buurman die mijn kat niet aardig vindt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paola33

buurman die mijn kat niet aardig vindt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:14

Ik heb een klein probleem en weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik heb een kleine kat van zo'n 10 maanden oud. Die sinds kort buiten speelt als er iemand thuis is. Nu heeft ze bij de buren in de tuin gepoept, oke, doen andere katten ook bij. Hoef je als buur neit kwaad te worden, je kunt er normaal over praten. Nou deze buurman dus niet, begon te schreuwen dat zijn honden niet buiten konden, honden blaffen telkens als er iemand langs loopt. Vind ik ook niet fijn als ik in de tuin een boekje aan het lezen ben. Nu heeft hij mij vandaag bedreigt, zo zie ik het. Dat hij zijn honden achter mijn kat aanstuurt als deze weer in zijn tuin komt. Dit gaat mij te ver deze honden vinden katten niet leuk en verscheuren haar zo. Als hij nou zegt van ik gooi er een emmer water over heen. Dan zeg ik is goed doe maar heeft de buurman van mijn moeder met haar kat ook gedaan. nu heb ik aangifte proberen te doen, dat kan dus niet om dat het geen persoonlijke bedreiging is. Kan ook geen aangifte doen als zijn honden mijn kat wel grijpt. Ik woon in een wijk waar meer katten zijn dan honden, hoe ga ik dit met hem oplossen. haar continue aanlijnen is ook geen optie, want hiervoor heeft ze veel te veel energie die ze kwijt moet en binnen niet kwijt kan. Voorlopig wordt ze aangelijnt heb even geen optie, maar denk dat ze dit niet fijn zal gaan vinden. Wie kan mij helpen om dit met mijn buurman te gaan oplossen.

Nathalie

Re: buurman die mijn kat niet aardig vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:37

Tja niet fijn voor je kat maar ik zou haar toch aanlijnen...

Ik snap je buurman trouwens heel goed. Hij vraagt er niet om dat een kat in zijn tuin komt poepen en eigenlijk heeft hij dus last van andermans huisdieren, wat niet zo zou moeten zijn.
Zijn reactie vind ik dan wel erg overdreven trouwens.

Ik denk dat er echt niks anders op zit, kat aan het lijntje zodat ze alsnog naar buiten kan, of binnen houden...
Misschien niet leuk voor de kat, maar voor mensen die er niet om gevraagt hebben is het ook echt niet leuk als ze telkens poep in hun tuin hebben..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:39

ik snap jou buurman ook erg goed. wij hebben het hier jaren gehad dat de tuin vol met kattenpoep lag en om over de vijver maar te zwijgen die is al voor ruim 500,- leeggevist door katten. wij stuurde onze hond er ook op af maar die was te sloom om ze te pakken.
denk dat het toch aanlijnen wordt. gewoon een heeeele lange lijn van maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:40

Je zal haar toch moeten aanlijnen denk ik. Je kat hoort uit de tuin van een ander te blijven en geen overlast te veroorzaken. Dat doet je kat op dit moment wel, dus ik begrijp de buurman wel. Hij heeft er last van, dus hij staat ook in zijn recht Lachen

Dat jij je kat naar buiten laat, zou natuurlijk niet mogen betekenen dat andere mensen er last van hebben. Hij wil natuurlijk zijn honden naar buiten kunnen doen. Dus je zult moeten zorgen dat je kat je tuin niet uit kan, of je zult haar binnen moeten houden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-02-08 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:43

Misschien dat hij wel overdreven reageert, maar hij heeft wel gelijk. Het is jouw kat, hij vraagt er niet om dat jouw kat in zijn tuin komt poepen of zelfs maar rondlopen.
Heel simpel, jouw kat, jouw verantwoording, dus óf je tuin afzetten zodat je kat alleen in jouw tuin rond kan lopen óf de kat aan een lijntje óf de kat binnenhouden. En ik heb absoluut geen hekel aan katten hoor, wij hebben er zelf 2, maar daar heeft niemand last van, die komen ons terrein niet af.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:03

Probeer met hem te praten. En afspraken te maken bijv 1 keer een plas water bij dekat gooien dat hij niet meer komt. Want hi kan zn hele leven ook niet aangelijnd worden.Maar ik snap die meneer ook wel.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:42

Of aanlijnen óf zorgen dat ze niet zijn tuin in kan (oftewel, jouw tuin niet úit kan Knipoog ).... Lijkt me toch een hele simpele kwestie? Als zijn honden in jouw tuin kwamen schijten zou je 't ook niet leuk vinden Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:44

stroomdraadje spannen........... jouw kat hoort in jouw tuin, niet in die van de buurman Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:45

he maar die buurman kan zijn honden toch wel buiten laten??
die poes heeft snel genoeg door dat ze dus niet in zijn tuin kan.

ik snap het probleem eigenlijk niet zo?
onze katten komen bij de ene buren ook niet in de tuin hoor want daar worden ze meteen uitgejaagd.
klaar toch?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:47

maaikedd schreef:
nu heb ik aangifte proberen te doen

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit ook wel een beetje overdreven vind hoor Schijnheilig Clown

