Het "leed" dat een puppy heet...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Het "leed" dat een puppy heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 21:55

Pfff... Vandaag onze pup opgehaalt.
Hij kent niks van de riem, dus ik kan hem zowat voort slepen buiten, maarja buiten doet hij nog niks dus dan kom je binnen en plast hij daar neer, heb je dat opgeruimt dan poept ie in de andere hoek.

Hihi het is wat, ach met een paar weekjes zal het al beter gaan.
Vorige eigenaar vond het geloof ik niet nodig om de pups al wat op te voeden...

Dus tips zijn ook van harte welkom.
We melden ons volgende week aan voor de puppycurcus, dus dan mag ie aan de bak Whoosh!

Grote_Beer

Re: Het "leed" dat een puppy heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:34

Anna-Jelly schreef:
Vorige eigenaar vond het geloof ik niet nodig om de pups al wat op te voeden...

Hoe oud is hij dan? Als een pup op een normale leeftijd van ca. een weekje of 8 het nest verlaat vind ik het niet meer dan normaal dat hij nog niet zindelijk is en nog niet veel van het lopen aan de lijn snapt. Ik weet niet hoe groot het nest was, maar een hele bende pups tegelijkertijd zindelijk maken en dan ook nog eens aan het lijntje leren lopen is voor een fokker vrijwel niet te doen.
Alle honden die hier als pup zijn binnen gekomen heb ik zelf zindelijk gemaakt en opgevoed.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 22:39

Hij is 8 weken ja, en ja het is inderdaad heel normaal. Maar dat een pup nog totaal niet mee kon lopen aan de riem had ik nog niet meegemaakt eerlijk gezegd.

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:46

8 weken is wel erg jong maar goed. stel je eens voor dat je bij je moeder vandaan word gehaald en naar een vreemd huis moet, doodeng voor je toch? zo is het ook voor je pup. en een riem om is eng en dan nog meelopen(gesleurd) worden daar knap je als puppie ook van niet op. maak je zelf klein en lok hem naar je toe als hij de riem om heeft, beloon hem met een hoge stem als hij komt. doe dat ook als hij buiten zijn behoefte doet. en leg een krant neer in huis iedere keer als hij daar zijn behoefte op doet belonen. doet hij zijn behoefte elders, zeg je rustig " nee ".met zachte maar conseqente hand kom je er wel. succes met je pup.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 22:58

Ja klopt, moeder was al weg. De pups waren bij de eigenaar van de reu omdat de eigenaar van de moeder geen tijd had.
Het komt ook wel goed, wilde gewoon even spuien Knipoog Dat het volkomen normaal is weet ik wel, maar stiekem is het ook wel wat een domper... Het komt wel goed en hij krijgt de tijd Lachen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:46

Volgens mij was je topic ook meer komisch bedoeld of niet? Knipoog

Mijne kende gelukkig al wel een riempje, maar zindelijk: ho maar. En ook het alleen slapen ging net wat slechter als bij onze eerste pup.

Nou plasjes ruim ze! En hou ons op de hoogte van de vorderingen! Ps Foto?? Haha!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:51

hahaha ik heb eens bij een kennel gewerkt. op een gegeven moment waren er 11 puppys!
dus met een paar man die hondjes aan de riem laten wennen.

allemaal lopen ze vrij braaf mee..... op eentje na!
Ik schaamde me kapot op straat. Die kon schreeuwen als een varken! whaahahaha

mijn pup heb ik de eerste 2 weken zonder riem of halsband achter me aan laten lopen. ze was toch te bang om weg te lopen. toen begreep ze dat ze achter mij aan moest lopen en toen heb ik haar pas het halsbandje omgedaan.

Het halsbandje heb ik de eerste week gewoon de hele dag om laten zitten (als we erbij waren). zo wennen ze eraan zonder gelijk het getrek van de riem. daarna pas de riem eraan gedaan.

1 dag probleempjes gehad en daarna liep ze gewoon mee Haha!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:58

Laat het riempje er nu gewoon nog maar lekker af. Eerst een beetje wennen aan het halsbandje.
Als je later wilt gaan wandelen aan de riem, voorkom dat alle druk en spanning op de riem. Loopt de pup de andere kant op dan probeer de de pup mee te lokken of loop je er even achter aan. Er mag nooit spanning op de riem komen te staan. Als de pup echt de andere kant op blijft lopen til je hem even op.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 02:12

hmmm maaike... geen alarmbellen die rinkelden met 'de moeder die al weg is'???? heb je 'em uit de buurt rondom drachten gekocht want daar zitten de meeste broodfokkers van het noorden.

en riempjes... ja zo kregen wij gurbe ook... die ging flink in de 'ho ijzers' in het begin Haha! die snapte er geen fluit van..

veel plezier met je kindje, wat voor eentje is het eigenlijk...?? FOTO!!! Cool

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:00

Onze jongste heeft zelfs geen riem gezien voordat ie 10/11 weken was Lachen. De eerste weken heeft hij gewoon braaf zonder riem meegelopen, zo een pup blijft toch kort bij je in de buurt. Als we ergens heen gingen (familie/paard/..) mocht hij nog eventjes veilig in onze armen kruipen, totdat hij zich wat veilig voelde om zelf te gaan verkennen. Eerste keer aan de riem was ook HEEL eng Haha!, tegenspruttelen dat ie gedaan heeft.. Maar met een snoepje dat tien meter verder ligt, en dan nog eens tien meter verder nog eentje is dat snel opgelost..

