full time werken en een hond??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

azarlizz

full time werken en een hond??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 11:04

Ik wil dol graag een hond!
Maar doe het steeds niet omdat ik ook full time werk.
Ik kan uren struinen op bijv Markplaats naar een Leuke Yorkshire terrier, maar toch durf ik de keus niet te maken.

Zijn er hier mensen die full time werken maar toch een hondje hebben?

Hoe doen jullie dat!!?????

fjordowner18

Re: full time werken en een hond??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:09

Hoi

ik zit helaas ook met dit probleem, maar doe het toch niet.
mijn zus wel, maar die heeft oudere honden en die zijn het al gewent.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:12

ik doe het ook niet. de honden van mijn moeder zijn het gewend, maar dat is niet van het ene op het andere moment gegaan en als zij er niet is probeer ik altijd de honden even tussendoor uit te laten en eten te geven.
vind het ook niet eerlijk naar een hond toe om zo'n 8 uur per dag alleen te zijn.

azarlizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 11:15

Ben ik ook helemaal met jullie eens 8 uur is gewoon te lang, maarja probeer toch altijd een oplossing te vinden zodat het toch kan he!
Wie weet heeft iemand een geweldig idee!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:16

Ik werk dan wel niet fulltime, en heb ook nog eens een heel wisselend rooster.
Soms werk ik een week alleen maar halve dagen en ben ik dus niet zo lang van huis.
Als ik wel een hele dag moet werken gaat onze hond mee met de hondenuitlaatservice, lekker naar het bos.
Ze vind het helemaal geweldig, en zo zit ze dus ook niet een hele dag alleen.
Ik zou alleen geen hond willen als ik echt 40 uur per week zou werken... Maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen en dan dus bv gebruik maken van een uitlaatservice.
(Brengt alleen wel extra kosten met zich mee! Wij betalen iets van 9 euro per uitlaatbeurt)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:16

misschien een hondenuitlaatdienst in de buurt?

ik persoonlijk zou daar niet voor kiezen, kost een hoop (hele hoop) geld in de maand en de hond komt vaak weer smerig het huis in. ook moet er dan een vreemde in huis..

azarlizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 11:19

ja idd een uitlaatservice heb ik ook al wel aan gedacht. Dat een leuke optie zijn als dat niet elke dag hoefde

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:19

Onze honden kunnen perfect alleen blijven als wij gaan werken, maar ik raad het niet zomaar iedereen aan. Een hond die dat niet goed leert, zal je interieur "personaliseren" of bijv de hele buurt bijeen blaffen...

Met een pup is het zeker not-done, een volwassen hond die het gewend is overnemen van iemand is nog een ander verhaal...

En dan als je thuis bent natuurlijk "quality time"...

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:21

Ben je in de gelegenheid om bijv. in je pauze je hondje uit te laten? dan zou je dat ook een paar dgn doen, en een paar dgn uitlaatservice.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:21

Nou ik ga naast mijn ouders huis een huis bouwen en wil dan ook graag een hond. Aangezien mijn moeder nogal veel thuis is kan ze hem/haar tussendoor naar buiten laten of ik kan hond 's morgens naar mijn ouders brengen. Ook was ik aan het denken om de tuin heel goed te omheinen en dan ervoor te zorgen dat hij/zij overdag in de tuin kan en dan in de stal kan gaan als het nodig is. Mijn vriend werkt daarbij in de horeca dus die heeft door de week vaak 2 dagen vrij en gaat meestal pas om 11 uur weg dus is ook nog te overzien lijkt me. Ik wil wel zekerheid hebben tegen die tijd dat er in elk geval genoeg tijd voor aandacht is want de hond moet er niet de dupe van zijn als er minder tijd is natuurlijk. Verder vind ik het wel een veiliger idee om er eentje rond te hebben lopen als mijn vriend pas na 11 uur in de avond thuis komt.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:22

Als je fulltime werkt, is het in mijn ogen doodzielig om een hond te nemen ( mits je een goede vervanging hebt als je afwezig bent)

Wij hebben zelf een labrador
Ik werk fulltime en onregelmatig in de zorg.
Ze is vaak bij mij ( als ik op pad ben met de auto of als ik naar stal ga)
Als ik echt een hele dag weg ben door bijv werk, dan gaat ze met mijn man mee.
Hij is zelfstandig ondernemer, dus kan ze mooi mee naar de zaak Haha!

azarlizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 11:24

Ja ik woon 5 min bij mn werk vandaan! Dus dat zou idd kunnen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:25

Mijn collega op het werk en haar partner hebben twee honden, een labrador en een boxer. Beiden hebben ze sinds ze een pup waren. Deze dieren zitten regelmatig een dag alleen door de wisselende uren, maar ze vermaken zich prima en laten ook het huis leven! De honden hebben toegang tot de hele benedenverdieping en de tuin. Dit is wel makkelijk omdat er geen achteringang is en zo krijg je ook geen onnodige gasten Knipoog

wat wel af en toe gebeurd is dat er iets sneuvelt...

Is het niet mogelijk 2 hondjes te nemen zodat ze nooit alleen zijn? en misschien te zoeken die het al wat gewoon zijn?

