Mams en ik zijn verhuisd, we hadden in het vorige huis 2 katten, moeder en dochter.. Vinden elkaar niet altijd even lief..
dochter hebben we meegenomen, moeders is achtergebleven bij mijn vader.
Mijn vader is nooit thuis, hij heeft een nieuwe vriendin ( binnen 3 weken na de scheiding van mijn moeder al ) en hij zit meer daar als thuis. Ik moet dus een aantal avonden per week poes voeren.
- Pa zeurt over het voer wat ze eet ( is duur )
- Ze is 12
- Ze gilt werkelijk als ik langskom, ze is echt heel alleen.
- Ik kan ook niet uren daar zitten, moet ook naar pony, kan haar alleen af en toe kroelen..
Dit zijn de redenen waarom mijn moeder haar wil gaan halen en ook bij ons wil laten wonen.
Maar:
- Het is een buitenkat
- Het is een jager
- We wonen dichtbij de dijk
- Dochterlief en zij kunnen niet altijd door een deur
- Dochterlief piest niet meer in huis sinds ze uit elkaar zijn
- Moeders is liever geworden sinds dochter weg is, maar dat kan ook komen doordat ze alleen is.
Mijn moeder is een beetje depri van het hele gedoe en hing net huilend aan de telefoon dat ik mijn poezel moet meenemen vanavond. Ze kan er niet tegen dat het beestje altijd alleen is. Ik ben bang dat als ze naar buiten gaat, ze word platgereden, mams wil een tuigje voor de beide dames kopen. En ik ben bang dat dochterpoes straks weer in huis gaat plassen, mijn moeder zegt dat het haar niet kan schelen.
Ik vind het ook stikzielig, maar ik kijk er practischer tegenaan zeg maar.. Wat denken jullie?
En ergens heb ik zoiets van: Als mijn moeder er gelukkiger van word dan is het goed. Maar ik weet dat waar ze nu naar buiten gaat, ze niet zoveel kans heeft om ondersteboven te worden gereden. Het binnenhouden gaat ons moeite kosten.
Ik weet het ook even niet, mijn moeder gaat happy worden als de kat vanavond gewoon met mij mee komt nadat ik bij mijn vader ben geweest.. Maarja.. voor en nadeel he..