Geen nieuwe hond !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aischa

Geen nieuwe hond !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 16:01

Ik had 12 jaar een staffordje heb hem gekocht toen ik 16. Ik moest hem maandag inlatenslaapen.
Dat is zo erg. Maar ik will gaag een nieuwe hond, dat zei ik dat tegen mijn vriend.

Antwoord
Als je met een hond in huis komt, kun je met die hond samen gaan wonen. Dus ik verder zeuren !!
Ik geef je nog 4 weeken als je dan niet ophoud gaa ik weg bij jouw !!

Wat zullen jullie doen ????

juval

Re: Geen nieuwe hond !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:03

geen hond nemen..

of je moet toch al een eind aan je relatie willen maken.

Het is natuurlijk niet leuk dat je vriend je laat kiezen, maar als hij het echt niet wil, dan zou ik niet mijn zin door gaan drijven. Hij moet er toch ook voor zorgen/mee leven.

Silence

Is je vriend de baas in huis ofzo, bepaald hij in zijn eentje wat er wel en niet gebeurd????
Ik zou er een goed gesprek met hem over hebben.
Als hij zo achterlijk blijft reageren, dan ga je toch lekker samenwonen met je nieuwe hond Knipoog
Voor je het weet bepaald je vriend alles.

Strawberry_

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een belachelijke uitspraak van je vriend dat hij gelijk zegt dat hij anders weg gaat Bloos!

Anyway, ik vind dat jullie het er samen mee eens moeten zijn. Het zou lastig zijn als je een hond neemt terwijl je vriend er niet mee eens is. Knipoog

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:05

Hij had het ook bestwel op een andere manier duidelijk mogen maken .... Rolleyes

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:06

Ik volg.. Wil ook heel graag een hondje, ik heb het zo erg gemist! En ben elke keer weer blij als het hondje van mijn ouders er is.
Soms lijkt mijn vriend net mijn vader Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:08

als ik jou was. had die vriend van je allang op straat gestaan. ga maar lekker met je nieuwe hond samen wonen. want zo'n vriend is waardeloos heb je niets aan.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:09

Nou ik zou eerst een gesprek met mijn vriend willen. Een fatsoenlijk gesprek met waarin hij argumenten geeft waarom hij geen hond meer wil en ik waarin ik aangeef dat ik er wel graag een wil.

Maar als ik echt moet kiezen en mijn man staat op zijn strepen dan zou ik heeel erg hard moeten nadenken want als ik van mijn man hou dan zal ik met hem de rest van mijn leven moeten.(maar een honden zijn toch mijn leven)

Alleen het geluk is met mij dat mijn man weet als ik iets in mijn kop heb het niet in mijn kont heb Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:46

Ik vind het een beetje een rare reactie, hij kan toch ook gewoon rustig zeggen dat hij geen hond meer wilt zeg maar. Dan hoeft ie toch niet gelijk te dreigen met dan ga je maar alleen wonen. Ik zou kijken of je er even rustig over kan praten, en dat jij dan duidelijk kan maken dat je echt heel erg graag weer een nieuwe hond wilt. Weet je waarom hij geen hond wilt dan?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:48

beetje "apart"... zulke dingen moeten met zn 2en te bespreken zijn...

enerzijds moet je hier gewoon een gesprek over kunnen voeren, anderzijds, als wel duidelijk is dat een hond geen optie meer is, dan moet je er niet over door blijven zren...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:50

Nounou, je bent met zijn tweeen in een relatie, en als vriendlief liever geen hond wilt moet dat toch kunnen? Ik kan me helemaal voorstellen dat ie gek wordt van je gezeur.

Ik vind hondjes leuk (heb binnenkort misschien een kleintje) maar als vriendlief zou verkondigen dat ie een deense dog zou willen, zou ik dat ook niet willen! Het heeft nogal een impact op je leven zo'n hond.

En dat je bij je ouders zeurt kan ik me nog voorstellen, maar in een relatie hoor je toch min of meer elkaars gelijken te zijn en om dan over 'zeuren' te praten. Net of je toestemming nodig hebt van je lief. Nee, je hebt geen toestemming nodig, maar instemming. Das heel wat anders.

Kortom: ik kan me wel voorstellen dat je vriend er gek van wordt.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:25

Hij moet niet zeuren, jij past je toch ook aan voor hem met zijn passie voor de computer enzo, dan mag jij een hond. misschien moet je hem dan ook even vertellen dat jij hem nu uitlaat.
vanwege het feit dat jij duke niet kon houden buiten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:36

Wie heeft er bij jullie in huis de broek aan? Geeft hij je wel de vrijheid waar je recht op hebt? Laat hij je wel de dingen doen die jij wilt?

