Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. Maar het is een hele aanhankelijke en sociale kat maar toch ook wel eenkennig (ze mag van iedereen graag een knuffel, maar ze trekt zich hoofdzaklijk naar mij en mijn zusje).
LCharlotte schreef:Ik zou gaan voor Heilige Birmaan

en konden uren naar een druppelende kraan kijken
Er was geen enkele uitzondering!
.
maar persoonlijk vind ik de Noren wat mooier en fijner dan de vaak te groot gefokte grovere Coon, kwestie van smaak denk ik, kijk maar eens op mn site voor mijn Noortjes http://www.mylah.nl (nog wel in aanbouw maar er staan al foto's op) Isami is op dit moment 6 weken zwanger en in begin april uitgeteld.

_Jennifer_ schreef:Wij hebben zowel een Noorse Boskat als een Main Coon.
De Noorse Boskat is brutaler. Die gaat overal liggen, neemt de ruimte, en kan soms erg aandringen om aandacht. Maar het is een hele aanhankelijke en sociale kat maar toch ook wel eenkennig (ze mag van iedereen graag een knuffel, maar ze trekt zich hoofdzaklijk naar mij en mijn zusje).
Verder erg aanhalig en lui, maar toch ook erg ondernemend en hij beschermt zijn eigen terrein erg goed (ook dat van ons) tegen vreemde katten (ook mijn katten)
Maar ze zijn errug leuk. 

Hij is totaal niet bang voor de hond (wil er eigenlijk alleen maar mee spelen, maar dat snapt de hond niet altijd). Als je hem buiten tegenkomt is hij helemaal blij, meestal komt hij er zelfs keihard aan gecrosst. Gaat ook graag mee de hond uit laten. Maar 's avonds heeft hij vaak geen zin om te komen. En dan komt ie niet...
Verder vindt hij 't heel leuk om de andere katten te pesten (spelen!
), of om zich ergens te verstoppen, bijvoorbeeld onder de bank. Maar het is wel een schatje hoor.
schimanski schreef:Wij hebben op dit moment 13 coons.
Hele gave katten, stoer en ontzettend lief. Toch zitten er binnen onze populatie verschillende karaktertjes, sommige (vooral de dames)pittig, kattig,. Anderen, vooral de heren, lief zachtaardig en heel aanhankelijk. Maar allemaal toch echt heel eigenzinnig. Wel heel erg leuk en verslavend!!