Maine Coon <-> Noorse Boskat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jakary

Maine Coon <-> Noorse Boskat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 19:39

Ik ben aan 't rondkijken naar raskatten en deze twee rassen spreken me erg aan.
Zijn er mensen die deze twee rassen hebben en wat zijn nou juist de verschillen (karakter, ...)?
Wat maakt het ene ras voor jou leuker dan het andere?

Lottie84

Re: Maine Coon <-> Noorse Boskat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:39

Ik zou gaan voor Heilige Birmaan Knipoog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:40

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:48

Wij hebben zowel een Noorse Boskat als een Main Coon.
De Noorse Boskat is brutaler. Die gaat overal liggen, neemt de ruimte, en kan soms erg aandringen om aandacht Tong uitsteken. Maar het is een hele aanhankelijke en sociale kat maar toch ook wel eenkennig (ze mag van iedereen graag een knuffel, maar ze trekt zich hoofdzaklijk naar mij en mijn zusje).

De Maine Coon van ons is erg bang enzo. En ze is ook eenkennig. Maar dat komt ook door haar verleden. Ze is niet zo druk als Nora (de noorse boskat)

Maar wel houden ze er alletwee erg van om buiten rond te lopen. Ginny (maine coon) blijft wel altijd in de buurt van het huis. Maar Nora kan niet zonder toezicht los in de tuin. Die is dan meteen weg Tong uitsteken
Ginny houd het bij een kikker, een vlinder of een vlieg.
Nora die probeert een mus of een merel te pakken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:52

Cissy en Crossmonster op bokt zijn echte Noren fokkers.
Wij hebben een Noor, en ik zou haar niet willen missen.
Eenmaal in aanraking gekomen met een Noor, wil ik geen ander ras.

Vriendin heeft een MC en als ik die zie vind ik het ook een pracht beest. Wat groter dan een Noor.

Een Noor is een natuurras, een MC is een gefokt ras. Dat vind ik wel een reden om voor een Noor te gaan.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 19:53

LCharlotte schreef:
Ik zou gaan voor Heilige Birmaan Knipoog

We hebben al een Heilige Birmaan, maar haar karakter ligt me niet echt Lachen
Maar het is wel een prachtige kat.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:56

Maine Coon is ook een natuurras hoor... Knipoog

Beide prachtige rassen...Heb alleen geen ervaring met karakters...
Ik ga ook voor de Birmanen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:23

Wij hebben Maine Coons gehad en echt hele leuke en ook brutale katten. Erg ondeugend en enorm speels!
Die van ons waren absoluut niet bang, en gek van water.
Ze wouden zelfs in de gootsteen slapen ROFL en konden uren naar een druppelende kraan kijken Haha!
Heerlijke dieren, en erg aanhankelijk Lachen Er was geen enkele uitzondering!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:19

Ik vind de maine coon te groot gefokt en volgens mij zijn de noortjes gezonder. Ik heb een noortje van 8 jaar alweer Haha!.

De enigste foto online: Afbeelding

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:27

Heb een volle Coon en een halve Noor, beide machtige katten, ik val meer voor het uiterlijk van de Coon eigenlijk, net een slag groter.
Beiden even maf en even lief en totaal niet bang, fijne rassen beiden! Voor mijn idee even dicht bij de natuur.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:57

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:05

Heb zelf een zeer lieve ex kater Maine Coon, echte knuffelkont wel tikkie bang voor plastic tasjes en dat soort geluiden,
En dan een halve Noor zeer bitchy en eigenwijs,nergens bang van, een baas kat (mijn mams kan er alles mee)
en hun dochter met alle genen van hun maar veel aanhankeler als beide ouders....
je moet het maar treffen denk ik , hebben ook een Heilige Birmaan gehad en die was ook erg apart.....
Laatst bijgewerkt door kally op 13-03-08 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:10

JAAAA!! Noren!!!
nee hoor, Coons zijn ook lief, Knipoog maar persoonlijk vind ik de Noren wat mooier en fijner dan de vaak te groot gefokte grovere Coon, kwestie van smaak denk ik, kijk maar eens op mn site voor mijn Noortjes http://www.mylah.nl (nog wel in aanbouw maar er staan al foto's op) Isami is op dit moment 6 weken zwanger en in begin april uitgeteld.
Zijn absoluut vreselijk leuke speelse en ondeugende katten met humor, heel aanhankelijk en grote kroelkonten, ik ben absuluut verliefd op mn Noorse bengels.
kijk hier ook maar eens hoe gek [HK] [HK]de boktcattery-mensen

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:37

Ik heb zelf 2 Noren en vind ze geweldig Haha!

Heerlijk brutaal, ontzettend aanhankelijk en echte knuffels. Het lijken soms net hondjes, als ik thuis kom rennen ze meteen op me af Lachen

Met Maine Coons heb ik geen ervaring..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:14

ik heb een coon en ben er helemaal gek op, het is echt mijn maatje, en ik moet ook zeggen dat ik altijd moet lachen om de reacties als mensen binnen komen, wooow wat een grote kat, tis net een leeuw. Terwijl hij niet eens zo groot is als ze kunnen worden.
Ik heb geen ervaringen met noren dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik ben dol op coons en ik wil er later ook zeker weer eentje, en dan een zielige uit het asiel erbij ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 01:13

_Jennifer_ schreef:
Wij hebben zowel een Noorse Boskat als een Main Coon.
De Noorse Boskat is brutaler. Die gaat overal liggen, neemt de ruimte, en kan soms erg aandringen om aandacht Tong uitsteken. Maar het is een hele aanhankelijke en sociale kat maar toch ook wel eenkennig (ze mag van iedereen graag een knuffel, maar ze trekt zich hoofdzaklijk naar mij en mijn zusje).