Het feit dat de moeder niet aanwezig was klinkt heel FOUT. De eigenaar van de teef geen tijd hebben, is bullshit. Je kiest ervoor om pups te krijgen, en daar maak je tijd voor, voor het welzijn van de pups (moeder al weg op zo een jonge leeftijd is niet gezond voor hun mentaal welzijn). Ik krijg zo het gevoel dat je je pup bij een broodfokker gehaalt hebt, en als dat zo is wens ik je veel succes.. Ik hoop dat hij erdoor komt zonder al te veel medische problemen.

Ik kan natuurlijk ook fout denken Lachen, mijn excuses mocht dat zo zijn..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 10:50

Ik weet het niet meer eigenlijks... Ik heb wel een foto gekregen van mams met de pups en we mochten haar ook wel zien bij de buurman.

Los meenemen durf ik niet zo heel goed eigenlijks, zal het vanmiddag eens proberen als we met z'n tweeen zijn. Hij heeft iig vanacht lekker alles onder gescheten in de bench maar vanochtend wel netjes op het gras geplast en gepoept Lachen

Hij eet en drinkt iig goed.

Dees gaat ook flink janken als hij iets moet doen wat ie niet wil (meelopen dus Clown ) of als de kat weg is, daar hangt hij nu een beetje aan.

Oh Michèle, hij komt niet uit de buurt van Drachten.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:58

Sorry hoor maar een baby van 8 weken........laat hem eerst eens wennen aan de riem door in huis een halsbandje om te doen en de riem eraan laten slepen(wel bij blijven en opletten dat hij nergens aan blijft haken) zo went hij aan de band en de riem en dan kun je met hele kleine stapjes leren dat hij met je mee moet lopen. Je zou maar ff van je mama weggeplukt worden en ineens meegsleurd worden aan je nek, stel je even voor hoe je dat vindt als je nog niets van de wereld snapt en kunt snappen. Zindelijk maken kun je al wel doen maar die riem moet je opbouwen hoor. Kan wel komisch bedoelt zijn maar ik vind het eigenlijk helemaal niet komisch als je boos wordt omdat je piepjonge puppie nog niet aan de riem kan lopen op een leeftijd van ACHT weken.....

edit: besef dat je een basis van vertrouwen met je hondje wil, en de eerste kennismaking met de riem en dan voortslepen(zo staat het er in je beginpost) is echt niet leuk voor je pupje....

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:18

hallo, hier nog een puppy eigenaar van een cockertje die inmiddels 12 weken is. Het wandelen begint bij ons nu pas op iets te lijken, dus niet trekken aan de lijn en aan de linkerkant blijven. Dit bekom je door veel te oefenen (korte momentjes) en veel te belonen als hij het juist doet. Regelamtig even los laten lopen en dan ook als hij links naast je loopt belonen. Qua zindelijkheid zien wij nu erg traag verbetering in komen. In het begin was het ook plas en poep waar het uitkomt, nu loopt hij naar bepaalde plaatsen in huis en dan weten we dat we snel naar buiten moeten. Af en toe loopt hij uit zichzelf naar de deur, en doet wat buiten. Dat belonen we dan uitzinnig. Maar als we hem nu nog niet in de gaten houden, doet hij ook nog alles in huis hoor. S'nachts ook nog altijd ongelukjes, alhoewel dat begint te verminderen. De ene pup is hier veel sneller mee dan de andere, soms duurt het zelfs tot 5 maanden... Veel succes!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:39

Ik heb hier ook een 8 weken oude pup. Ook die loopt natuurlijk nog niet aan de riem. In huis heeft hij nog niks gedaan. Hij doet alles keurig buiten. Wel gelijk een beloning geven. En zo gauw hij wakker wordt naar buiten en ook na het eten. Als je goed oplet zijn ongelukjes heel goed te voorkomen. En zijn ze gauw zindelijk. Tenminste hier wel. Dit is de 3e die ik in korte tijd heb.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:05