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:47

Er zijn korrels te verkrijgen waarvan ik juist nu de naam even niet weet. Dit is niet schadelijk maar geeft voor katten een sterke geur af waardoor ze dat soort plekken vermijden. Het is ook niet schadelijk voor planten en bloemen, misschien zou je eens in een tuincentra informatie kunnen vragen hierover of bij de dierenarts. De buren van mijn oma hebben meer dan 20 katten en zo houdt zij ze ook de tuin uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:45

Ik zou de kat toch maar aanlijnen. Zoals al eerder is gezegd horen anderen geen last te hebben van jouw huisdier, maar daarnaast bestaat dan gewoon het risico dat de buurman (of iemand anders, er zijn echt veel mensen die een hekel aan katten hebben) je kat echt wat aandoet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:54

Aanlijnen....de kat went er vanzelf aan en ik neem aan dat ze met spelen in huis ook wel haar energie kwijt kan...
Snap de buurman heel goed, hij kan zijn honden niet in de tuin doen want ook jij vind dat blaffen vervelend ,maar je kat mag wel in zijn tuin poepen?

beetje onfair denk ik dan zo....
aangifte doen vind ik ook wel wat ver gezocht..

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:59

LadyElmira schreef:
Er zijn korrels te verkrijgen waarvan ik juist nu de naam even niet weet. Dit is niet schadelijk maar geeft voor katten een sterke geur af waardoor ze dat soort plekken vermijden. Het is ook niet schadelijk voor planten en bloemen, misschien zou je eens in een tuincentra informatie kunnen vragen hierover of bij de dierenarts. De buren van mijn oma hebben meer dan 20 katten en zo houdt zij ze ook de tuin uit.

En krijgt je oma die korrels van haar buren of moet ze die zelf aanschaffen? Ik vind het gewoon niet kunnen dat iemand maatregelen moet nemen of kosten moet maken om andermans katten uit de tuin te houden. De eigenaar is verantwoordelijk voor de kat, die moet zorgen dat een ander daar geen last van heeft. Net zoals dat mijn honden niet zomaar overal mogen gaan zitten poepen mogen mijn katten dat ook niet in andermans tuin, dat zijn mijn beesten, daar hoeft een ander geen last van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:03

Ik vind de reactie van de buurman eerlijk gezegd niet erg aardig. Wel begrijp ik dat hij niet zit te wachten op kattenpoep in de tuin. Als ik jou was zou ik de tuin zo afzetten, dat je kat er niet uit kan. Hoef je niet bang te zijn voor de buurman + je kat blijft een eventuele aanrijding bespaard (hier in de buurt worden nog wel eens katten dood gereden). Ik heb zelf ook twee katten en om dezelfde reden blijven ze binnen (heb geen tuin).

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:07

Ik heb een kattenren en dat is een verademing. Nu hebben mijn buren zelf katten, dus ik heb niet het probleem wat jij hebt, maar woon wel aan een drukke weg.

En wat iemand al zei: Als de buurman zijn honden in de tuin laat, zal jouw kat daar wel wegblijven hoor.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:24

THisIsMe dat moet mijn oma zelf betalen want buurvrouwtje lief vindt het allemaal grote onzin. Ook onzin toen er drie katten bij mijn oma op de bank lagen toen de tuindeur openstond met het lekkere weer. En dan ook onzin als mijn oma die dan naar buiten gooit, op een zelfs nog vriendelijke manier. Maarja, buurvrouw loopt ook bij assielzoekers de luizen weg te pluizen waarna ze die op haar eigen arm zet, om ze daarna aan te wijzen zo van kijk..je hebt luizen. Ze spoort niet hehe.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:32

Ik woon zelf ook in een wijk met heel veel katten, en heb een Duitse Herder lopen die katten....niet aardig vind. Die loopt dus gewoon los op ons terrein. Is ons terrein wij hebben geen katten dus hoef ik die kak ook niet in mijn tuin te hebben. Er is nog geen één kat bij ons in de tuin gekomen. Geen jonge, geen oude en de hond heeft ook nog nooit een kat hoeven te grijpen, hij begint te blaffen als ze aankomen en meestal zijn ze dan weg, behalve de brutale exemplaren die bovenop het schuurtje arrogant blijven zitten kijken hoe hij zich druk maakt Clown . Dus het zal best meevallen hoor, een kat is heel erg snel en beweeglijk en is meestal sneller weg dan een hond. Maar ik ga met de bovenstaanden mee, jou buuv hoeft geen last te hebben van jou kat. Dat spul werkt goed, ik gebruik het in mijn buitenbak met planten om te voorkomen dat ik daar wel met mijn handen in de kak van een ander zijn katten grijp.

