Wat vinden jullie ( kattenvraagje )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Wat vinden jullie ( kattenvraagje )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 13:48

Wat vinden jullie:

Mams en ik zijn verhuisd, we hadden in het vorige huis 2 katten, moeder en dochter.. Vinden elkaar niet altijd even lief..

dochter hebben we meegenomen, moeders is achtergebleven bij mijn vader.

Mijn vader is nooit thuis, hij heeft een nieuwe vriendin ( binnen 3 weken na de scheiding van mijn moeder al ) en hij zit meer daar als thuis. Ik moet dus een aantal avonden per week poes voeren.

- Pa zeurt over het voer wat ze eet ( is duur )
- Ze is 12
- Ze gilt werkelijk als ik langskom, ze is echt heel alleen.
- Ik kan ook niet uren daar zitten, moet ook naar pony, kan haar alleen af en toe kroelen..

Dit zijn de redenen waarom mijn moeder haar wil gaan halen en ook bij ons wil laten wonen.

Maar:

- Het is een buitenkat
- Het is een jager
- We wonen dichtbij de dijk
- Dochterlief en zij kunnen niet altijd door een deur
- Dochterlief piest niet meer in huis sinds ze uit elkaar zijn
- Moeders is liever geworden sinds dochter weg is, maar dat kan ook komen doordat ze alleen is.

Mijn moeder is een beetje depri van het hele gedoe en hing net huilend aan de telefoon dat ik mijn poezel moet meenemen vanavond. Ze kan er niet tegen dat het beestje altijd alleen is. Ik ben bang dat als ze naar buiten gaat, ze word platgereden, mams wil een tuigje voor de beide dames kopen. En ik ben bang dat dochterpoes straks weer in huis gaat plassen, mijn moeder zegt dat het haar niet kan schelen.

Ik vind het ook stikzielig, maar ik kijk er practischer tegenaan zeg maar.. Wat denken jullie?

En ergens heb ik zoiets van: Als mijn moeder er gelukkiger van word dan is het goed. Maar ik weet dat waar ze nu naar buiten gaat, ze niet zoveel kans heeft om ondersteboven te worden gereden. Het binnenhouden gaat ons moeite kosten.

Ik weet het ook even niet, mijn moeder gaat happy worden als de kat vanavond gewoon met mij mee komt nadat ik bij mijn vader ben geweest.. Maarja.. voor en nadeel he.. Rolleyes

Lynn_Nikita

Re: Wat vinden jullie ( kattenvraagje )

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:50

meenemen
een dier wat hele dag door alleen zit is niet goed
je vader kijkt er niet naar om en je moeder wil hem graag hebben

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:52

gewoon die kat halen Lachen Lachen

dier is al 12

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:52

Vind ikk ook Ja
je zou desnoods dan kunnen zoeken naar een ander huis als het echt niet gaat..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 13:54

Mijn gevoel zegt het ook, meenemen.. Maar dit huis is veel kleiner als het vorige huis. Het kan zijn dat ze niet in hun oude patroon vervallen, het kan zijn dat ze het beiden wel doen.. Je weet het niet..

@ Kim: Ja, dat zei mijn moeder ook, dikke tranen met tuiten ( kan er zo slecht tegen als moeders huilt he!! ) "Ze is 12 Tal, dit verdient ze niet!!"

Maar ik moet nu tegen mijn vader gaan zeggen dat ik haar mee wil nemen, stond zaterdag met haar in mijn armen echt te twijfelen of ik haar direct mee zou nemen! Mijn hartje zegt ook ophalen, nou maar hopen dat ik haar meekrijg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:55

Ik zou ze ook meenemen.je hebt het dier al zolang gehad?
Neem ze mee en zie hoe het gaat.je hebt weinig andere keuze.Bij je vaders is ze niet gelukig en een dier van 12 jaar herplaatsen is ook niet simpel.
Mocht ze alsnog ontsnappen en dood worden gereden dan is dat jammer ,maar je hebt in ieder geval je best gedaan.
Beter is natuurlijk te voorkomen dat ze dood gereden word.
Zelf hebben we een ren voor de katten.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:57

Ik zou haar ook meenemen. En niet binnenhouden, daar wordt ze niet gelukkiger van. De dochter is nu al eerder gewend in het nieuwe huis, dat scheelt misschien qua dominantieproblemen. Maar ook al zal het ook bij jullie niet altijd gemakkelijk gaan, dat is beter dan waar ze nu is... Ook een kat heeft aandacht nodig!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 13:58

Even voor de info: Mijn pa en ma zijn niet lief meer voor elkaar, daarom kan ik beter niet zeggen dat mijn moeder haar wil hebben, hij gunt mijn moeder geen spullen met emotionele waarde! Echt te zielig allemaal..

Nu ik er over denk, Robin is MIJN kat! Haha! Ik heb haar voor mijn 17e verjaardag gekregen!! IK heb haar uit een schuur gehaald waar ze met haar moeder en broertjes en zusjes zat!

@silvana Een Ren zou een mooi idee zijn, we hebben alleen een kleine patio, misschien is er wel iets te fixen door een handige harry Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:59

triest Tallie! heb ook met jou te doen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:07

KiWiKo schreef:
triest Tallie! heb ook met jou te doen

Ik ben oud en veerkrachtig genoeg hoor Haha!

