Hondenvraagje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larisske

Hondenvraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 19:36

Oke hier komt het verhaal,

We hebben nu bijna vier jaar een hond gekocht Lady een border collie teefje.Ik vind het een super hond maar ze is van het gezin en nu wil ik een hond voor mij.Nu het probleem mijn moeder wilt geen
hond meer omdat dit haar vuiligheid etc. meebrengt ze zit al lang te zagen om onze hond in de kennel te laten slapen maar ik vind dit moeilijk omdat we haar altijd binnen hebben gelaten en nu in eens buiten dat vind ik niet kunnen.Maar nu wil ik dus een hond van mij alleen waarmee ik tegoei naar de hondenschool kan enz.Dus ik zou aan mijn ouders willen vragen of ik een hond mag als die buiten in de ren slaapt en ook als er niemand thuis is daar blijft of ook mee naar mijn oma gaat zoals Lady.Maar nu ben ik ook bang dat de andere hond dan denkt die Lady mag binnen slapen en ik moet buiten.En hierdoor dominant of zelfs agressief gaat reageren op Lady en misschien ook ons.
Wat denken jullie hiervan?Misschien kan ik ze allebei s'nachts en miss. als er niemand thuis is in de ren laten ik weet het niet.De ren is ong 2.5 op 8 ik zal foto's laten zien.Als de foto's in link moeten zeg het dan even dankje!
Je mag hierover ook pm'en
Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Larisske op 28-03-08 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Larisske

Re: Hondenvraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 19:39

Als er honden in de kennel komen word dat gras uit het zand weggedaan en het hok zelf alle spullen eruit.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:41

Waarom wil je zo perse je eigen hond. Kun je niet beter wachten tot je op jezelf woont? Nu wordt het meer een waakhond. Het is maar waar je voor kiest en wat je wil.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 19:42

Omdat als ik met Lady een gehoorzaamheidswedstrijd ofzo wil doen ik niet mag.Ik en Lady vinden dit super maar mijn pa wil altijd als er een wedstrijd is toevallig gaan wandelen in Wallonië Boos!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:43

Kies je nu voor jezelf of voor de hond? Als ik zo een hond moest houden zou ik het niet doen

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 19:46

Nee helemaal niet.Lady vind wandelen ook leuk maar een gehoorzaamheidswedstrijd of behendigheid vind ze super ze word graag aan het werk gezet dit is zo'n ras.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 19:52

Ik ben helemaal voor het welzijn van een hond waarom denken jullie van niet.Ik denk toch ook aan het welzijn van Lady die vind het vast veel leuker met een andere hond erbij.Ik heb trouwens een topic gezien van mensen die hun hond ook in een ren/kennel gingen laten slapen/overdag zitten als ze niet thuis waren en daar zei idereen dat het perfect mogelijk was!

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:06

Is dit echt zo slecht Huilen

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:06

wrm wil je perse een eigen hond als je al een hele leuke familie hond hebt!
een hele eigen hond, brengt ook een hele hoop eigen verantwoording
dan moet je 3 keer per dag thuis zijn om met hem te wandelen, hem eten te geven.
Eigen kosten voor voer en dierenarts kosten. Eigen belasting kosten
Als je eens op vakantie wilt, eigen kennel kosten etc etc

dus dan kun je niet meer paar dagen weggaan, of eens lekker lang uitslapen etc etc

Ik zou er maar eens goed overnadenken. Je hebt al een hele leuke hond Lachen
en wat maakt het nu uit dat ze niet geheel van jou is.
Jullie houden toch allemaal heel veel van haar!?

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:10

Amanda__ schreef:
wrm wil je perse een eigen hond als je al een hele leuke familie hond hebt!
een hele eigen hond, brengt ook een hele hoop eigen verantwoording
dan moet je 3 keer per dag thuis zijn om met hem te wandelen, hem eten te geven.
Eigen kosten voor voer en dierenarts kosten. Eigen belasting kosten
Als je eens op vakantie wilt, eigen kennel kosten etc etc

dus dan kun je niet meer paar dagen weggaan, of eens lekker lang uitslapen etc etc

Ik zou er maar eens goed overnadenken. Je hebt al een hele leuke hond Lachen
en wat maakt het nu uit dat ze niet geheel van jou is.
Jullie houden toch allemaal heel veel van haar!?

Hij blijft als we niet zijn wrs bij mijn oma die heeft een hele grote tuin en daar gaat Lady nu al 4 jaar ook heen.Mijn vader is bereid voer te betalen.En de dierenartskosten als er een operatie of iets anders nodig is ook.En ik sta nu elke ochtend ook al op om 6 u om lady uit te laten

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:27

En als ze in de ren zitten kan ze altijd in het hok en daar zullen ook een hondenkussen liggen hoor en denken jullie nu echt dat deze hond zo een slecht leven gaat krijgen bij mij

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:34

ja

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:36

Waarom

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:40

IK denk dat als je dit door zet en een hond van jou in de ren gaat doen dat je jaloezie en agressie op gaat wekken.
De hond zal niet snappen waarom hij wel buiten moet slapen en de andere hond binnen.
Je krijgt er alleen maar gedoe mee.
Geloof me zet het uit je hoofd. Heb genoeg verhalen gehoort over honden die jaloers op mekaar werden en dat ze zijn gaan vechten tot een van de honden helemaal open lag.
Je denkt dat het je niet zo overkomen maar geloof me.Je kan niet alles in de gaten houden en het is zo gebeurt zo'n gevecht.
Snap wel waarom je het wilt maar ik zou het niet doen als ik jou was.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:42

