wat te doen tegen een bijtende hamster?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

wat te doen tegen een bijtende hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 15:15

duidelijke titel lijkt me, mijn hamster bijt namelijk al loopt ze gewoon over m'n hand heen dat is het al HAP.... wat kan ik daar tegen doen?

raylaatje

Re: wat te doen tegen een bijtende hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:13

rutig aan jou laten wennen.
niet meteen proberen oppakken, snoepje geven, aaien.
misschien handig om een x op het hamsterforum te informeren(www.dehamster.nl/forum)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 19:15

alleen eerst beet ze niet?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:48

tik geven, natuurlijk niet hard Nagelbijten / Gniffelen ( klein beesie Clown )
geef meestal klein tikje ( naja wat voor hun al een tikje moet zijn Knipoog , voor ons is het natuurlijk nog geen tik eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen )
heb de mijne zo aangepakt door UHUH keihard te zeggen + tik geven, nu doet hij het nooit meer. maar als ik zie dat hij het wilt doen hoef ik alleen maar uhuh te zeggen Schijnheilig

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 19:50

goh.. werkt dat bij hamsters?? maar ik weet niet, dalijk bezorg ik hem een hersenschudding ofzo. Ik weet niet of dat wel zo goed voor dat beestje is... zo'n klein ding en dan geef ik 'm een klein tikje en dan is dat voor dat beest alsof ik 'm met een hamer op z'n hoofd sla ofzo

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:55

hha je moet hem gewoon even aanraken op zijn neusje, niet echt een tik geven natuurlijk Clown dan sla je hem wel de hersenpan in Clown
Ja bij alle 2 mijn hamsters werkte het Lachen

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:56

Raam open
Hamster eruit
Raam dicht
Rolluik dicht
Huilen van het lachen nee sorry ik heb geen idee.. ik zou m in ieder geval geen ram geven Nagelbijten / Gniffelen

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:01

Ik zou geen tik geven. Word een hamster alleen nog angstiger en gaan ze alleen maar meer bijten en vinden ze het dalijk helemaal niet meer fijn om op je hand te zitten. Ik zou wat voer/snoepje op je hand leggen en dat ze dan vanzelf op je hand komen zitten etc.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:02

Mijne bijt ook ja, ik zeg hard EHHH en dan kijkt ie me ook aan ik doe niks hoor... Hahaha Tong uitsteken

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:02

maar dan associeert (of hoe schrijf je dat) mijn hand met voer... dus dan denkt aha.. de hand met voer, HAP!!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:03

een hamster een tikje geven lijkt me nogal moeilijk te doseren...

Uit het raam gooien is wel heel drastisch maar wel komisch verwoord Haha! Dacht zelf eerlijk gezegd ook gelijk: wat te doen? gewoon geen hamster nemen.... meeste hamsters zijn niet zo lief
Eigenlijk hele slechte "kinder"huisdieren (veel kids hebben ze jammergenoeg...was er zelf ook schuldig aan) omdat ze helemaal niet zoveel waarde hechten aan knuffelen en nogal einzelgangers zijn. En laten we niet vergeten dat het nachtdieren zijn en nogal agressief als je ze wakker maakt...

Ik zou zelf niet weten hoe je dit kan oplossen, er werd al gezegd dat een hamsterforum misschien kan helpen, daar dacht ik zelf ook aan. Snoepjes geven lijkt me juist averechts werken, dan kan hij je gaan associeren met lekkers en nog meer bijten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:06

precies, dat dacht ik ook. (dat associeren met dat lekkers dus) Ik heb nu voor het eerst een dwerghamster en dit is meteen ook de laatste, heb voorheen altijd goudhamsters gehad en die waren echt stukken liever dan dit beest! En wakker maken, ik hoef dat beest niet wakker te maken! dat beest is 24/7 in touw zo ongeveer!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:09

waarom zou een hamster agressief zijn/worden? omdat wij ze storen in hun slaap, hoe zou jij het vinden als iemand je wakker maakt, en je ineens optild? hamsters zijn nachtdieren, die slapen overdag. dan moet je ze ook met rust laten.
mijn hamster staat op mijn slaapkamer, overdag kom ik niet aan hem, savonds kan ik hem zo optillen als hij wakker is, hij komt zelf bij me kijken e.d. een tik geven is dus niet eerlijk, hij verdedigd zich, een hamster moet rustig wakker worden.
oplossing? het beestje overdag met rust laten, hem overdag laten slapen, met wat nestmateriaal en een huisje, en hem savonds als hij al wakker is, even oppakken, dus niet wakker maken, daardoor worden de meeste dieren agressief.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:11

Heb ik ergens gezegt dat ik dat beest wakker maak? Dat beest is zélf altijd wakker, dat beest is al de hele middag (met veel kabaal) door z'n kooi en radje aan 't crossen en ik heb haar niet wakker gemaakt hoor Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:17

waar staat de kooi? heb je schuilmogelijkheden in de kooi?

