Middelgrote hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Middelgrote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 12:21

Welke hondenrassen behoren tot middelgrote grote? En dan bedoel ik eigenlijks zo rond de 50 cm. hoog, of valt dit alweer onder groot?

Nouja anyway, wij zoeken een hondje die rond de 50 cm. word. Dus niet heel klein maar ook niet heel groot. En kortharig, eventueel ruwharig maar absoluut niet langharig!

Verder moet het ook geen dier zijn waar het jacht gebeuren érg erin zit, aangezien de hond zeer regelmatig op een boerderij zal komen en ik het dan ook prettig vind dat hij/zij daar op den duur los kan lopen.
En ook met kleine kinderen! We hebben een zoontje van 1.

Dus brand los!

superrizzo

Re: Middelgrote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:25

je kunt anders ook even op www.doggynet.nl kijken,daar staan alle rassen op en ook met maat,karakter,etc

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:25

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:32

Een heel belangrijke vraag, voordat iedereen met zijn favoriete ras gaat beginnen roepen: Hoe gaat een normale dag voor je toekomstige hond eruit zien?

Wat rassen die mij hier meteen te binnen schieten, maar daarom nog niet per sé ideaal zijn voor jou:
- australian cattle dog
- [***] (kortharig)
- Kelpie
- appenzeller
- ...
Maargoed, nog eens, dat zijn niet per sé rassen die bij jou passen! Veel is afhankelijk van hoe de dag van de hond er in de toekomst zal uitzien Knipoog

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 13:39

Nee ik kan je zo al zeggen dat een cattle dog en border collie niks voor ons zijn. We hebben wel een grote tuin en ik wandel graag met de kleine en een hond maar ons huis binnen is weer niet erg groot. Nu hadden wij daarom ook een klein hondje (helaas is zij overleden) maar we neigen toch naar iets groters.

Zal de links even bekijken!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:41

Is een Schapendoes niets voor jullie? Of een Kooikertje?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:41

Wel eens aan een labrador gedacht? Knipoog

Of een Duck Tollington?

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:43

Misshcien vind je het niks, maar wij hebben een kruising poedel x terriër. Poedels zijn sowieso vaak goed met dieren en kinderen en niet voor de jacht. Die van ons vind konijnen helemaal geweldig, ik heb ze wel eens op zn rug gelegd, vindtie gezellig Tong uitsteken

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 16:35

Schapendoes of kooiker vinden we beiden niks. Labrador is ook niet helemaal ons type hond.
Een duck tollington vind ik nog wel leuk, zal hem eens aan m'n vriend laten zien. Al denk ik dat hij de haren te lang vind.

Kruisingen zijn moeilijk te zoeken vind ik, daar loop je meestal tegen aan. Ja behalve een hollander X mechelaar ofzo (die hebben mijn ouders), die worden nog wel aardig veel gefokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:42

Je hebt ook veel rottweiler X herder, ik kan je vertellen dat mijn hart daar sneller van gaat kloppen Haha! Haha!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:49

Jaaa die zijn ook erg leuk!
We zijn ook gek op dobermans (doel op je onderschrift) maar ik zit er niet op de wachten om binnen een jaar van een 2e hond afscheid te nemen Verdrietig

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:50

Een boxer. Geweldig voor kinderen!!!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:51

Ja zijn lieve dieren maar niet ons soort hond helaas!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:54

Stafford ? (Engels of Amerikaans).. let op, is geen hond voor iedereen Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:47

Ja zijn ook erg leuk maar ergens door de naam die ze hebben (terecht/onterecht) vind ik het toch een beetje eng om zo'n hond in huis te halen bij een klein kind...

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:59

Nouja, net wat je zegt, wanneer jij je hond gewoon opvoed is dat geen enkel probleem Lachen onze hond is ook jarenlang met kinderen opgegroeid, van baby naar kleuter naar peuter naar groter, nooit problemen.

Natuurlijk, je moet nooit je hond alleen laten met een klein kind, maar dat moet je met geen enkel hondenras Lachen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:01

een rotweiler dan? (teefje) of een dog achtige?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:07

Het ligt er dan wel aan hoe je zo'n hond opvoed, maar feit is dat die honden een lagere bijtgrens/drempel hebben Knipoog Beter niet met kleine kinderen als je het mij vraagt. toller zou idd wel iets kunnen zijn... maar waarom geen langharige, vanwege het haarverlies?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:13

Wat vind je van de koreaanse jindo Tong uitsteken ?

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:14

Je kan natuurlijk ook eens in het asiel kijken wat ze daar hebben, of via internet op sites van asiels, als je dan aangeeft dat je een middelgrote, kindvriendelijke kortharige hond zoekt, is er vast wel wat te vinden.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 12:50

Asiels houd ik inderdaad ook in de gaten via dierenasiels.com Maar we zijn zowiezo van plan om na onze vakantie, half maart, even bij een aantal asiels langs te gaan Lachen

Inderdaad vanwege haarverlies en het veel op de boerderij zijn, blijft de modder zo in de haren hangen e.d. Maar dat is mijn vriend z'n mening (over het haarverlies bij langharige honden), de kortharige hollandse herder X mechelaar van mijn ouders verhaard het hele jaar door gigantisch..

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:47

Wij hebben een E. springer. Wordt niet groot en ondanks dat ze offiecieel wel jachthondjes zijn merk ik er niets van. Ze jaagt niet op de eenden en niet op de konijnen. Eingenlijk nergens op.

Ook is ze heel lief met kinderen en ze leert snel.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:57

Er zijn namenlijk ook langharige honden niet zo erg verharen Lachen En zand/modder die in de haren blijft hangen ja dat is misschien wel zo, hoewel kortharige natuurlijk ook modderpoten kunnen krijgen Lachen Asiels langsgaan is idd ook een goed idee Ja OK dan! daar hebben ze vast ook heel leuke honden Haha!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:00

Volgensmij valt de Labrador daar ook onder Ja

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:04

Ik zou inderdaad de asiels langs gaan of even op internet gaan googelen. Daar kan je n.l al de honden in heel Nederland vinden die in de asiels zitten. Je kan zelf in typen of je reu, teef wil, gewend aan alleen zijn, gewend aan katten enz. enz. Daar vind je zo een hele leuke tussen.