wat betekend jou hond voor je?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

wat betekend jou hond voor je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 17:09

Ik heb hier thuis vier hondjes zitten, 3 zijn er van me ouders en 1 van mij. Mijn hondje is dus ook echt mijn trotsje ondanks dat iedereen dr lelijk vindt. De andere 3 vindt ik leuk maar niet topie.

De vraag van dit topic.

Wat heeft jou hond voor doel in het gezin ? (waakhond, gezeldschaps hond)
Hoe verzot ben jij op je hond ?

liefs moyra

Jennylicious

Re: wat betekend jou hond voor je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:33

Mijn hond is heeeeeeeel lief, een echte grote ouwe lobbes met een goed hart. Ze is mijn gezelschapsmaatje, troost, alles.
Echt zo'n lief dier, men vind haar ook erg mooi maar dat boeit me niet zo, als ze er 'lelijk' uit had gezien, hield ik net zoveel van haar als nu. Zou het vreselijk vinden als ze dood zou gaan.
Nouja ze betekend best wel veel voor ons.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:38

Mijn hond is een gezelschapshond, ligt 'savonds onder de receptie van het hotel en waakt 's nachts.

De hond is hier voor de gezelligheid en de veiligheid en meer ook niet.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:45

Op het moment hebben wij 3 honden. Kort hiervoor 4. 1 daarvan is van m'n ouders. Alle honden hebben wel wat speciaals.

Boris is dan nu overleden, dat was altijd zo'n serieuze maar super trouw. En als er iets met je was, kwam hij je altijd troosten.

Sara z'n zusje is eigenlijk echt een dame die zich nergens druk om maakt, maar ook weer een echte koekelkont.

Fredje van m'n ouders is echt een ondeugende clown en ziet overal de lol van in. Pas sinds Boris er niet meer is, komt hij ook wat meer bij mij zitten, daarvoor helemaal niet.

En dan m'n kanjer Macho. Die heb ik voornamelijk gekocht voor bewaking en omdat ik helemaal weg ben van grote honden. Hij is echt mijn beschermengel. Als ik alleen thuis ben, loopt hij constant in m'n buurt en kan er echt niemand zomaar in huis komen.

Alle honden zijn hier voornamelijk voor de gezelligheid, en ook wel wat bewaking. Het is fijn als ik alleen thuis ben, ik een grote hond bij me heb die me in de gaten houd. Toen ze alle 4nog leefden, waren ze altijd constant bij me als ik alleen was. En nu dus alle 3.

Voor mij betekenen al m'n honden heel veel voor me, allemaal met een eigen karakter. Het meest heb ik dan ook wel met Sara en Macho. Ook omdat ik die zelf opgevoed en getraind heb. Fredje wat minder, maar als hij ziek is heb ik het er net zo moeilijk mee.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:07

Ik heb 1 hond, Quinto.
4 jaar heb ik met hem getrained en hij is echt een kanjer!
Hij is lief, grappig, luisterd super goed en waakt als het nodig is.
Het is eigenlijk de hond van mijn ouders maar ik haal hem regelmatig op en dan komt hij gezellig logeren!

In april wordt onze nieuwe hond geboren, een cane corso.
Ook met deze hond zullen mijn vriend en ik gaan trainen.
De bedoeling is dat hij een hond wordt die we overal mee naar toe zullen gaan nemen en die me beschermd als ik naar stal ga in het donker.
(hij komt dan ook definitief bij ons wonen)
Een soort van gezellige waakhond Haha!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:40

Wij hebben 2 hondjes. Een bolognezer en een Norwich Terrier. De bolognezer heeft ooit een van onze jonge katjes opgegeten (uiteraard degene waar ik het allermeest aan gehecht was), dat heb ik hem (ik weet het, het klinkt niet eerlijk) eigenlijk nooit kunnen vergeven. Voor mij is dat dus ook gewoon een hond.

De ander luister niet, behalve naar mijn moeder. Maar met dit beestje heb ik eigenlijk vanaf dag 1 niets.

Voor mij zijn het dus ook niet mijn honden. Ze zijn van mijn moeder en zusje. Die zijn er apetrots op.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:42

,ijn hondje heb ik opgevangen en is nu alweer 2 jaar bij me
hij is echt mijn vriend, houd me gezeldschap en slaapt op mn bed ( net zoals mn katten)
heerlijk als je thuiskomt en je hebt een hondje die zo blij is
hij houd me ook gezelschap als ik bij de paarden ben of ga rijden

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 19:55

Mijn hondje luna had ik als verjaardagskado gekocht voor mijn moeder. Ze past alleen totaal niet bij mijn moeder dus ik mag het gewoon mijn hond noemen Knipoog Ik ben helemaal stapel trots op haar. Waar ik thuis ben is luna en als ze vindt dat ik moet opstaan maakt ze me ook wakker. Kortom mij is ze heilig en zou niet weten wat ik zonder haar moet.

