bezit over 3 hokken, twee aquaria en één traliehok, dus ze tijdelijk of voor altijd apart houden zou ook geen probleem zijn, mochten ze niet met elkaar overweg kunnen.
Ook vraag ik me af of het mogelijk is om de muizen mee te nemen op zomervakantie naar Frankrijk. Vooral Ukkie wil ik eigenlijk niet thuis laten, aangezien ik niemand ken die ik genoeg vertrouw die met Ukkie om zal kunnen gaan. Mijn oma is volgens mij nogal lomp met dieren en met dat oude diertje wil ik dat eigenlijk niet uit proberen. Ik weet ook niet of Ukkie de warmte van de zomer kan overleven en ik heb liever dat hij bij mij overlijdt dan bij iemand anders. Mochten jullie nou zeggen dat het echt geen verstandig idee is om 'm mee te nemen, i.v.m. stress, dan zal ik wel hard op zoek gaan naar een andere oplossing, maar het liefst neem ik 'm gewoon mee.
Oeps, beetje lang bericht geworden. In ieder geval bedankt voor het lezen, even antwoorden zou fijn zijn

Daphne.