Hond los, of in de bench?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Hond los, of in de bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 14:57

Mijn hond heeft eigenlijk van jongs af aan altijd in de bench gezeten als we het huis uit gingen. Waarom we er toen voor gekozen hebben weet ik niet eens meer, maar nu ben ik blij dat hij altijd los kan lopen is huis.

Mijn vraag is dus eigenlijk aan iedereen: Wat voor hond hebben jullie, en loopt hij los of zit hij in de bench als jullie weggaan? Graag met toelichting waarom, want ben toch wel benieuwd waarom mensen er voor kiezen om het juist zus of zo te doen Knipoog

Maartje1990

Re: Hond los, of in de bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:02

Wij hebben een mand, geen bench. De 1e week heeft ze even in een bench gelegen (omdat ze 's nachts ook het hele huis door ging baggeren Vork ) Nu ligt ze gewoon altijd in de mand (waar ze als ze zelf wil in en uit kan, maar soms ook in moet en gaat als wij dat zeggen) ze blijft er 's nachts ook gewoon in liggen. Waarom een mand, nouja dat vinden wij er veel 'vriendelijker' en mooier uitzien dan zo'n bench en het beest heeft het prima in z'n mand (waar ze zelf in en uit kan) waarom zou ik haar dan willen opsluiten in een bench?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 15:10

Ben ik het wel mee eens idd hoor. Die van mij heeft uiteraard wel een mand waar hij in kan (en ook wel eens moet ja Knipoog )
Met een puppy kan ik me er ook iets bij indenken qua zindelijkheids training, maar sommige mensen hebben een volwassen hond ook nog in een bench zitten, en ben eigenlijk benieuwd wat dus ook de reden daarvan is Knipoog

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:11

Wij hebben een maltezer van 11 jaar oud, heeft nooit in een bench gezeten. Ook niet echt nodig met zo'n klein hommeltje Clown Ze heeft gewoon een mandje in de kamer (hoewel ze liever op de bank springt en het zachter op gaat zoeken Bloos) en daar ligt ze dan voornamelijk altijd in als we weg gaan.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:14

Mijn hondje is nu 10 maanden en we zijn begonnen met de bench vanwege zindelijkheid.
Met 3 maanden hebben we hem snachts (en wanneer we weg zijn) gewoon los in de huiiskamer gedaan, de bench weggedaan en een nieuwe supersized mand gekocht. Dat ging supergoed, alleen zo'n 2 maanden terug (dus met 8 maanden), begon hij van alles te slopen, zo vonden we een keer een kaars in zijn mand, meerder papieren, tafel werd aangeknaagd. Toen hebben we besloten om hem toch maar weer voorlopig in de bench te doen, ook voor zijn eigen veiligheid want het is natuurlijk neit geod voor hem wanneer hij een kaars oid te pakken krijgt en er in bijt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:14

Wij hebben twee kleine hondjes.
Toen ze nog zindelijk gemaakt moesten worden zaten ze in de bench als we weg waren.
Nu niet meer, ze hebben twee kussens liggen en mogen ook in de bank als ze willen.
De jongste kruipt meestal van de leuning van de bank op de vensterbank.
De oudste ligt waar ie zin in heeft.

Ook kunnen ze de keuken in voor eten en drinken.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 16:09

@ Furia: Heb je enig idee hoe je het hem ooit gaat leren zonder te slopen? Die van mij was dominant, en piste uit nijd en dominantie overal als we de deur uit waren. Daarom ging hij in de bench. nu is hij altijd los, en doet hij niks meer.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:16

Gewoon weer een keer proberen Clown. Mijn hond is totaal niet dominant, juist heel erg lief, maar nu wel een beetje een pubertje dus waarschijnlijk gat het wel over. het word iig minder want eerst kon je hem nog geen 10 min alleen laten of dan lag er weer iets in zijn mand maar nu kan dat wel.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:19

Mijn honden hebben beiden het eerste jaar in de bench gezeten als we weg waren. Waarom, heel simpel in eerste instantie ivm zindelijkheid en later vanwege het knagen doordat ze tanden wisselen. Als ze eenmaal een jaar zijn langzaam wennen aan steeds iets langer los als je weg bent en inmiddels lopen beiden honden makkelijk los zonder ook maar iets te doen.