En zouden ze niet samen in de ren kunnen? er is in het hok genoeg plaats voor 2 honden om te slapen en eten enz

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:46

De hond die je nu al zo'n tijd hebt is altijd binnen geweest tog?
Het zou een wel erg grote overschakkeling zijn om nu ineens elke nachten buiten te laten slapen en in dat hok te laten eten.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:47

we zeggen niet dat je hond niet goed zal verzorgen, maar we zeggen gewoon waarom het ons geen goed idee lijkt.

ik kan het persoonlijk niet goed begrijpen waarom je al een hond wilt, als je een hele leuke lieve hond hebt.
Zo is jaloezie hier al genoemd, waar ik het volledig mee eens ben.
Daarnaast is de ren gewoon weg te klein voor twee honden, zover ik kan zien op de foto.
en kan je ene hond er echt niet tegen om nu ineens buiten te gaan slapen, daar heeft die de vacht en weerstand helemaal niet voor

en (ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ga er vanuit nog niet een jaar of 16) maar je kunt nu wel zeggen dat je altijd om 6uur opstaat, maar een hond word een jaar of 10-13 jaar.
ga jij 10 jaar lang , om 6uur opstaan. ook als je straks ouder bent en misschien ook andere interesses zoals opstap gaan, vriendje blijven slapen etc etc krijgt?

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:56

Amanda__ schreef:
en (ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ga er vanuit nog niet een jaar of 16) maar je kunt nu wel zeggen dat je altijd om 6uur opstaat, maar een hond word een jaar of 10-13 jaar.
ga jij 10 jaar lang , om 6uur opstaan. ook als je straks ouder bent en misschien ook andere interesses zoals opstap gaan, vriendje blijven slapen etc etc krijgt?

Ja dat vroege opstaan heb ik er voor over ik wil zelfs nog een half uur vroeger opstaan ik zal altijd van Lady houden en ze zal ook altijd als ik met de nieuwe hond ga wandelen meemogen.Misschien mogen ze wel samen in de berging slapen

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:08

Dat denk je dat je het dan nog doet. Maar geloof me 99 procent van die het zegt doet het niet. Wat gebeurt er ouders gaan de dieren verzorgen of gaan naar het asiel.
En over agressie en jaloezie had ik al gezegt ga ik ook niet herhalen maar dat blijf geleden honden samen slapen of niet

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 21:14

Mijn ouders zullen als het mag 100% achter me staan mijn pa is 100% hondenliefhebber en zal het leuk vinden en mijn mama houd ook erg van honden alleen vind ze het niet leuk al dat haar overal.Maar bij honden kan je leren tot waar ze mogen komen en als we nu de keuken en bergin samenvoegen tot kamers waar ze mogen is dit toch wel goed of niet?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:18

Ik heb mijn mening en ervaring al met je gedeeld en ik blijf daarbij.
Je zegt zelf dat je door zit te zagen bij je ouders.
Je ouders worden het zat en gaan dan tog misschien ja zeggen, ik denk dan alleen wel dat dat is om jou tevrede te maken en van je gezaag af te zijn.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:23

jezus mens, je maakt mij een klein beetje geirriteerd nu!

we geven alleen maar onze mening, maar je werpt alle meningen tegen met eigenlijk in mijn ogen loze argumenten

(want je staat echt niet om 0600uur op als je de dag van te voren hebt staan dansen in een cafe of discotheek!!, daar durf ik mijn handtekening voor te zetten)

Ik denk dat je ieders mening nu goed hebt gehoord, en alles je alles toch zo goed weet WAAROM open je dan in godsnaam een topic!?!
Boos!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:27

Amanda__ schreef:
jezus mens, je maakt mij een klein beetje geirriteerd nu!

we geven alleen maar onze mening, maar je werpt alle meningen tegen met eigenlijk in mijn ogen loze argumenten

(want je staat echt niet om 0600uur op als je de dag van te voren hebt staan dansen in een cafe of discotheek!!, daar durf ik mijn handtekening voor te zetten)

Ik denk dat je ieders mening nu goed hebt gehoord, en alles je alles toch zo goed weet WAAROM open je dan in godsnaam een topic!?!
Boos!

Amen helemaal eens

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 21:31

IK gooi jullie mening niet weg.Ikluister er toch naar nu zeg ik toch ook dat ik ze miss beter binnen kan houden maar dan wel in de berging en keuken da is samen ong. 7 op 15.Ik meen het heel goed met mijn honden en heb er voor over om bv. maar 1 of 2 keer per maand uit te gaan als ik mag uitgaan want ik mag pas binnen 3 jaar van me ouders

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:33

Nikka schreef:
Kies je nu voor jezelf of voor de hond? Als ik zo een hond moest houden zou ik het niet doen

ik ook niet... Ik zeg niet dat het per definitie slecht is, maar ik zou het echt niet over mijn hart krijgen mijn hond buiten te gooien, en al helemaal niet in zo'n klein ding, dan zou op zijn minst de hele tuin krijgen, maar dan nog..no way, mijn hond slaapt in de woonkamer, waar de verwarming zelf aanblijft voor hem Bloos