Maak ook lekker een ren voor je kat, kan ze los en zo gek doen als ze zelf wil. Kattenbakje erin en je hebt zelf ook geen last. Ideale oplossing vind ik dat!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:38

Ik vind eerlijk gezegd ook dat je moet zorgen dat je kat in jou tuin blijft. die van ons blijven zelf al in onze tuin omdat deze erg groot is maar anders zou ik er toch maar aan denken je tuin kat-dicht te maken. als je een paard of een hond hebt laat je die toch ook niet los bij de buren lopen?

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:04

ik vind dat de man groot gelijkt heeft oke hij reageerd wel een tikkie heftig Ach gut

maar katten geven soms ook een hoop overlast en dan kan jou kat net de druppel zijn di de emmer doet overlopen

even een voorbeeld ik heb 3 katten het zijn binnen katten omdat ik vind dat het mijn verantwoording is en ik niet wil dat ze buiten lopen en in andermans tuin poepen en plassen dat doen me honden ook niet

nou is de kat van de buurvrouw wel een buiten kat en die krabt steeds mijn vuilinszakke open die ik even buiten zet (een uurtje) en ik zeg steeds niks tegen haar want acht het is een oud vrouwtje
toen een paar weken terug was ik de rommel op aan het ruimen die uit mijn vuilins zak waren gewaaid krijg ik een preek van haar dat ik mijn vuilins zak meteen weg moet lopen

dus ik zeg dat ik de vuilins zak nog geen 30 min buiten kan zetten of haar kat kruipt erin zegt ze:ja dat doen katten nou eenmaal en daar moet ik het maar mee doen Boos! nou en dan mag je best weten dat moet ik me best doen om dan me geduld niet te verliezen

als er een hond langs loopt en die poept in jou voortuin trek je toch ook de voordeur open en dan zeg je er wat van?

ik zou hem je excuus aanbieden en zorgen dat je kat in je eigen tuin blijft
en die katten rennen zijn wel erg mooi en best prijzig mischien zijn er ook wel bouwtekeingen op internet

groetjes nathalie

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:17

Ik begrijp niet waarom je aangifte wilt doen? Ik vind zijn reactie niet prettig, maar begrijp jouw kant ook niet helemaal. Ik heb zelf honden en een kat, dus geen voorkeur, haha. Ik zou het te gek vinden als er een kat van onze buren bij ons in de tuin zat en er aangifte gedaan zou worden omdat mijn honden er wat hardhandig mee gespeeld hadden, dat kan gebeuren, ze zijn enthousiast, niet gemeen. Onze tuin is geheel afgezet zodat de honden niet bij de buren kunnen komen. Punt is, dat de honden van de buurman toch op zijn minst vrij in zijn eigen tuin mogen lopen! Hoe kun je daar aangifte tegen willen doen wanneer jouw kant de schutting over gaat? Ik zou de kat dan ook aanlijnen. Stel je voor dat de honden van de buren vrij bij jou in de tuin lopen, dat vind je dan ook niet prettig en vraag je je buurman of ze aangelijnd kunnen. Ik begrijp dat katten vaak vrijbuiters zijn, maar met een lijntje is het op te lossen. Ik neem aan dat je niet buitenaf woont.

Hopelijk is het op te lossen, een boze buurman is minder...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:57

kan je je tuin niet afzetten,tis jou huisdier,niet die van de buurman..

hij reageerd overdreven,maar heeft wel gelijk,onze buren hadden ook een kat(inmiddels dood gereden),die liep over ons terrein,heel gewoon,ik moest eerst kijken of die kat niet ergens rondliep voor ik mijn honden los kon laten(deze vermoorden katten),maar ondertussen stond buurvrouw zelf te gillen als een hond een neus over het hek deed richting hun tuin,dat het wel hun tuin was,en dat die honden daar absoluut niet in mochten komen.. Zij zijn groot en ik is klein!

zo kortzichtig...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:59

hahahaha Kimmie Lachen Lachen denk zomaar dat enig zelfstandig denkende kat niet bij jou komt Hyper!

althans, zou wel heel dom zijn van het dier Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:03

nou,hij liep er toch mooi...elke dag...was ie gewend ,omdat hij daar altijd rondliep toen de oude bewoners hier nog woonde..

dus ja,voor hem was het heel gewoon,niet wetende dat ik een aantal keer zijn leven gered heb,door eerst te kijken of ie er wel/niet zat..(zat altijd bij de stallen,dus ik kon hem goed zien zitten) Lachen

maar toch irritant dat je niet eens vrij kan zijn om gewoon je deur open te doen,maar dat je rekening moet houden met andermans huisdier/cq meer de lieve vrede met de buren...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:15

dom ding!! Lachen

ik kan er persoonlijk niet bij dat mensen iemand aansprakelijk zouden kunnen stellen als er iets met hun huisdier gebeurd op andermans terrein......

stel nou, stel nou dat jouw honden een van mijn honden hadden gepakt.......... op jouw terrein...

dan is dat toch MIJN ding, ik stel zelf mijn honden bloot aan de jouwen........ moet ik niet huilenbalken toch?