Idd brutaal, mijn buren hebben een noorse boskat Joris (ik vind ze niet extreem groot trouwens), hij ligt altijd bij mij in de tuin, nadat hij mijn katten eerst heeft weg gejaagd. Hij is ook erg eigenwijs en komt alleen eten als je eerst met een vork tegen de muur tikt??? Verward Verder erg aanhalig en lui, maar toch ook erg ondernemend en hij beschermt zijn eigen terrein erg goed (ook dat van ons) tegen vreemde katten (ook mijn katten) Haha! Maar ze zijn errug leuk.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:20

Allebei fantastisch mooie dieren, dat zijn de katten waar ik op val. Lovers

Wij hebben hier thuis een Pers/Britse korthaar en dat is me een zeikerd, meneer-ik-kom-alleen-als-het-mij-uitkomt-en-dan-laat-ik-me-ook-niet-wegsturen, zelfs midden in de nacht. Ook qua eten enzo, hij lust bijna niks, gaat in de winter bijna niet naar buiten want het is te koud, en als je niet doet wat hij wil gaat hij heel zeikerig miauwen. Ik zou qua karakter dus niet snel weer een pers nemen, al ben ik wel gek op hem hoor, de snob. Huilen van het lachen
We hebben ook nog een Siamees/? en dat is een schat van een kat, knuffelig & speels. Echt mijn beste maatje. Superkat.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 03:33

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben er nog niet uit, maar ik heb een lichte voorkeur voor een Maine Coon,
geen idee waarom trouwens Bloos Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 07:28

Wij hebben ze beide gehad (en een kruising ervan). De Maine Coon hebben we nu. Eenverschrikkelijk brutaal poezebeest, lief, maar een heel eigen willetje. Ze zoekt heel vaak ons gezelschap op. De noorse boskat was inderdaad wat kleiner, wat minder imposant zegmaar. Maar ook heel lief. Het karakter zal meer per kitten verschillen dat per ras bij die twee denk ik. Ik zou gewoon gaan voor wat je uiterlijk het leukste vind (hoewel dat er na een poosje helemaal niet meer toe doet)

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:31

Wij hebben thuis een Noorse Boskat.

Meneer vindt zichzelf eigenlijk alleen maar heel grappig. Scheve mond Hij is totaal niet bang voor de hond (wil er eigenlijk alleen maar mee spelen, maar dat snapt de hond niet altijd). Als je hem buiten tegenkomt is hij helemaal blij, meestal komt hij er zelfs keihard aan gecrosst. Gaat ook graag mee de hond uit laten. Maar 's avonds heeft hij vaak geen zin om te komen. En dan komt ie niet... Vork Verder vindt hij 't heel leuk om de andere katten te pesten (spelen! Duivel), of om zich ergens te verstoppen, bijvoorbeeld onder de bank. Maar het is wel een schatje hoor. Lovers

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:20

Wij hebben op dit moment 13 coons.
Hele gave katten, stoer en ontzettend lief. Toch zitten er binnen onze populatie verschillende karaktertjes, sommige (vooral de dames)pittig, kattig,. Anderen, vooral de heren, lief zachtaardig en heel aanhankelijk. Maar allemaal toch echt heel eigenzinnig. Wel heel erg leuk en verslavend!!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:26

Ik had een Noorse boskat en ik heb nog 2 maine coons,de noorse boskat is helaas overleden..Mijn noorse boskat was super kroelerig,superlief tegen iedereen en sprong bij iedereen op schoot.Ze was wel echt de baas in huis.alles moest naar haar wens.De Maine Coons zijn rustiger en eenkenniger,die willen door niemand anders aangehaald worden dan wij.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 02:07

schimanski schreef:
Wij hebben op dit moment 13 coons.
Hele gave katten, stoer en ontzettend lief. Toch zitten er binnen onze populatie verschillende karaktertjes, sommige (vooral de dames)pittig, kattig,. Anderen, vooral de heren, lief zachtaardig en heel aanhankelijk. Maar allemaal toch echt heel eigenzinnig. Wel heel erg leuk en verslavend!!

Grappig bij mij is het juist het vrouwtje wat onwijs aanhalig, zachtaardig en heel knuffelig is.
Mits je dr niet boos maakt Knipoog Extreme duivel

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 02:19

Het ligt een beetje aan je karakter. De Noorse boskat is wat hanteerbaarder is mijn ervaring. Ik heb een MainCoon van 16 en die is helemaal geweldig. Realiseer je wel dat als die krabt je helemaal open ligt. De nagels zijn een stuk scherper dan die van een huis tuin en keuken kat. Wil je een leuke kat die wat meer mens gericht is neem dan een Heilige Birmaan dat zijn zulke heerlijke katten die zijn wat meer mens gericht. De Noorse Boskatten die ik ken zijn ook leuk en iets kleiner gefokt. Ik heb niet zoveel met de Noorse maar smaken verschillen.

Ga gewoon eens bij allebei kijken en dan kan je zelf het beste een conclusie trekken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 05:55

Hier ook een norenfan !!

kijk eens op www.catteryriwika.nl

Coons vind ik ook prachtige beesten.

Bij beide rassen heel goed uitkijken voor broodfokkers. Vooral van noren heb ik zo mijn lijstje met smerige broodfokkers.
als je ergens gaat kijken mag je wel een PB sturen,de lijst geef ik niet, maar ik kan wel kijken of de cattery goed bekend staat.

Nooit een kitten uit medelijden kopen !!!