Wij hebben een aantal jaar geleden een zwerfkat in huis genomen. Super lief beestje, volgens de dierenarts nog niet zo heel oud. Jaar of 3.
Maarja, wij hebben nog een kat. Ze kunnen het prima met elkaar vinden. Slapen tegen elkaar aan etc. Maar tijdens het eten is het best een probleem.
Het begint wanneer mijn moeder uit haar werk komt. Oh.. Vrouwtje thuis is bijna etenstijd

Uiteindelijk zet ze m op de gang.. (Wel kattenbak, brokjes en water binnnen bereik)
Rond een uur of 6 krijgen ze eten. Ieder een kwart blikje natvoer. Die kat is hier echt gek op! Hij eet het zo snel op.. Niet normaal. Binnen 2 minuten is het bakje leeg. Terwijl mijn ander kat er gewoon minimaal 5 minuten over doet.
Enja, dan eet de ''zwerfkat'' dus het eten van die ander op. Nu zetten we ze al uit elkaar, zodat de andere kat gewoon rustig kan eten, maar als we door de gang door moeten. (wc, naar boven etc.) Moeten we dus eerst ''langs de kat''. Zodra de deur open is, glipt ie weg en zit ie voordat je je kan omdraaien aan het eten van de ander...
Ook bij andere dingen zoals het open maken van kasten, koelkast, het in en uit ruimen van vaatwasser etc. Staat ie binnen no time bij je voeten te 'janken'.
Hij heeft onbeperkt toegang tot brokjes.. We geven nooit iets tijdens het eten, zodat ie niet gaat bedelen etc. Al heeft mijn broer (die alleen op zaterdagavond hier is) nog wel moeite mee en laat regelmatig per ongeluk wat van zijn stukkie vlees vallen.

Is hier nu echt niets aan te doen. Is dit gedrag af te leren. Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen. In het begin was het heel schattig, maar nu begin ik me er soms aan te irriteren...
Alvast bedankt!