kat moet weg...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NoaSky

kat moet weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 21:03

Normaal ben ik niet zo'n topic poster maar nu moet ik het echt even kwijt.

Ik woon al vanaf vorig jaar maart op mezelf. Mijn vriend is er in augustus bij komen wonen en ik had toen al 2 katten (broer en zus). In het begin ging het allemaal goed tot we op vakantie zijn gegaan. Toen we terug kwamen liep de ene kat constant weg en kon ik hem overal op gaan halen. Als ik hem dan binnen hield deed hij zijn behoefte achter de kattenbak. Dus maar een heel groot hok gebouwd zodat hij toch buiten kon maar niet weg kon lopen, mauwde hij heel de buurt bij elkaar.

Na 2x een fikse ruzie te hebben gehad met mijn vriend kreeg ik de keuze, hij eruit of de katten... Ik snap wel dat het kl*te is als je thuis komt en er heeft er weer een zijn behoefte gedaan achter de kattenbak en gewoon niets wil maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen ze weg te doen. Na een aantal discussies heb ik hem in ieder geval zover dat de poes mag blijven (is ook echt mijn katje) maar dat de kater toch echt weg moet...

Dus ik vandaag op marktplaats kijken, zie ik een advertentie staan van iemand die een kat zoekt. Allemaal heel ideaal, nog een kat aanwezig / kindje / grote tuin e.d. Dus ik haar gebeld en ze kwam ook aardig over. Maar ze wil hem morgen al op komen halen omdat de kleine dan uit logeren is en de kat dan vast wat kan wennen...

Allemaal heel leuk en aardig maar dit gaat wel heel vlug... en daarbij wil ik niet eens dat hij weggaat... Net met mijn vriend over gehad en het enigste wat hij erop zei was: ach joh, daar ben je ook zo weer over heen.. Verdrietig

Dus nu zit ik me hier op de bank gruwelijk kl*te te voelen.... Ik wil helemaal niet dat hij morgen weg gaat.... Ik weet het gewoon niet..

Tin

Re: kat moet weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:09

Is je kater gecastreerd?
Ik zou persoonlijk eerst de reden willen onderzoeken waarom hij weg loopt en zijn behoeft achter de kattenbak doet.
Ben je al bij de dierenarts geweest? Heb je al geprobeerd om de kattenbak ergens anders neer te zetten?
Doet je poes het wel op de kattenbak?
Ik zou nooit zomaar mijn katten wegdoen, zeker niet als het probleem oplosbaar is.
Steek er tijd in en probeer er achter te komen waarom je kat zo doet, er zijn absoluut oplossingen voor!
Succes ermee!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 21:15

ja is gecastreerd, en is ook al onderzocht (afgelopen januari).. kattenbak heb ik ook al verzet, peper erachter gestrooid alluminium foli neer gelegd waar hij had geplast, een extra kattenbak erbij, ander grit erin maar het mag niet baten... het lijkt wel of hij het gewoon niet leuk vind hier ofzo ik weet het ook niet (wist ik het maar...) en ik wil ook nog verder zoeken naar een oplossing maar ik krijg hem gewoon niet gevonden.. en meer tijd krijg ik niet. Het is nu kiezen, de kat eruit (de poes blijft wel gelukkig) of mijn vriend eruit en dat wil ik natuurlijk ook niet..

(poes doet het overigens wel op de kattenbak, ik heb zelf het vermoeden dat het een vorm van protest is dat hij dan niet naar buiten mag)

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:56

VvdD->BB

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 23:00

Ik denk wel dat het moeilijk is om hem zo opeens weg te doen. Maar aan de andere kant die mevrouw wil het beste voor de kat, geeft hem de mogelijkheid te wennen. Ik denk dat je niet beter kunt krijgen! Misschien kan je vragen of je hem evengoed nog af en toe op mag zoeken?

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 10:38

je hebt ook wel gelijk denk ik... maar het is en blijft toch kl*te... ik wil liever dat hij gewoon hier blijft bij zijn zusje.

gistere avond nog even met mijn vriend erover gehad, zegt hij: ja je moet zelf weten wat je doet.

dus ik ontplofte zowat Boos! hij moet toch van hem weg en niet van mij!!! dus nou weet ik het helemaal niet meer. hij zei er overigens wel bij dat als het hem de volgende keer dan niet aanstaat, dan laait hij de kat in de auto en zet hij hem midden in de bossen neer... dus het komt erop neer dat ik hem nu nog mag houden maar waarsschijnlijk straks alsnog kwijt ben...

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:48

Mijn (gecastereerde) kater wil ook niet mer op de bak sinds er een poesje bij is. Sinds ze ieder een eigen kattenbak hebben gaat het prima.
Ik vindt het trouwens nogal belachelijk dat je vriend je zo voor het blok zet.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:53

Bij mij zou de oplossing heel simpel zijn geweest!
De kat was in ieder geval gebleven Knipoog

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:54

ElCid schreef:

Bij mij ook!!!!!