De twee maltezers zijn echt de hondjes voor me moeder en daar kan ik het niet zo goed mee vinden. Eigenlijk met chassy meer als lady. Aan lady irriteer me eigenlijk best een beetje. Maar daarom hou ik nog steeds wel van dr.

De vierde is chelsey , Heb ik voor me moeder gekocht als kerstkadootje. Deze pup kan ze wel waarderen en ziet ze net als de andere 3 (ook luna) als haar kindje.

Ik heb het topic geopend om te kijken of er ook mensen zijn die de hond puur als waakhond hebben ? en of mensen net als mij hun hond voor de gezeldschap hebben

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:00

ik liep stage op een welshpony fokkerij waar ze ook een nestje Dogo Canario's kregen. ik was helemaal verliefd geworden op 1 pup (had zelfs al een naam, Beer), maar m'n moeder vond die honden te groot, onbetrouwbaar enz. Dus toen kreeg ik een Duitse Staande pup. het is echt m'n vriendje gewoon Haha! De rest hier in huis vinden hem irritant en druk (behalve alstie slaapt), maar ik kan het juist wel goed met hem vinden. zit op clickertraining en behendigheid met hem. ook al was het eerst zo'n draak op de training, nu istie zo lief Haha! Eigenlijk betekend hij dus heel veel voor me!

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:02

Mijn hondje (maltezer van 11 jaar oud) ben ik praktisch mee opgegroeid. Binnen het gezin is het gewoon een lekkere kleine knuffelbeer die echt dient als gezelschaps hondje. Als het even kan zit ze dan ook het liefst de hele dag bij je op schoot. (vooral als je even nét geen tijd hebt komt ze gezellig bij je zitten Clown)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:18

wij hebben thuis 2 labradors en die betekenen echt super veel voor mij/ons.. maar t zijn toch niet echt 'mijn' honden..
hoewel ze wel meer naar mij/mn moeder toetrekken dan naar mn vader en broertjes, blijven t de honden van mn moeder..
maarja..zij heeft ze nou eenmaal altijd eten, en liefde gaat door de maag..

maargoed, zonder onze honden is t huis zo stil, kaal en leeg.
t maakt niet uit of ik in mn eentje thuis ben, als de honden er maar zijn.
als die er niet zijn dan voel ik me pas alleen..
als de honden niet thuis zijn is t zo...stil..niemand die je enthousiast begroet als je thuis komt, en knuffelbeertjes naar je toe komt brengen.
niemand die om de zoveel tijd hard begint te blaffen omdat de postbode bij de buren aanbelt ( want ja...uiteraard moet je ook voor de overburen waken ^^), niemand die dingen sloopt, of overhoop haalt.
niemand die om 4 uur begint te zeuren dat het tijd is voor t avond eten ( wat ze altijd om 5 uur krijgen).
niemand om spelletjes mee te doen, om dingen door t huis voor te verstoppen, niemand om te knuffelen..
bah..saai hoor, zonder honden!

onze honden zijn dus vooral gezelschaps honden, al doen ze zich altijd heel stoer voor als waakhonden Tong uitsteken
( eigenlijk zijn ze helemaal niet zo stoer maar dat ziet niemand zolang je maar hard genoeg blaft en gromt en je haren overeind zet Tong uitsteken en t is ook heel stoer als je vervolgens hard kwispelend met een knuffelbeer in je bek naar de 'inbreker' toe stormt terwijl je ondertussen nog probeert te blaffen..wat niet lukt omdat je je bek vol hebt met die knuffelbeer Tong uitsteken)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:39

Max betekent ALLES voor me.
Een hond waar we misschien niet zo heel lang van gaan mogen genieten(herplaatste duitse dog van 6,5jaar)maar waar we verhalen over zullen vertellen tegen eventuele kleinkinderen later.
Die hond vergeten we NOOIT! We hebben hem sinds december en de eerste dag in huis heeft hij ons leven gered(snachts huis afgebrand, hij heeft ons gewekt).
Buiten dat feit is het gewoon een heel speciale hond,waarvan je er geen 2 tegenkomt.
Hij is gewoonweg de beste Vork
En een echte knuffelkont.
Ik denk dat je in het algemeen meestal heel veel liefde krijgt van herplaatsers.
Iedereen is gek op hem, hier in het dorp word hij ook overal begroet Lachen

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:22

ik krijg over 6 weken een pup! en hij betekend veel voor me!! en je zou misschien wel denken wat kan een pup van3 weken nou voor een betekenis hebben, dat komt omdat ik een pup krijg van de reu en teef van mijn moeder!! en mijn moeder is momenteel erg slecht, dus als ze komt te over leiden heb ik een aandenken aan haar!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:28

Ik heb een jack russell van 1,5 jaar

Ze is men alles. ik heb haar van mijn vriend gekregen toen ze 7 weken oud was. Ze is echt het teken geweest voor een nieuwe start voor mij.

