Sinds 2 weken heb ik een nieuwe aanwinst in m'n vijver: een blauwe shibunkin, best wel een grote (ca. 15 cm.). Gekregen van mijn zwager die alleen nog maar koikarpers in z'n vijver wil, deze was blijkbaar niet goed genoeg

Het beestje heeft natuurlijk al best wat meegemaakt: een reis in de emmer van een klein half uur, daarna in een totaal andere omgeving, en misschien nog wel het belangrijkst: totaal ander water. Mijn zwager heeft zo'n design-vijver met alleen water, wij hebben een 'natuur'-vijver met plantjes enzo. Waterkwaliteit is goed, maar totaal anders dan wat ie gewend was.
Het viel mij meteen op dat ie een beetje scheef zwemt. Het is net alsof hij een klein beetje kapseisd, zijn buikje hangt constant iets schuin onder zijn rug (lastig uitleggen

Sinds kort komt ie wat vaker naar de oppervlakte en we zien hem ook regelmatig wat eten. Verder ziet ie eruit zoals een Shibunkin eruit hoort te zien.
De hamvraag: zou er iets met hem aan de hand zijn, of heb ik gewoon een kromme vis gekregen?