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:18

Hij ''proeft'' toch snel genoeg dat jou hand niet lekker is? Ik heb zelf nu 4 hamsters en 1 daarvan beet ook altijd. Die beet gelukkig niet echt door.. Maar je kon wel merken die die het niet zo fijn vond om op me hand te zitten. Hamsters zijn ook niet echt sociale dieren. Die slapen liever Clown Misschien een stukje banaan of appel? Dat vinden ze meestal heel lekker. Ik denk igg dat een hamster niet gelijk naar je hand hapt als je iets lekkers hebt. Maar zo moet je proberen om het langzaam af te leren? Ik heb ook niet echt verstand van hamsters maar ik heb 1x me hamster een tikje gegeven omdat hij dus wel doorbeet. Hij raakte in paniek en holde keihard weg en je kon duidelijk merken dat het beestje in paniek was en weer terug naar zijn holletje wou. Zodra ik mijn hand maar in zijn hokje deed beet hij me al. Dus een tikje geven lijkt me iniedergeval niet echt een optie. Raken ze (lijkt mij) alleen maar in paniek van. En in iedergeval niet gelijk oppakken als je met je hand in het hok zit. En eerst gewoon 1 minuutje eruit halen en zo langzaam steeds langer? Goudhamsters zijn idd een stuk leuker Clown Maarja hamsters kunnen ook heel grappig en leuk zijn! Alleen ze moeten wel even wennen enzo.. En een hamster nooit wakker maken als die nog ligt te pitten. Want dan heb je echt een sagorijnige hamster Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:21

dees_daan schreef:
waar staat de kooi? heb je schuilmogelijkheden in de kooi?

ja, ze heeft zo'n nachthokje.

@ arian_wolf: Dan doet ze er wel lang over dat m'n hand niet lekker is, want ik dacht doe nog een poging om het beest te pakken, hing die aan m'n vinger... en 't duurde toch even voor ik 'r er weer afgeplukt had Vork

maar ik snap het beest ook niet, eerst deed ze dat helemaal niet. Toen een klein beetje misschien en vandaag opeens... hap iedere keer Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:49

hoe pak je haar op dan?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:51

Laat haar op m'n hand lopen, en dan bijt ze nu dus opeens.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:52

Idd rustig oppakken met twee handjes eronder schuiven niet grijpen Haha!

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:53

misschien heeft ze een knaafblokje nodig ipv je hand? Koe
ik heb niet zo heel veel verstand van hamsters hoor.. maar cavia's en konijnen hebben ook altijd wat nodig om in te bijten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:55

Maartje1990 schreef:

oke, je moet haar eigenlijk scheppen he, dus een kommetje van je hand maken. als ze zelf op je hand loopt, is het geen angst. de meeste worden agressief doordat ze steeds gestoord worden in hun slaap, heb je haar al lang? en staat ze in een rustige kamer? dus geen woonkamer met veel herrie..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:56

Haha, dat had ik vroeger ook met de dwerghamster van mijn broer. Dat beestje was volgens mij ook niet helemaal goed want zijn oogjes puilden een beetje uit Nagelbijten / Gniffelen

In ieder geval, als je met je hand in het hok ging om wat voer in het bakje neer te leggen oid stormde hij zijn nestje uit, rende naar je hand en probeerde je echt te bijten. Eén keer hing hij letterlijk aan mijn vinger, geloof me, dat doet pijn. Resultaat: hamster wordt rondgeslingerd en knalt tegen de wand van het hok. Nooit meer zo getreuzeld met voeren dus. Nagelbijten / Gniffelen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:58

dees_daan schreef:
Maartje1990 schreef:

oke, je moet haar eigenlijk scheppen he, dus een kommetje van je hand maken. als ze zelf op je hand loopt, is het geen angst. de meeste worden agressief doordat ze steeds gestoord worden in hun slaap, heb je haar al lang? en staat ze in een rustige kamer? dus geen woonkamer met veel herrie..

scheppen doe ik ook wel eens als ze onder in haar hok zit (zijn alllemaal verdiepingen) en dan bijt ze net zo goed. Ze staat wel in de woonkamer ja, maar iemand vertelde me dat het juist niet goed is om je hamster ergens alleen weg te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:01

dat is het dus niet Lachen hamsters moeten een rustige ruimte hebben, zodat ze niet gestoord worden in hun slaap, daarom staat de mijne op mijn slaapkamer, daar is overdag niemand, en dan kan hij van zijn rust genieten.