Mijn vriend stapte vannacht met een hoop bombarie uit bed, ik viel weer in slaap en toen hij één van de katten uit de kamer probeerde te krijgen en tegen mij piepte dat ik ook weleens iets zou kunnen doen, ben ik dan toch maar eens gaan vragen wat er aan de hand was.
De katten waren aan het schreeuwen (dit kan ik me idd nog vaag herinneren) en mijn vriend is zijn bed uit gegaan om te kijken wat er aan de hand was. Ze stonden beide in de keuken met een hoge rug en dikke staart, tegenover elkaar en naar elkaar te meppen, onder het genot van een hoop geschreeuw. De katten vlogen uit elkaar, de ene ging naar de slaapkamer en de ander ging in het 'kattenkamertje' onder de stoel zitten. Mijn keffertje kwam onder het bed schuilen, dus er was echt wel iets aan de hand.
Pumbaa zat hyperventilerend op een eetkamer stoel met een bloedend oor (en hij had bloed op z'n poot, wat uiteindelijk op mijn schouder zat) en Kiddy had een kras onder z'n oog en had zich in de kast gewurmd en lag daar op z'n rug te brommen. Eerst heb ik Pumbaa staan knuffelen, hij was erg onder de indruk van het hele gebeuren en hield Kiddy goed in de smiezen. Daarna ben ik Kiddy gaan knuffelen en is Pumbaa in de keuken gaan zitten en heeft het op afstand zitten bekijken. Kiddy bleef maar brommen, met echt schreeuwen tussendoor.
Midden in de nacht m'n moeder gebeld

Ze had al 60 jaar katten zei ze, maar ze had nog nooit meegemaakt dat ineens na jaren de bom barste tussen 2 katten.
Uiteindelijk heeft Kiddy op z'n eigen plek geslapen en Pumbaa op de slaapkamer en vanmorgen waren ze weer 'normaal', alleen hebben we ze nog niet bij elkaar gehad.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat katten elkaar ineens aanvallen en ik begrijp ook gewoon niet wat er gebeurd is. Heeft iemand enig idee of dit weleens vaker voorkomt of dat dit normaal is ofzo?