ten einde raad (hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blizzard2000

ten einde raad (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 15:36

Ik heb al een keer een topic geopend hoe ik mijn hond het beste bezig kan houden als hij alleen thuis is.
Na aanleiding van dit topic heb ik een Kong voor hem gekocht. De situatie wordt alleen maar erger.

Even de situatie, mijn hond (Drentsche patrijs, reu, 6jaar) moet door de verandering van werk van mijn vriend gemiddeld zoon 2 a 3 dagen 8 uurtjes alleen thuis zitten. (Hou nu alsjeblieft geen preken over hoe zielig dit is en dat ik nooit aan een hond had moeten beginnen) Het probleem is dat hij steeds meer sloopt. Hij krijgt alle deuren en kastjes open. Als ik thuis kom ben ik altijd bang wat er me te wachten staat.

Enkele dingen die hij zoal doet:
De oven open
Keuken lades open + inhoud mollen
In de scheur oud papier mollen
In de WC wc rol mollen, uit wc drinken
Alle deuren beschadigen.
Op de slaapkamer de nachtkastejes openen, wat resulteerd in gemolde bekraste kastjes (net nieuw).
Zit in de voorraad kast.
Net een nieuwe houten kist gekocht, helemaal vervreten.

Wat ik doe om dit te verkomen:
WC op slot draaien, kasten blokeren, traphekje geplaatst zodat hij niet meer naar boven kan,
Verder speeltjes gekocht, drinken en eten geven, kong met eten geven, radio aan, van te voren goed uitlaten.

Ik heb het idee dat hij gewoon boos is, dat hij alleen is. Het maakt in prencipe niet uit of hij 3 of 8 uur alleen is de ravage is even groot. Ook of hij s'middags uitgelaten wordt maakt ook niet uit. Hij is erg aan ons gehecht, met name ook omdat hij blind is. Hij heeft het gisteren voor elkaar gekregen het traphekje te mollen en boven te komen. Ik weet het nu echt niet meer, hij bekrast echt alles. Mijn mooie huisje begint er steedt erger uit te zien.

Vroeger had ik hem ook wel in de bench, hoewel ik die ook met spinnen en alles vast moet binden omdat hij er anders uitbreekt, ik vindt het alleen niet kunnen om hem daar 8 uur op te sluiten.

Heb zelf wel eens aan een homeo patisch middel gedacht om hem te geven waar hij van kalmeert (als iemand iets weet), misschien dat hij zich dan beter gedraagt. Misschien moet ik hem ook vaker, kortere periodes alleen laten. Hij gaat namelijk bijna altijd overal mee heen.

Hoop dat iemand iets weet

mhollander

Re: ten einde raad (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:40

volgens mij heb je al van alles geprobeerd.Toch maar een bench? hoewel ik 8 uur ook heel erg lang vind. Kun je anders in de zomer geen kennel voor hem buiten maken? Dan heeft hij de ruimte en kan ook ook naar buiten als hij dat wil. Of iemand zoeken die hem tussen door nog ff uitlaat?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:42

Is het niet een idee om een oppashuis voor hem te vinden? Waar hij de juiste aandacht krijgt en dus niet thuis de boel loopt te slopen. Als die daar 4 van de 8 uren kan blijven, zal dat al een stuk schelen. Liefste dus met voldoende aandacht of een andere hond, hij klinkt nogal eenzaam.
En dan is het misschien nog wel een idee om bij je dierenarts te informeren. Of fokvereniging. Die weten vaak net iets meer over gedrag en training ervan.
Hoop dat het beter wordt. Succes!

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 15:54

RianneH schreef:
En dan is het misschien nog wel een idee om bij je dierenarts te informeren. Of fokvereniging. Die weten vaak net iets meer over gedrag en training ervan.
Hoop dat het beter wordt. Succes!

Heb bij de dierenarts geinformeerd, dacht dat misschien een castratie zal helpen, niet dus Huilen .
Zij adviseren mij een dierentherapeut, ga er vanmiddag 1 bellen. Heb al een Martin Gaus stichting gebeld, maar zij willen dat je 3 weken 3dagen daar een cursus komt doen om je te leren de juiste emoties te laten uiten op de juiste momenten. Dit zag ik niet zo zitten, mijn hond luisterd goed, heb diverse cursussen met hem gevolgd. Het is geen afgerichte politiehond, maar dat wil ik ook niet. Hij is verder echt supper makkelijk, maar vrees dat hij een beetje verwend is kwa aandacht, hij is echt mijn grote knuffel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:56

ga op zoek naar een erkend gedragstherapeut en laat die bij je thuis komen..
staan er op internet best wel veel, iemand die bij je thuis komt kan heel goed zien waar de fouten zitten,vanaf hier achter de pc word dat namelijk best heel moeilijk.

heb je al gedacht om voor die tijden een oppas adres te zoeken?
ik weet niet hoe lief jouw hond is,maar misschien kan hij terecht bij iemand die er die dagen op wil passen?
zo krijgt hond zat aandacht,is niet alleen en denk ik dat je probleem opgelost is.

kost wel wat,maar ja als het werkt......

