Pup zindelijk maken (opruimen zonder dat hij het ziet?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Pup zindelijk maken (opruimen zonder dat hij het ziet?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 22:14

Hai,

Wij thuis snappen iets niet en misschien dat jullie het wel weten.

Als wij zoeken naar wat informatie over het zindelijk maken van een pup, zien we staan dat als de pup zijn behoefte in huis doet, dat we hem dan even in de gang moeten zetten en dan zonder dat hij het zit, moeten we zijn behoefte opruimen en weer terug in de kamer zetten.

Huh?? Die link kunnen wij even niet leggen.

Zoals wij het met alle pups hebben gedaan die we hebben gehad, pakken we de pup op en gaan met hem/haar buiten lopen, net zo lang tot hij daar wel zijn behoefte doet en dan belonen we de pup alsof hij de wereld gered heeft. (Mensen staan je dan raar aan te kijken, maar het werkte altijd).

Wie weet hierop het antwoord, want wij kunnen dat nergens vinden Lachen

Mochten er vragen over komen of om verwarring te voorkomen, de pup wordt iedere 3 kwartier á ieder uur zowieso uitgelaten.

Wilawander

Re: Pup zindelijk maken (opruimen zonder dat hij het ziet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:20

Vindt het maar grote onzin. We hebben nu ook een pup van dikke 8 weken en die is al zo goed als zindelijk. Gaat elk uur a 2 uur naar buiten en zeker na het wakker worden en spelen. Dan gbeuren er nauwlijks tot geen ongelukjes. Gebeurt het dan ruim ik het gewoon op waar ze bij is en zeg er foei bij en dat heeft bij al onze honden prima gefunctioneerd. Ze waren allemaal zeer snel zindelijk. Onze nieuwe pup slaapt s'nachts ook door van 23:00 tot 8:00 s'morgens.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:29

Het is in het kader van geen spel laten zijn. Onze hond viste op een keer de keukenpapier onder onze voet uit als we het even wegdepte. Ging hij heel triomfantelijk mee rondlopen, bij ons ging dan dus even aan de ketting (in de keuken, daar mag hij voornamelijk komen) en ruimden het dan op.

Eddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:07

de beste manier voor een puppie zindelijk te maken is om hem er met zijn snuit in te duwen als hij binnen kaka doet; klinkt raar maar helpt geweldig

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 23:10

Eddie, daar zijn wij absoluut geen voorstander van Knipoog

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:14

Eddie schreef:
de beste manier voor een puppie zindelijk te maken is om hem er met zijn snuit in te duwen als hij binnen kaka doet; klinkt raar maar helpt geweldig

straffen voor zn plasje is echt niet de oplossing. je hondje moet niet bang worden voor een plasje. in zn pies duwen is echt niet de oplossing.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:24

Eddie: dat is de grootste onzin die je nu verteld.

Ik ging elk half uur naar buiten met mijn pup. Als ze iets had gedaan een beloning geven. Ze was binnen 2 weken zindelijk.
Als de pup rond ziet scharrelen en zoeken in huis, gelijk buiten neer zetten. En goed belonen na een behoefte buiten.

straffen helpt helemaal niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:28

Wij straften altijd op het moment dat hij het deed, tenminste als je erbij bent, door FOEI te zeggen en hem meteen naar buiten te brengen. Doet hij daar alsnog zijn behoefte dan de hemel in prijzen.
Doet hij zijn behoefte in huis terwijl we er niet bij zijn dan gaan we gewoon met hem naar buiten en ruimen het op zonder er verder wat over te zeggen, overigens ruimen we nooit speciaal op zonder hem erbij.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:30

Eddie schreef:

dit is echt zo achterhaald. Wat leert die hond daar nou van? niks

na het spelen, en zodra ze wakker worden meteen naar buiten. Ze hebben het zo door

succes

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:38

Mijn guppie is nu 10,5 maand en zij was binnen 3 weken perfect zindelijk. Lovers
Als ze wakker werd snel mee naar buiten nemen en op het gras zetten, verder elke 2 uur uitlaten. Dan gaat het heel snel hoor! Vork
De pup heeft trouwens wel nog een tijdje een plasje gedaan als ze súper blij was wanneer ik thuis kwam (heel hard doorlopen en niet direct aandacht geven dus, hoe moeilijk ook).
Ze zeggen inderdaad dat je het je pup niet moet laten zien als je iets opruimt, maar ik heb hier zelf nooit iets mee gedaan en ze is heel snel prima zindelijk geworden.
Voordat ze zindelijk was kreeg ze trouwens wel op haar kop als ze binnen een plas wou doen (foei!) maar ze snapte binnen een paar dagen dat als ze bij de deur ging zitten het prima duidelijk was dat ze eruit moest Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 09:37

Dus het gaat echt om het spel?
De pup ziet natuurlijk in alles een spelletje, volgens mij begin ik het te snappen.

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:36

de onze durft ook het opkuispapier uit onze handen te gritsen al een spelletje, we kuisen de ongelukjes dus zo veel mogelijk op als hij het niet ziet. Verder vind ik ook de manier van 'de snuit erin duwen' volledig verkeerd. Zie je ons dat al met een kleutertje doen, 'hier zie, je neus erin', ...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 10:38

Hmm onze pup zou het ook wel in zich hebben om dat stukje wc papier of keukenrol uit onze handen weg te gissen.
Helemaal duidelijk!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:40

Onze honden zijn altijd ontzettend snel zindelijk geweest. De laatste hond heeft het maar 1x binnen gedaan, en daarna nooit meer. Wij zeiden inderdaad foei als hij het binnen ging doen, en dan snel opppakken (zodat hij ophoudt met plassen) en dan in het gras zetten. Daar deed hij het dan verder, en dat moet je uitgebreid belonen.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:18

Ja die van ons pakte ook het keukenpapier en alles puur om mee te spelen. Allen plaste ze door als we der oppakte om buiten verder te laten plassen. Dat vond ze dan zo eng dat ze alles liet lopen. Dus als ze binnen ging lieten we der wel uitplassen en daarna nog even naar buiten. Is echter niet vaak gebeurt dooerdat we streng wandel schema hadden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:02

Die van ons heeft inmiddels ook geleerd dat hij in hoog gras of struikjes zijn behoefte moet doen. Is wel heel grappig soms, dan wringt hij zich echt tussen die prikkelstruiken door en gaat zitten poepen terwijl de takken hem in zijn kont en kruis prikken Haha!.
Is trouwens heel makkelijk aan te leren hoor, net als zindelijk maken, en het is wel zo fris voor de kindjes uit de buurt.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:04

Mijn hond kan zijn behoefte doen op commando.
Als we zeggen "plasje doen" gaat ze gelijk zitten plassen.
Hebben we perongeluk aan geleerd als pup, want mijn moeder zei elke keer plasje doen tegen haar.
Ze doet het trouwens ook wel gewoon als we niets zeggen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 21:05

Bedankt, maar het gaat mij om de vraag die ik stelde.
Het zindelijk maken van de pup gaat verder prima.

Ziggy_janet, dat is grappig! Maar lijkt me soms ook wel wat lastig als je dit thuis zegt Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:06

in huis doet ze het dan niet hoor, als ik "plasje doen" zeg in huis, loopt ze naar de deur en gaat ze wachten.

Maar het is erg makkelijk als het regent. Ik gooi de deur open, zeg "plasje doen", Sem rent naar het gras, plast snel, en rent weer naar binnen.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:08

Ik heb sinds kort (nu 5 weken) een pup. Ook tegen mij is gezegd dat je ongelukjes op moet ruimen zonder dat ze het ziet. Je kunt de pup bijvoorbeeld afleiden door met haar te gaan spelen terwijl de ander het opruimt. Verder steeds naar buiten gaan... na het spelen, na het eten en na het slapen...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:15

Maar wat is dan het idee achter het opruimen zonder dat ze 't zien?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:16

dat snap ik dus ook niet.
Wij hebben het altijd opgeruimd, ook als ze het gewoon zag. En dat heeft absoluut geen invloed gehad op de zindelijkheid. Ze was binnen 2 weken helemaal zindelijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:18

Hier net zo, daarom vraag ik me dus af wat de gedachter erachter is.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:19

Eeeuh die snap ik ook niet! Ik zou het ze juist laten zien! En een keer zeggen FOEI of NEE, dat weten ze snel genoeg en idd meteen naar buiten!

Die van ons was al zindelijk toen we haar kregen (8wkn!!) goed opgevoed door mamma! *LOL*

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:23

De gedachte die er achter zit is dat je de hond geen aandacht schenkt voor het in huis doen van de behoefde. Als je hond ziet dat je de behoefde opruimt is dit ook een soort aandacht voor de hond.
Daarom wordt vaak aangeraden om de behoefde op te ruimen waneer de hond het niet ziet.