En ik heb haar op mijn tanden waar je U tegen zegt, dus ik laat me niet uitspelen!!

Ik had haar zaterdag meteen mee moeten nemen!

Net mijn moeder gebeld dat het MIJN kat is en dat ik haar vanavond gewoon meeneem, PUNT Haha! En mijn moeder vind het idee van een kattenren een goed idee! Dus we gaan eens kijken wat we kunnen doen Knipoog

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:10

meenemen. Beter korter gelukkiger leven
als lange eenzame opsluiting.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:11

Een kattenren zou idd wel ideaal zijn! Is de dochter ook een buitenkat? Anders heeft die moeder die mooi voor zichzelf Knipoog Als ze hun eigen plekje hebben scheelt dat vaak wel bij ruziemakers...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:12

claud1 schreef:
meenemen. Beter korter gelukkiger leven als lange eenzame opsluiting.

En nu moet ik toch nog huilen! Verdrietig

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:13

Sorry was natuurlijk niet mijn bedoeling meid. Ach gut

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:15

Een kattenren is zeker een goed idee!
Lekker buiten, maar niet het gevaar om overreden te worden.
Wij hebben zelf ook zo'n ren gehad, maar bij ons werkte het niet Ach gut
De katten vonden steeds weer een manier om te ontsnappen, zorg er dus voor dat de onderkant goed dicht zit!

Het is voor de kat vast fijner als ze wat aandacht krijgt, dus als je de mogelijkheid hebt zou ik d'r gewoon meenemen Ja

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:16

Ik zou inderdaad je kat ophalen. Een ren lijkt me ook een beter idee dan een tuigje. We hebben dat een x met onze kat geprobeerd maar dat was echt hopeloos dan hing ze zich weer op aan de coniferen. Als het echt niet gaat zou je kunnen kijken of iemand anders haar wil hebben (is wel moeilijk aangezien er ook al volle asiels zijn). Succes er mee.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:18

claud1 schreef:
Sorry was natuurlijk niet mijn bedoeling meid. Ach gut

Zit me hier groot te houden en dan zeg jij iets waar je dan ook nog even de spijker mee op zijn kop slaat!! Haha!

Ik weet gewoon wat me te doen staat! En die ouwe grompot van mij gaat vanavond gewoon mee! Ik zal aan mijn opa vragen of hij iets kan maken waardoor ze gewoon lekker buiten kan!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:20

Dochterpoes is trouwens nooit echt een buitenkat geweest, die zit liever binnen. Die taalt er nu ook al weken niet naar om buiten te gaan spelen. Robin is echter bij mijn vader niet naar buiten te krijgen, ze wil maar binnen blijven omdat ze misschien het weer vies vind of bang is dat de mensen weer weggaan?? Ik weet het niet?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:21

Ik zou haar gewoon gaan ophalen en lekker meenemen naar jullie nieuwe huis Tal! Mocht het nou niet goed gaan tussen de dames dan kun je haar toch altijd weer terugbrengen? Probeer het gewoon want dit is ook heel erg zielig Verdrietig Kan het me goed voorstellen dat je moeder er van streek van is. Het is ook niet niks wat jullie de afgelopen maanden hebben meegemaakt, dan kan zoiets opeens de druppel zijn. Echt zielig dat ze nu zo alleen is en je vader nooit thuis. Dat beestje is gewend dat er iedere dag mensen zijn. Lekker meenemen dus.... laat je vader de zenuwen maar krijgen Haha!

Kattenren lijkt me goed idee. Ik ken iemand die dat ook heeft en werkt heel goed. Gewoon met gaas afgezet helemaal!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:55

Lekker ophalen dat diertje. Je vader moet maar gewoon niet zeuren is jouw poezel Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 16:58

deedee19 schreef:
Lekker ophalen dat diertje. Je vader moet maar gewoon niet zeuren is jouw poezel Haha!

Mijn poezel!! Inderdaad!! Haha!

Ik gok dat hij er niet eens enorme moeite mee gaat hebben, omdat hij haar nu als een last ziet..

Dan heeft hij nooit meer gedonder dat er een ander voor moet zorgen enzo..

Ik laat het wel even weten als ik mijn kleine spookje thuis heb vanavond!! Lovers

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:58

Doe dat ik ben benieuwd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:16

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:27

En is het gelukt? Heb je haar opgehaald? Ik heb ook een ren voor mijn poezen omdat de buren een hekel aan katten hebben. We hebben hem tegen het huis aangemaakt, dus hoeven alleen het raam maar open te doen en ze kunnen na binnen. Waar het gaas tegen de muur aanzit hebben we elke 5 cm vastgemaakt omdat ze er anders door kunnen en op de grond hebben we het gaas een stuk ingegraven. En het gaat goed er is er nog nooit 1 ontsnapt. Als je maar zorgt dat het van het begin goed dicht zit. Als ze eenmaal ontsnapt zijn proberen ze het elke keer weer.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:35

Ben benieuwd of je je poezebeest al thuis hebt. Lekker ophalen meis... jouw poezel hoort in jouw huis en niet zielig alleen. Veel geluk met je beide poezebeesten.