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:55

ElCid schreef:

Daar ben ik het helemal mee eens!

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:55

Tjonge jonge! Nou ik liet mij niet zo chanteren door mijn vriend... Boos! En mijn katten gaan ook echt niet zomaar weg. Maar aan de andere kant begrijp ik jullie situatie ook wel.En het is ook wel belangrijk dat je Kater zich op zijn gemak voelt denk ik. Ik wens je in ieder geval heel veel succes en sterkte met je keuze!
liefs

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 10:57

Dat vind ik behoorlijk kortzichtig. Je hebt een relatie met iemand en als het goed is is die voor de rest van je leven. Als jullie moesten kiezen tussen je vriend / man of kat weet ik toch wel zeker dat de meeste voor hun lief kiezen (en logisch). Dus dit doe ik ook maar nu heeft hij het mij gewoon moeilijk gemaakt door te zeggen dat ik het zelf maar uit moet zoeken. Nu heb ik eigenlijk een goed baasje gevonden en dan kom je met die opmerking.... VAAG....

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 10:57

Melody21 schreef:
Tjonge jonge! Nou ik liet mij niet zo chanteren door mijn vriend... Boos! En mijn katten gaan ook echt niet zomaar weg. Maar aan de andere kant begrijp ik jullie situatie ook wel.En het is ook wel belangrijk dat je Kater zich op zijn gemak voelt denk ik. Ik wens je in ieder geval heel veel succes en sterkte met je keuze!
liefs

dank je..!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:05

Ik ben waarschijnlijk wat jaartjes ouder dan de meeste hier in dit topic en daarom ook een wat ander inzicht. Als ik lees dat je vriend je voor zo'n dillema zet dan krijg ik toch de rillingen.
Als hij nu al moeite heeft met iets kleins als een kat die weg loopt, naast de bak poept etc. en je nu al voor zo'n zware keuze zet: hij eruit of de kat. Dan zou ik mij toch eens achter de oren krabben over hoe jullie relatie in elkaar steekt. Als je niet wilt dat de kat weggaat (hij was er immers al voordat je vriend bij jou introk) houd dan gewoon voet bij stuk. Je hebt ook verantwoording naar het dier toe. Het dreigen van: ik pak hem op en zet hem in het bos, of anders gaat je vriend weg, is een machtspelletje van je vriend om koste wat kost zijn zin te krijgen. Het is aan jou of je hierin mee wilt gaan......

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:05

Bij mijn Perzische theemuts was het ook zo. IK was zijn personeel, en niemand anders. Mijn ex vriend kon ook echt zijn schoenen ergens goed opruimen anders piste hij er acuut in, kleding op de grond van hem (en we hebben het uitgeprobeerd, de hele slaapkamervloer vol met kleding van mezelf, en een paar dingen van hem.3x Raden..). Je zegt dat de problemen zijn begonnen nádat je vriend bij je kwam wonen, hij ziet jou vriend misschien ook als een indringer? Als je vriend meer aandacht aan hem besteed of jullie samen?

En verder.. het is geven en nemen in een relatie. Mijn man houd niet echt van paarden, en ik houd niet echt van honden. Toch hebben we er allebei eentje, en ondanks dat ik het écht niet altijd leuk vind laat ik de hond ook uit. Dat is een stukje van hem dat bij hem hoort, net zoals mijn paard bij mij.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:07

Mooi gezegd!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:09

Je relatie is misschien een heel je leven met die vriend, juist daarom.
Wat als je later een kind hebt wat hem niet aanstaat???? ook maar weggeven?
En zeg niet dat dat niet gebeurt, ik heb zo'n relatie gehad, begon ook met bepalen wat ik wel of niet mocht houden.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 11:11

Breghje schreef:
Bij mijn Perzische theemuts was het ook zo. IK was zijn personeel, en niemand anders. Mijn ex vriend kon ook echt zijn schoenen ergens goed opruimen anders piste hij er acuut in, kleding op de grond van hem (en we hebben het uitgeprobeerd, de hele slaapkamervloer vol met kleding van mezelf, en een paar dingen van hem.3x Raden..). Je zegt dat de problemen zijn begonnen nádat je vriend bij je kwam wonen, hij ziet jou vriend misschien ook als een indringer? Als je vriend meer aandacht aan hem besteed of jullie samen?

