Trekken jullie je dit soort leed ook zo aan. Tamme konijnen kunnen niet overleven in het wild toch?
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
gohya schreef:Ik vrees dat deze konijntjes de konijnen ziekte hebben.Vieze ogen,rillen?het heerst heel erg nu deze ziekte,heet "Myostose" of zoiets.Ik hoop echt dat de dieren ambulance ze kan vangen en ze kan laten inslapen,anders gaan ze een pijnlijke dood in.
secricible schreef:doosje mee, konijntjes vangen en naar een opvang brengen? Of kan dat niet?
Urko schreef:Er lopen hier in de buurt zat losgelaten *tamme* konijnen, en die redden zich prima. Op het park waar ik stageloop lopen heeel veel tamme konijnen los om het onkruid en gras kort te houden, en die konijnen redden zich ook al jaren.
Mijn konijnen ontsnappen (ofja lees: ik vergeet het hek wel eens dicht te doen..) ook wel eens, en dan lopen ze ook wel eens 3 of 4 weken los in de tuin (2000 m2) en ze komen altijd net zo gezond en vrolijk weer terug.
Zou me er niet zo druk om maken, die dieren redden zich prima, wilde konijnen worden ook ziek en daar maakt niemand zich druk om.
Faniek schreef:@ polly2
Met dit verschil dat deze konijntjes jong waren toen ze ontsnapt waren, maar erg tamme konijnen die al een paar jaar oud zijn hebben een zeer kleine overlevingskans. Je dumpt ook je hond niet zomaar op straat...
Dit kunnen best oudere gedumpte konijnen zijn zonder dat ze ziek zijn. Als ze naar de opvang worden gebracht zullen ze niet zomaar 1,2,3 andere konijnen besmetten, omdat de opvang ze zsm keuring ent.
Faniek schreef:@ polly2
Met dit verschil dat deze konijntjes jong waren toen ze ontsnapt waren, maar erg tamme konijnen die al een paar jaar oud zijn hebben een zeer kleine overlevingskans. Je dumpt ook je hond niet zomaar op straat...
.