Barco

in de bench. Vanaf jongs af aan al geleerd ook voor het zindelijk maken. Het is een boef en steelt van de tafel. Uiteraard als wij er niet bij zijn. Dus kan ik ook niet straffen op het juiste moment. Dus dan maar in de bench wat ze toch als eigen plekje beschouwt.

oh ja het is een labrador teefje van bijna 2 jaar oud.
Laatst bijgewerkt door Barco op 14-03-08 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Volgens mij is hier al tig keer een topic over geweest.
Onze hond heeft thuis een bench, wil het haar wel af gaan leren, maar een RR staat erom bekend pas met een jaar of 2 volwassen te zijn, dus of dat binnenkort gaat lukken Verward
Het bevalt ons wel, ze laat op zich alles wel met rust hoor, BEHALVE het speelgoed van ons zoontje.
En dat blijft helaas altijd wel ERGENS slingeren, en tsja, dat weet Femi dan net weer te vinden.

Het grappige is dat ze bij mij in de (dieren)winkel, gewoon los loopt en NOOIT iets pakt...

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 17:21

wat voor honden hebben jullie?
Sonjim, en Barco?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:22

net ge-edit. Knipoog

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:28

Mijn hond heeft zijn eigen kamer Bloos
Simpelweg omdat hij (een Duitse Dog van 15 maanden) niet in een bench past :p

Wij hebben een huis met een aanbouw, en de aanbouw is zijn domein...ligt een 1persoons matras voor hem, overigens gaat ie daar alleen snachts in... als ie overdag een paar uur alleen thuis is zijn alle deuren gewoon open en kan ie de hele woonkamer benutten... hij is gelukkig geen sloper, in 15 maanden tijd zijn er 2 kussens gesneuveld maar meer ook niet, zolang er speelgoed en wat te kluiven ligt is hij tevreden.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:30

Hij zit opgesloten in een kamer van ons huis
Als hij beschikking krijgt tot de rest gaat 'ie weer chocolade vreten enzo (is vaker gebeurd)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 17:36

Pikeur schreef:
Als hij beschikking krijgt tot de rest gaat 'ie weer chocolade vreten enzo (is vaker gebeurd)

Wat voor hond is het?
Je kunt de chocola toch ook in een kast doen waar hij niet bij kan? Als ik het op tafel laat liggen vreet die van mij het ook op, maar in de kast niet.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:39

Wij hebben een hond overgenomen van iemand, bij wie beweerd werd dat hij te dominant was. Toen hij kwam (hij was toen bijna 4) kregen we zijn bench erbij en werd er verteld dat hij daar inging: 's nachts, als ze overdag weggingen, als ze aan het eten waren, als hun kleine dochtertje rondliep: kortom bijna altijd. Gek dat hij dan dominant gedrag vertoont als hij eruit mag. Volgens deze mensen (overigens erg aardig hoor) wilde hij er zélf heel graag in. De eerste dag hebben wij dus braaf z'n bench neergezet en gewacht wanneer hij er dan zo graag inwilde: dat was dus nooit Bloos . Hij liep er met een enorme boog omheen. Wél heeft hij vanaf dag 1 een leunstoel ingepikt en die hebben we dus maar tot z'n mand verklaard. Wij zitten er toch nooit in, omdat hij in een niet gebruikte hoek van de kamer staat. Na een week hebben we de bench maar weggezet. Alleen als we nu langer dan een uurtje weggaan, gaat hij in de aanbouw. Maar dat is meer om de kat wat rust te gunnen, want die twee zijn soms water en vuur als ze elkaar per ongeluk tegenkomen Haha! O ja, het is een Cocker Spaniel...

Moet eerlijk zeggen dat ik een bench voor een puppy kan begrijpen, maar verder vind ik het eigenlijk maar zielig om een beest in zo'n klein hokje te stoppen. Onze hond had wel 3 puppy-cursussen gedaan en is verder super gehoorzaam en vreselijk lief (en nog nooit enig teken van dominantie vertoond Haha! )

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:42

chantalvdv schreef:
Pikeur schreef:

Wat voor hond is het?
Je kunt de chocola toch ook in een kast doen waar hij niet bij kan? Als ik het op tafel laat liggen vreet die van mij het ook op, maar in de kast niet.

RottweilerxLabrador
De kast kan niet echt dicht, dus daar kan hij dan met een klein beetje krabbelen wel bij..
Die ruimte waar ze nu in zit is wel best groot, dus ze zit eigenlijk best daar.
Dat risico van loslopen willen we in ieder geval niet meer nemen, 'k ben allang blij dat ze die ene keer niet vergiftigd was

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:44

Netje schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik een bench voor een puppy kan begrijpen, maar verder vind ik het eigenlijk maar zielig om een beest in zo'n klein hokje te stoppen.