Jeetje je hebt gelijk!! We zijn in juli op vakantie gegaan en toen we terug kwamen is hij bij mij in getrokken. Toen is ook mee het geze*k met de kat begonnen! Dat ik daar nooit eerder aan heb gedacht... maar wat kan ik / kunnen we hieraan doen?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:13

Als je vriend er voor open staat, hem de leuke dingen laten doen, voer geven, van die kattensticks/vlees uit de handen laten eten enz enz.
Echt een "oordeel" over je vriend kunnen we hier niet geven natuurlijk, ik hoop dat hij in een bui dit heeft geroepen en er toch aan mee wil werken.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:16

ElCid schreef:

Bij mij ook!

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:18

Pensionnetje schreef:
Ik ben waarschijnlijk wat jaartjes ouder dan de meeste hier in dit topic en daarom ook een wat ander inzicht. Als ik lees dat je vriend je voor zo'n dillema zet dan krijg ik toch de rillingen.
Als hij nu al moeite heeft met iets kleins als een kat die weg loopt, naast de bak poept etc. en je nu al voor zo'n zware keuze zet: hij eruit of de kat. Dan zou ik mij toch eens achter de oren krabben over hoe jullie relatie in elkaar steekt. Als je niet wilt dat de kat weggaat (hij was er immers al voordat je vriend bij jou introk) houd dan gewoon voet bij stuk. Je hebt ook verantwoording naar het dier toe. Het dreigen van: ik pak hem op en zet hem in het bos, of anders gaat je vriend weg, is een machtspelletje van je vriend om koste wat kost zijn zin te krijgen. Het is aan jou of je hierin mee wilt gaan......

Ik kreeg er inderdaad ook rillingen van. Helemaal door het dreigement :de kat in de bossen zetten.
Hoe vrij ben je dan nog om ' zelf te weten wat je doet' ?
Zo geeft hij jou het idee dat je er zelf voor gekozen hebt om hem weg te doen, wat natuurlijk niet echt zo is.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:51

MissBenthe85 schreef:
Jeetje je hebt gelijk!! We zijn in juli op vakantie gegaan en toen we terug kwamen is hij bij mij in getrokken. Toen is ook mee het geze*k met de kat begonnen! Dat ik daar nooit eerder aan heb gedacht... maar wat kan ik / kunnen we hieraan doen?

Bach bloesems kunnen veel doen!
Meestal is dit gedrag bij katten puur een vorm van protest, dus de kans is heel groot dat de kat jaloers is en op deze manier aandacht vraagt. Als de kat altijd met jou alleen is geweest en jou nu moet delen, tja.....
Geef je de kat minder aandacht, mag hij dingen nu niet die hij eerder wel mocht, gedraagt je vriend zich op een bepaalde manier naar hem toe, is jullie relatie 100% in orde, enz.
Kijk eens op: http://www.kruidenvrouwtje.nl/bach/bloesems.htm , dan moet je de therapie zoeken die past, daarop staat ook hoe je ze moet gebruiken.
Een dier voelt overigens heel goed aan wat wel en niet goed is, houdt je een spiegel voor ( of voor jullie beide).

Mijn opmerking komt misschien wat hard over, maar dit soort dingen zijn vaak het begin van ..........het einde of een hele hoop ellende. Ik vind dat je in een relatie alles moet kunnen delen en moet er niet aan denken om met iemand om te gaan die niet van (mijn) dieren houdt ( en ik heb er nogal wat Knipoog ). Die dieren horen nl. bij mij en zullen dus nooit weg gaan!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:21

MissBenthe85 schreef:
Breghje schreef:

ElCid heeft al heel goede tips gegeven, en idd aandacht aan het dier besteden samen en geef hem ook wat 1 op 1 tijd met jezelf. En over dat spiegelen... het is waar, dieren spiegelen. Als dit het enige is waarin je vriend iets roept dat hij je zo voor het blok zet (en ik blaat ook wel eens dat "die hond" eruit gaat, maar dat is op een moment dat ie me de straat over sleurt ofzo, hij heeft maar een baasje uiteraard en dat ben ik niet. Maar 10 minuten laten is dat weer gezakt en weg en gaat het weer goed tussen hond en mij Knipoog ) of dat ie met meer dingen stampvoetend zijn zinnetje wil doordrijven. Als het jaloezie is zal het hoogstwaarschijnlijk over gaan met de Bach. Veel plezier met puzzelen! Knipoog

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 14:39

het vonnis is geveld.... hij word dadelijk opgehaald Huilen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:23

Ik vind dit echt triest van je vriend !! Sorry hoor, maar wie is HIJ om te beslissen wat er gebeurt!
Kom op, het is toch jou huis zeker.

Bij mij ging er ook eentje uit, maar toch zeker niet de kat.
Ik snap dat sommige daar niet voor willen ( kunnen ) kiezen, maar als iemand mij voor zo'n keuze zet, gaat degene eruit !
Simpel, moet hij maar niet zoiets doms vragen.

Verder wil ik je wel veel sterkte toewensen.
Mag je de kat nog komen opzoeken?