Je zou hem best los kunnen laten hoor, er zijn maar weinig puppy's van die leeftijd die weg lopen, jij bent toch de enige zekerheid die ze hebben en de rest van de wereld is wel erg groot en eng natuurlijk.
Verder vind ik het goed dat je hem gewoon meeneemt, ik loop nou al een hele tijd mee op de hondenschool (als instructrice) en daar komen ook regelmatig pups die nog niet mee willen lopen, maar wat je in ieder geval never nooit moet doen is gaan lokken. Dan heb je over een poosje een hondje die lekker op zijn kontje blijft zitten als je gaat wandelen want hij krijgt toch wel aandacht als hij niet meeloopt.
Gewoon meenemen dus, zolang er geen vonken onder zijn pootjes vandaan komen is er niks aan de hand Tong uitsteken

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 18:16

Dames toch Knipoog Het was inderdaad zoals hier boven al ergens staat meer komisch bedoelt. Ik sleur hem niet mee, af en toe gaf ik wel even een trekje maar dat werkt niet, hij gaat er tegenin hangen.
Ik neem hem nu los mee en hij loopt inderdaad gewoon achter me aan. Volgende week of die week daarna begint de puppycurcus dus daar zal hij zowiezo wel goed leren meelopen.

Als hij wakker is gunt ie zichzelf nog niet de tijd om helemaal naar buiten te lopen, dus ik til hem nu meteen naar buiten anders plast hij alsnog in huis.

Verder gaat het goed, hij wordt steeds vrolijker Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:21

hoezo "hangt" hij aan de kat?hij moet aan jou "hangen"
lekker knuffelen!denk maar dat het een kind is!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 19:03

Ja hij begint nu al meer op ons te richten, maar had bij de vorige eigenaar niet echt het idee dat hij heel veel aandacht aan de pups gaf, hun hadden ook 3 katten.

Knuffelen komt goed, het is echt een scheetje Lovers

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 14:22

Nou nog weer even een update.
Hij rent inmiddels harstikke vrolijk achter ons aan en vind de kippen en de konijnen geweldig. De helft van de tijd gebeuren zijn behoeftes al buiten.
Wil van het weekend eens proberen om gewoon voor we naar buiten gaan alleen een halsbandje om te doen, zodat we het rustig aan kunnen wennen.
Vanochtend om 6 uur hoorde mijn vriend hem piepen, dus is hij met hem eruit gegaan en heeft ie keurig buiten geplast en gepoept, bench was helemaal droog Go jij! Go jij!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:19

Keurig hoor Anna-Jelly!
En als je pup het nu al vol houdt tot 6 uur 's ochtends is dat helemaal geweldig! Ga zo door Lachen
Tip: als je pup toch piept ,omdat hij nodig zijn behoefde moet doen, Zet hem dan maar gewoon in de tuin zonder verder iets tegen hem te zeggen. Anders gaat de pup er misschien een spelletje van maken Knipoog

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 15:23

Ik zal het hem zeggen Lachen (ik word er niet wakker van Bloos ).

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 02:27

foto! Hamer

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 02:34

Haha wen er maar aan, die van ons heeft dat ook gedaan. Je gaat met hem wandelen, een half uur lang, hij plast 3x, poept 3x, ik kom met hem binnen en hij is nog geen sec. in de kamer of hij gaat eens uitgebreid plassen alsof hij het al uren ophoudt.
Dat is gewoon een periode waar je doorheen moet, voor je 't weet is het voorbij en heeft hij alleen nog een ongelukje als je hem te lang alleen laat. Die van mij is nu 10 maanden en de tijd gaat veel te snel, hij is nu 76cm en ik kan me nog zo herinneren dat hij 8 weken oud was en struikelde over de stoeprandjes(echt waar!!). Vraag je je vast af watvoor hond het is; Duitse Dog.

Watvoor pup heb jij? Plaats maar eens een foto kijken of ik goed kan gokken Tong uitsteken

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 11:36

Hihi ja, maar het gaat alweer een stukje beter Lachen Vanacht om 3 uur er eens uitgeweest en toen vanochtend om 8 uur weer.
Robbie is ook nog zo lekker klunzig hihi, je lacht je er slap om Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Hij is helemaal gek van ons zoontje.
Het is trouwens een mixje.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:45

Als je pup op de noodrem gaat omdat hij de druk van de leiband voelt, kun je hem beter ineens leren wat die druk betekent. Je gaat hem dus niet voort sleuren, maar je houdt wel de spanning op de leiband (let op dat je halsbandje vast genoeg is, altijd heel belangrijk!). Als hij achteruit trekt ga je mee, maar je houdt de spanning er op. Het moment dat hij één stapje naar voren doet, laat je direct de druk vallen en beloon je hem. Dat zal hij nog een paar keer zo doen, en dan heeft ie door dat ie op druk op zijn halsband naar voren moet.
Dit is niet zielig, alleen de eerste keren wat verwarrend voor hem. Maar hij kan zelf de oplossing (vooruit gaan) vinden, en dus actief meedenken. Dat is iets anders dan straffen, waar hij zelf geen invloed op heeft.

Succes!