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:59

Ik zou ook maar gaan voor de gedragstherapeut...

castratie verandert niets aan gedrag zoals verlatingsangst..oid..

Overigens, is het een optie.. om je hond bij een oppas te droppen??
(mijne gaat ook als ik werk naar de oppas, kost wat.. maar dan
heb je ook wat!!! Bij mijn vorige werk kon hij altijd mee, nu niet meer..
En de mijne sloopt niets, blaft niet, en gaat
thuis gewoon liggen maffen!!! maar ik vind het stelselmatig zo lang
alleen zijn niet acceptabel voor een roedeldier... )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:00

Ik kan je Clomicalm en een goede gedragstherapeut aanraden om je hond te trainen in het alleen-zijn. Het klinkt alsof hij verlatingsangst heeft..

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:01

Bij mij kwam ook meteen het idee op om een kennel te bouwen buiten. Ik heb zelf nu een pup, die nu nog in de bench zit wanneer ik weg moet, maar wanneer hij ouder wordt vindt ik dat niet kunnen; omdat ik bang ben dat hij alles gaat slopen zijn wij ook aan het denken over een kennel in de tuin. ( wij hebben maar een ienimini tuin) Kan hij toch lekker rond zonder dat hij dingen gaat doen die niet mogen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:03

Grote kans dat hij zijn onvrede en verlatingsangst op een andere manier gaat uiten: zichzelf verwonden of enorm blaffen of janken.. En dan heb je ook nog een probleem met je buurt!

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:06

oef dat is lastig. mijn broer had een beagle, die sloopte ook werkelijk alles in huis, alle nieuwe meubels en gordijnen gingen eraan. Ze hadden alles al geprobeerd. zij waren ook voor een deels niet thuis aanwezig. zij hebben de hond uiteindelijk weg moeten doen.

Misschien moet je er inderdaad eens over nadenken om een bench te nemen of een buitenkennel te bouwen. dan gaat in ieder geval je inventaris er niet aan. wat rot dat het gebeurt Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:07

Misschien kun je de schuur 'strippen' (helemaal leeg halen), daar water + eten + mand + speeltjes indoen en een uitloopje naar buiten aan de schuur vast maken? Het mooiste zou zijn als iemand hem tussendoor er uit wil halen voor een wandelingetje, maar dan kan hij in ieder geval niet meer slopen.

Honden kunnen prima buiten, wij hadden vroeger ook de honden in een binnenkennel met de deur open zodat ze door de hele tuin konden om te spelen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:08

Medicatie altijd!!! (bijvoorbeeld zoals hierboven al wordt
gezegd de Clomicalm.. )in combinatie met gedragstherapeut doen!
niet zomaar..
Medicatie zonder therapie heeft namelijk geen zin..

en zo te horen, ben je nog wel even zoet met je probleem, dat is
niet 1, 2, 3 opgelost!! dat wordt hard werken! en goed luisteren
naar je gedragstherapeut!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:10

Is het een oplossing om er misschien een kat bij te nemen? Voor de gezelschap. Of dan toch maar in de bench.
Laatst bijgewerkt door Emilia op 14-03-08 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:10

Ik denk, als ik je post zo lees, dat je het alleen laten idd nooit goed hebt opgebouwd.
Hoe je dat nu alsnog doet...tja....

heb je geen mogelijkheid om er een hond bij te nemen en dan een goede plek te maken waar ze samen kunnen zijn: goede buitenkennel met veel ruimte bijvoorbeeld?

Je zou eens rescuedruppels kunnen proberen. Ik heb er zelf nooit wat van gemerkt dat ze helpen, maar sommige mensen zweren er bij...
Succes met dit lastige probleem.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:12

Uitlaatservice inschakelen? Die gaan echt een uur met de hond naar het bos waar ie zich kan uitleven. Kan ev ook aangelijnd aangezien ie blind is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:13

Emilia schreef:
Is het een oplossing om er misschien een kat bij te nemen?

dat zal de ene hond wel aardig vinden, de andere niet..
ik weet niet wat deze hond.. een jachthond.. drent.. hiervan gaat vinden..
en je blijft het probleem houden, dat zijn roedelleider weg gaat...

Straks zit je met 2 huisdieren en een probleem opgescheept...

(overigens heb ik een kat sinds vorig jaar.. niet om de hond, maar omdat
niemand hem wou hebben, nadat ie was platgereden door een auto...
mijn hond vind het best dat er een kat is.. de kat vind het best
dat er een hond is.. maar verder... hebben ze niet echt iets samen... )

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:14

Emilia schreef:
Is het een oplossing om er misschien een kat bij te nemen? Voor de gezelschap. Of dan toch maar in de bench.