Als je een hond wilt, dan moet dat te bespreken zijn. Een dictatoriale beslissing van zijn kant vind ik niet kunnen.
Daar staat weer tegenover dat, als hij mijn vriend was geweest en me voor deze keuze stelt op het moment dat ik al een hond heb, hij heel snel het gat van de deur gewezen had gekregen.

Een nieuwe hond is nemen echter weer een verplichting voor de komende 15 jaar, en ik kan me voorstellen dat je vriend daar op dit moment niet bereid toe is. Er moet alleen wel over gepraat kunnen worden. Zijn tegenargumenten, en jouw argumenten om het wel te doen. Misschien is hij nog niet aan een nieuwe hond toe omdat het verlies van je oude hond nog erg hoog zit.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:38

Wat een belachelijke uitspraak van je vriend!
Slaat echt nergens op. Ik zal dan nog liever met mijn nieuwe hond gaan wonen dan met hem.

Ik zal er gewoon nog eens over proberen te praten met je vriend.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:04

Mss heeft hij die uitspraak pas gedaan na flink wat zeuren? Ik denk dat ze gewoon als 2 volwassenen rond de tafel moeten gaan zitten en kijken welke argumenten er voor en tegen zijn. Een hond is een belangrijke beslissing met veel engagement dus ik snap wel dat daar niet licht over gegaan wordt.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:11

Jeetje wat een nare opmerking? gaat ie altijd zo met je om? Lekker volwassen...
Je zou toch zeggen dat je daar als volwassenen onder elkaar en met respect voor elkaar over moet kunnen praten.
Zou mijn vriend eens moeten zeggen, dan was het: doeidoei, tabee!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:34

Ik vind de reactie van je vriend een beetje belachelijk Nagelbijten / Gniffelen maargoed ik vind dat als je een hond neemt je er beide achter moet staan en het anders niet moet doen.
Dus kiezen een nieuwe hond of je vriend Tong uitsteken Tis wat je het meeste liefhebt he Knipoog

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:38

belachelijke reactie!
als jij toch een nieuwe hond wilt, dan is dat jou keus
ik zou nog eens rustig met hem over gaan praten Knipoog

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:52

Nou ik vind dat het een keus van hun samen is. Niet van haar en niet van haar vriend. En ik vind dat als een van de 2 het absoluut niet wil je het niet moet doen.

Ik neem trouwens aan dat TS samenwoont met haar vriend?

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:05

jeetje wat reageerd hij raar. als hij er al niet eens fatsoenlijjk met jou over kan praten...
Ik snap jou standpunt.
waarom wil hij geen nieuwe hond???

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:06

Belachelijk mijn man wilde ook geen nieuwe hond maar die is er toch echt wel gekomen hoor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:24

Citaat:
Wie heeft er bij jullie in huis de broek aan? Geeft hij je wel de vrijheid waar je recht op hebt? Laat hij je wel de dingen doen die jij wilt?

Andersom kun je het natuurlijk ook zien; als zij een hond in huis neemt tegen zijn wil in, welk recht heet hij dan thuis nog? en wie heeft er dan de broek aan?
Klopt toch ook zeer zeker weten niet!!

Ik vind jullie reacties eigenlijk allemaal een beetje ongepast als ik eerlijk ben.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:32

goof jou snap ik ook wel. maar alleen zijn reactie vind ik zo raar. je kan het er toch gewoon over hebben en zeggen waarom hij geen hond meer wilt. het geen dat hij het dan uitmaakt vindt ik namelijk erg overdreven.
iedereen doet wel eens wat waar man of ouders niet achter stan. maar om nou een hond te nmen omdat je man/vriend het niet wilt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:35

Citaat:
Als je met een hond in huis komt, kun je met die hond samen gaan wonen. Dus ik verder zeuren !!

@draflinger; ze geeft zelf al aan dat ze verder zeurt, logische reactie van vriendje dus dat hij er gek van wordt en zoiets roept.
Bovendien is haar post zo kort dat je helemaal niet weet of er al gesprekken zijn voorgevallen of niet.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:39

Als mijn vriend zó zou reageren als dat jij dat nu opschrijft zou ik toch wel gaan twijfelen aan de relatie hoor. Je kan er toch samen over praten? Lachen En hij kan dan zijn mening onderbouwen. Of eigenlijk had hij dat eerst moeten doen en daarna pas zeggen 'hond of ik'.