Ik zou niet meer zonder haar kunnen

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 01:06

Gina betekend ook erg veel voor mij. Ze is mijn 1e echte eigen hond. Ik heb haar alweer bijna 6 jaar, wat gaat dat toch snel.

Ze gaat bijna overal mee naar toe, ze is zo makkelijk. Vind alles leuk en altijd blij als ze mee kan.
Ook als je een keer een rot dag hebt, dan weet ze je weer op te vrolijken!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 01:21

moyra schreef:
Wat heeft jou hond voor doel in het gezin ? (waakhond, gezeldschaps hond)

onze hond is gewoon ons leven in huis, inclusief de katten, ze maakt iedereen blij.. helaas denk ik dat ze volgend jaar niet gaat halen Huilen Huilen
Hoe verzot ben jij op je hond ?

heeeeeel erg, ze hangt heel erg aan m'n moeder, ondanks dat vind ik ze toch heel lief, en moet k er niet aan denken om afscheid van d'r te nemen Huilen

We hebben haar uit het asiel, ze is een duitse herder.
Een of andere idi*ot heeft haar aan een boom vastgebonden en in het bos achtergelaten Boos! Boos!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 04:14

mijn hond is mijn prinses Haha!
ben helemaal gek op d`r maar ik hou wel in het vizier dat ze een hond is geen mens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 04:16

Een heleboel. Hij loopt hier nu al ongeveer zo'n 9/10 jaar rond, wat zou het ineens stil zijn in huis. Knipoog

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 04:48

Mijn honden betekenen ook veel voor mij.
Ik heb 1 bouvier voor de bewaking en 2 jack russels voor het ongedierte. (moeder en zoon)
De oudste nu bijna 13 ligt echt ook binnen in huis de andere 2 lopen buiten op het erf en slapen in een schuur.
Ze hebben een keer bij mij proberen in te breken maar toen lag zij gelukkig ook binnen en heeft ze met haar geblaf verjaagt.

Ze betekenen veel voor mij maar ik zie ze wel als dieren en niet als kinderen. Knipoog

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 09:52

wij hebben onze honden voor de gezelligheid echter dat zij goed waaks zijn vind ik een prettig idee.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 09:56

Mijn hond betekend echt heel veel voor me Ja
Ze is van mij, en ze waakt over het huis en is ook gezelschap natuurlijk. vind het heerlijk om uren met haar te wandelen.

En zoals hier al gezegt is, ze is wel een hond en geen mens.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:33

Onze honden (twee borders)kan je eigelijk moeilijk gezelschapshonden noemen.. hoewel ze ook wel af en toe eens op mijn schoot komen gekropen. Het zou ze niet gelukkig maken als ze de hele dag zouden moeten binnenzitten..

Voor mij zijn ze een speelkameraat, ze zijn verzot op hun voetballen en kunnen gerust een uur blijven doorgaan.. Geweldig. Daarnaast ga ik ook regelmatig lopen met onze jongste, om niet alleen te zijn en om me een beetje 'veiligheid' te geven (we wonen in een klein dorpje, met véél bossen en velden, weinig huizen) als meisje alleen, hij vind het ook geweldig leuk als hij nog eens meemag. We doen ook wedstrijden (met de jongste, de oudste is er al twaalf) gehoorzaamheid, gaan elke week naar trainingen,... Een leuke manier om met je hond echt bezig te zijn en een band op te bouwen! Honden op hun beurt vinden het ronduit geweldig als ze nog eens mogen gaan 'werken'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:38

Mijn hond woont bij mijn ouders en ik mis hem vreselijk. Hij is echt mijn vriend, mijn maatje. Ik heb een bovenwoning en hij kan hier absoluut niet komen, dat vind ik best erg. Het is natuurlijk wel extra leuk als ik hem dan zie als ik naar mijn ouders ga.

Het is een gezelschapshond trouwens, een kruising Berner Sennen.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:42

Mijn hond is ook echt mijn "kindje" hij is af en toe wel behoorlijk eigenwijs en je moet altijd wat bedenken om hem bezig te houden, maar ben hardstikke gek op hem, sleep hem ook overal mee naar toe.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:55

Simba wordt ik oktober 10. Ik leerde haar kennen toen ze 1 week jong was, wist meteen dat dát pupje de mijne was toen ik het nestje bezocht Lovers

Simba is mijn stabiele factor, zij is met mij een gezinnetje.. Woon inmiddels voor een derde keer samen Bloos maar Simba maakt het allemaal met mij mee..