Femi's bench is 1.20 m... Niet zo'n klein hokje hoor.
Haar mand, eten en drinkbak passen er allemaal makkelijk in.
Ze hoeft er alleen 's nachts in, maar ligt (wanneer ze niet uitgestrekt op de vloer in de ZON ligt) er altijd in, uit zichzelf.
Dus ja, het is haar plekje. of de deur nu open of dicht zit... Ze blijft erin zonder gestuurd te worden.
Wanneer we weggaan en de hond mee/uit moet, pakken we de bench uit de auto, waar ze dan ook direct weer in gaat liggen omdat ze weet dat dat haar veilige plekje is.
Het is maar net hoe je ermee omgaat denk ik.

Wil niet zeggen dat ik tzt niet afwil van dat onooglijk stuk meubilair in de woonkamer hoor Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:45

Pikeur schreef:
chantalvdv schreef:

Wat voor hond is het?

RottweilerxLabrador
De kast kan niet echt dicht, dus daar kan hij dan met een klein beetje krabbelen wel bij..
Die ruimte waar ze nu in zit is wel best groot, dus ze zit eigenlijk best daar.
Dat risico van loslopen willen we in ieder geval niet meer nemen, 'k ben allang blij dat ze die ene keer niet vergiftigd was

Dit verhaal snap ik niet hoor: dan leg je de chocola toch in een hoog keukenkastje of zoiets. Omdat jullie dus je chocola (hoeveel heeft een mens daarvan, trouwens Haha! ) persé in een kastje willen leggen dat niet af te sluiten is, moet je hond de hele dag in een afgesloten kamer zit. Vreeeeeeeeeemdd.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 17:47

Dat snap ik idd ook niet. Oke een klein beetje chocolade is vergif voor de hond, maar er moet toch een plek zijn waar hij niet bijkan? Zodat hij gewoon (als dat enige reden is uiteraard) los kan lopen?

Ik vind het heerlijk dat die van mij uiteindelijk gewoon altijd los kan lopen. Een veilig gevoel in huis, en meer ruimte voor de hond.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:47

Mijn hond is een flatcoat (ex)reu van 2 en half jaar, als wij weg zijn ligt hij in de bijkeuken waar hij 's nachts ook slaapt. Hij heeft daar zijn mand staan dus geen bench, ook nooit gehad. Heb er ooit over gedacht toen hij het oud papier begon te versnipperen (bérgen snippers Nagelbijten / Gniffelen ) maar vond toen dat dat wel een zware 'straf' was voor een (jonge) hond die zich gewoon verveelt... dus het oud papier buiten zijn bereik gezet, schoenen etc. blijft hij gelukkig netjes af. Een bench hoeft helemaal niet erg te zijn trouwens, ik heb meerdere honden gezien die er kwispelend naar binnen renden *LOL*

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 17:52

ja die van mij rende er ook gewoon in, maar toch vind ik het sneu dat zo'n beest zo weinig ruimte heeft. Tuurlijk als de bencht groot genoeg is oid kan hij zich draaien, maar los in een redelijk grote ruimte lijkt me leuker voor de hond.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:09

Mijn ' oppas' chihuahuapup heeft ook een bench.. Alleen maar omdat hij uit verveling als hij alleen is alles sloopt en alles onder poept uit hufterigheid...Dat is de reden waarom hij en bench heeft. Mijn jack russel heeft nooit in een bench gezeten...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:20

Netje schreef:
Dit verhaal snap ik niet hoor: dan leg je de chocola toch in een hoog keukenkastje of zoiets. Omdat jullie dus je chocola (hoeveel heeft een mens daarvan, trouwens Haha! ) persé in een kastje willen leggen dat niet af te sluiten is, moet je hond de hele dag in een afgesloten kamer zit. Vreeeeeeeeeemdd.

'k Begrijp dat het vaag overkomt.
Citaat:
(hoeveel heeft een mens daarvan, trouwens Haha! )

Veel Huilen van het lachen
Citaat:
moet je hond de hele dag in een afgesloten kamer zit

We hebben een eigen zaak waardoor we bijna nooit weg zijn, en hij loopt in principe de hele dag buiten op de werf Haha!

Als de hond de hele dag alleen binnen had moeten zitten hadden we er zeker geen hond genomen... zo'n dier heeft veel aandacht/beweging nodig.

Pikeur schreef:

chantalvdv schreef:
en loopt hij los of zit hij in de bench als jullie weggaan?

Dat eerste bericht van me ging dus echt alleen hoe hij zit wanneer wij weggaan! Niet dat jullie straks denken dat m'n hond altijd in die ruimte zit Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 14-03-08 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt