Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
( klein beesie
)
, voor ons is het natuurlijk nog geen tik eigenlijk
)
dan sla je hem wel de hersenpan in 
nee sorry ik heb geen idee.. ik zou m in ieder geval geen ram geven
Dacht zelf eerlijk gezegd ook gelijk: wat te doen? gewoon geen hamster nemen.... meeste hamsters zijn niet zo lief
Misschien een stukje banaan of appel? Dat vinden ze meestal heel lekker. Ik denk igg dat een hamster niet gelijk naar je hand hapt als je iets lekkers hebt. Maar zo moet je proberen om het langzaam af te leren? Ik heb ook niet echt verstand van hamsters maar ik heb 1x me hamster een tikje gegeven omdat hij dus wel doorbeet. Hij raakte in paniek en holde keihard weg en je kon duidelijk merken dat het beestje in paniek was en weer terug naar zijn holletje wou. Zodra ik mijn hand maar in zijn hokje deed beet hij me al. Dus een tikje geven lijkt me iniedergeval niet echt een optie. Raken ze (lijkt mij) alleen maar in paniek van. En in iedergeval niet gelijk oppakken als je met je hand in het hok zit. En eerst gewoon 1 minuutje eruit halen en zo langzaam steeds langer? Goudhamsters zijn idd een stuk leuker
Maarja hamsters kunnen ook heel grappig en leuk zijn! Alleen ze moeten wel even wennen enzo.. En een hamster nooit wakker maken als die nog ligt te pitten. Want dan heb je echt een sagorijnige hamster
dees_daan schreef:waar staat de kooi? heb je schuilmogelijkheden in de kooi?

Maartje1990 schreef:Laat haar op m'n hand lopen, en dan bijt ze nu dus opeens.

dees_daan schreef:Maartje1990 schreef:Laat haar op m'n hand lopen, en dan bijt ze nu dus opeens.
oke, je moet haar eigenlijk scheppen he, dus een kommetje van je hand maken. als ze zelf op je hand loopt, is het geen angst. de meeste worden agressief doordat ze steeds gestoord worden in hun slaap, heb je haar al lang? en staat ze in een rustige kamer? dus geen woonkamer met veel herrie..
hamsters moeten een rustige ruimte hebben, zodat ze niet gestoord worden in hun slaap, daarom staat de mijne op mijn slaapkamer, daar is overdag niemand, en dan kan hij van zijn rust genieten.