Bij mij zou het gemakkelijk zijn... Vrienlief werkt om de hoek. Ideaal om tussen de middag even te gaan wandelen.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:25

Ik woon nog thuis en wij hebben ook een hond.
Mijn moeder en ik werken onregelmatig dus er is geregeld iemand thuis.
Mijn zusje zit op school en heeft wisselende tijden.
Mijn vader werkt gewoon fulltime maar komt sowieso om 12uur thuis om te eten en kan dan sowieso de hond uitlaten.

Als m'n ouders en zusje op vakantie zijn en ik moet een hele dag werken, laat mijn opa de hond twee keer uit.
Ik werk 28 uur per week dus ben niet altijd de hele dag weg.

azarlizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 11:25

Ja nou idd dat vind ik ook heel zielig als hij te lang alleen is vandaar dat ik daar een alternatief voor probeer te zoeken! Anders voorlopig gewoon geen hond!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:26

als je fulltime werkt is het echt niet eerlijk voor de hond om er 1 te nemen. dan kun je beter af en toe met de hond van de buren gaan wandelen. ik werk 1 dag in de week 8 uur maar dan haalt de buurvrouw mn hond altijd op als ik weg ben. voor de rest is ze niet lang alleen.

azarlizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 11:29

ja 2 zou ook kunnen maar wil het liefst 1 klein hondje die ik overal mee naartoe kan nemen zonder dat mensen er te veel last van hebben. Vroeger, toen ik nog thuis woonde, had ik een York die echt overal mee naartoe ging. Dat wordt wat ingewikkelder met 2 ben ik bang...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:35

NIET DOEN! of je moet een goede oplossing hebben.....

Ik werk fulltime.. bij mijn vorige werk ging de hond altijd mee..
Kan nu niet meer, dus 's morgens voor mijn werk breng ik hem
naar de oppas.... en 's avonds haal ik hem weer op!!!

(Kost dus best veel geld, maar ik heb het er voor over!
En ik heb een super oppas gezin!!!)
Overigens sloopt mijn hond niets.. blaft jankt of huilt niet..
en plast of poept niet in huis.. maar ik vind het gewoon
niet kunnen om hem hele dagen alleen te laten zitten....

Even uitgelaten worden.. bijvoorbeeld 10 minuten..
en dan weer alleen vind een hond ook niet tof...
of iemand moet hem uitgebreid uit laten jakkeren!!!!

klein of groot hondje maakt niet uit.. zijn allemaal roedeldier..

azarlizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 11:44

Zoals ik al zei een GOEDE oplossing of geen. Ik heb het beste met de hond voor dus geen oplossing geen hond!

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:50

Ik heb een pup van 6 maanden en die zit doordeweeks gewoon alleen thuis, dit geeft absoluut geen problemen.
Meneer is al zindelijk en krijgt meer dan genoeg aandacht wanneer ik thuis ben.

Veel mensen zeggen dat het niet kan een hond alleen thuislaten, maar als ik er dan aan denk hoeveel honden het veel slechter hebben op de wereld vind ik niet dat zij moeten zeuren.
Mijn hond is gelukkig en dat ziet iedereen.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:54

Mijn zus heeft 2 honden genomen, en nu ze fulltime werkt, zijn de honden bij ons thuis terecht gekomen.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:59

Ik werk fultime en mijn honden zijn overdag bij mijn vader, die is de hele dag thuis en verwent ze als waren ze zijn kleinkinderen.... Knipoog (heb de stukjes leverworst al laten vervangen door hondenkoekjes Knipoog )

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:04

Mijn tante werkt ook fulltime maar heeft 3 honden 2 mechelaars en 1 border collie. Ze komt dan om half 5 thuis maar dan gaat ze eerst de honden uitlaten, na het eten met de honden fietsen of naar training en in t weekend gaat ze met de honden op wedstrijd.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:22

Ik heb er 2.

Toen ik ze als pup kreeg heb ik dat gedaan terwijl ik 4 weken vakantie had. Heb toen 4 weken fulltime me bezig gehouden met ze.
Wat ideaal is, is dat wij een schutting hebben, een enorme tuin en een hondenluik. De honden kunnen dus naar buiten en naar binnen gaan naar eigen believen.
Ook komt mijn schoonmoeder tussen de middag even bij ze kijken en om de water en voerbakken aan te vullen.

Ik moet hier wel bijzeggen dat ikzelf 2 dagen vrij ben door de week, en me dan ook altijd met ze bezig hou, maar ik denk dat als ik dat niet was geweest het ook niet zo'n probleem zou zijn. Zolang ze maar de mogelijkheid hebben om zelf in en uit te gaan.

Als je een tuin met schutting hebt is het dus denk ik niet zo'n punt. Laat een hondendeurtje zetten en zorg dat er in de tuin genoeg afleiding is. Ook is het handig als er iemand in je omgeving is die één keer per dag even bij je hondje wil gaan kijken.

En op je vrije dagen natuurlijk wel veel met 'm doen.
Sowieso is het dan wel noodzakelijk om voor je naar je werk gaat een goeie wandeling te maken, en 'savonds nog een keer.
Je moet er wel wat voor over hebben. Lachen

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:30

Mijn mening is dat als je fulltime werkt je geen hond moet nemen. Waarom een hond nemen als je er de hele dag niet bent? Ik vind dat zielig voor de hond. Neem dan twee katten, die kunnen prima alleen zijn.