Dat zou ik niet doen.. Kans bestaat dat die dan de kat gaat slopen ipv het huis. Wordt zo'n bloederig zootje..

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:19

andere hond erbij nemen.. misschien eerts ff een weekje een hond lenen om te kijken of het wat uit maakt.. 8 uur in een bench vind ik nogal wat maar heb je niet een hal ofzo waar die dan maar in opgesloten kan worden waar eigenlijk niks anders in staat dan zijn mand en wat speeltjes en water natuurlijk..

en anders moet je misschien gaan denken aan een ander huisje,, deze hond kan duidelijk niet tegen alleen zijn en dat is erg jammer voor jullie en voor de hond, maar misschien overwegen om een hond te nemen die daar wel tegen kan..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:20

1 van mijn argentijnse doggen deed hetzelfde,uiteindelijk heb ik een kennel gemaakt in huis,gewoon een flinke hoek afgezet met kennel panelen(hok was 2x3 meter),en een kennel in de tuin gemaakt.

en bench vind ik echt not done,voor 8 uur,in een kennel kunnen ze lopen,en zichzelf nog vermaken.

mijn reu lag daar met een teefje,was dus ook niet alleen,maar sloopte net zo makkelijk,of er nu een hond bij was of niet.

in die kennel lagen dingen die hij mocht slopen(vooral dekens),en verder veel kluiven,zodat hij wat te doen had,en natuurlijk dat teefje bij hem.

is echt altijd super gegaan,ik had geen gesloopt huis meer,en hij had gewoon de ruimte om te bewegen.
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 14-03-08 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:21

Ken je ook niemand die je hond intussentijd even wil uitlaten?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:23

het opsluiten van de slopende hond met verlatingsangst
neemt wel het probleem van de baas weg....
(geen gesloopt meubulair meer)

Maar niet het probleem van de hond....
die voelt zich echt k...... nou ja vul maar in!

zou dus toch maar gaan voor de gedragstherapeut!!!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:27

Kan een gerdagtherapeut hier echt verandering in brengen?

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:28

Ik zou ook kiezen tussen een buitenkennel.
Of een gedragstherapeut inschakelen. Het klinkt
inderdaad als stress uit frustratie dat ie alleen is.

Wel eens aangedacht om als je thuis bent hem dingen
als snoepjes te laten zoeken op bepaalde plekken of buiten?
Zodat hij niet alleen lichamelijk moe wordt maar dat hij
dan een uitdaging heeft en geconcentreerd moet zijn.
Waardoor hij als het ware mentaal moe wordt, dit wil
ook nog wel eens helpen. Omdat hij dan afleiding heeft.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:30

Mijn hond kan prima alleen zijn, heeft gezelschap van 2 maatjes (katten) en dat zijn echt haar vriendjes. Een paar jaar geleden heb ik er een hond bijgehad die zijn hele eerste levensjaar in een kennel had gezeten en dus niks wist van slopen..

Een schát van een hond, grote vriend van Simba, maar zodra hij gewend was begon hij te slopen.. Serieus: de plinten van de muur, de kussen van de bank.. Ook een kennel buiten, maar heel de buurt 'genoot' van zijn jankconcerten.. Terwijl Simba genoot van het zonnetje Clown Uiteindelijk mocht hij overdag bij "opa en oma" en hoefde hij dus niet meer alleen te blijven.. Toen begon hij 's nachts met slopen Clown

Met een muilkorf 's nachts ging het wel, maar toen er een einde kwam aan de mogelijkheid van zijn verblijf bij "opa en oma" heb ik moeten besluiten hem te herplaatsen. Hij woont nu bij een man die áltijd thuis is en de hond óveral mee heen neemt.. Heerlijk!

Wat ik wil zeggen: je zult de oorzaak moeten wegnemen. Niet de symptomen bestrijden. Of je hond moet leren alleen te zijn, of je moet zorgen dat hij niet meer alleen hoeft te zijn. En beide oplossingen kosten veel energie, veel tijd en veel geld....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:33

ik geloof er weinig van,dat een gedragstherapeut er verandering in kan brengen..

maar goed,proberen kan altijd,dan kan je altijd nog nadenken over evt een kennel..

punt was ook,dat die argentijnen in die kennel heel weinig sloopte,uiteindelijk,ze voelden zich er wel veilig,en er was altijd lekkers,muziekje erbij aan.. Haha!

nee echt vervelend vonden ze het niet,en ik had geen gesloopt huis meer...ik heb nooit het idee gehad dat die honden er ongelukkig in waren,nu leven z einmiddels buiten,heel soms komen ze binnen,maar na een uur of 2 liggen ze te piepen en willen naar buiten,ook daar hebben ze een eigen hok,daar liggen ze heerlijk in,en zo'n 200m2 tuin waar ze in kunnen liggen ,graven enz...