Mijn muis is bevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Mijn muis is bevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 21:32

Nu is net mijn muis bevallen. Ik dacht dat het nog een paar daagjes zou duren, maar toch niet.
Ik kwam net onder en zag dat ze dus al bevallen was. Hardstikke leuk natuurlijk.
Maar mijn vorige nestje was opgegeten door de andere muizen , dus wou ik dit keer het nestje apart houden. Maar ze is dus eerder bevallen en dus in de kooi met de andere erbij. Nu heb ik meteen mama muis met de babys in een andere kooi gedaan, en heb dus de babys aan geraakt. Ze is de hele tijd dor de kooi aan het huppelen, kan het zijn dat ze de babays nu dood laat gaan?????
Wie o wie heefd er verstand van Bloos
bedankt

just_kiki

Re: Mijn muis is bevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:34

Je had als het goed is, nooit de jonkies Mogen aanraken, omdat ze nu een andere geur hebben als de moeder
Was het niet gewoon handig geweest, als je de nest liet liggen, en de andere in een andere kooi deed Nagelbijten / Gniffelen Bloos

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 21:38

Haha ja daar dacht ik achter af ook aan ja. Maar ik werd weer zo hyper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:40

dat valt wel mee hoor, wij hebben het met ratten wel eens moeten doen, volgende keer moet je even een plastic zakje om je hand doen, of met (ja klinkt hard) veger en blik even scheppen.
edit: en de moeder kan de kooi ook wel even aan het verkennen zijn, het is niet zo dat de moeder 24 uur per dag op het nest zit Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-08 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:40

haha snugger Clown

verstoot de moeder ze nu, of laat ze ze wel drinken. En doet ze boos tegen ze?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 21:44

Nee ze dood totaal niet boos, eerder idd dat ze kooi aan het verkennen is. Heb het licht uit gemaakt misschien dat ze dan wat rustiger word. Ik ga dalijk nog eens kijken wat ze doet.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:45

heeft ze dan wel intresse in de jonkies ? Lachen
Ja das wel goed idee Knipoog

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:47

Ik hoop voor je dat ze gewoon nog interesse in haar jonkies heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:49

just_kiki schreef:
heeft ze dan wel intresse in de jonkies ? Lachen
Ja das wel goed idee Knipoog

als ze de kooi aan het verkennen is op dat moment even niet, doen de ratten eerst ook niet, die kijken rustig rond, en slepen dan pas de jongen naar de plek waar ze ze willen hebben.
ik zou me niet teveel zorgen maken.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 21:50

ze is vrolijk aan haar voer nt eten,denk dat dat wel goed is en dus niet haar jongen opeet

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 22:51

Heb net nog wat nest materiaal erin gegooit, en was ze net al bezig met een nieuw nestje aan het maken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:54

Heb je het hele nest verplaatst of puur en alleen de jongen? In het eerste geval hoef je, je weinig zorgen te maken. In geval twee goed in de gaten houden, maar dat doe je al zo te lezen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:03

oOoKellyoOo schreef:
Heb net nog wat nest materiaal erin gegooit, en was ze net al bezig met een nieuw nestje aan het maken

dan komt het wel goed hoor! dan was ze wss de kooi alleen even aan het verkennen zoals ik al zei Lachen volgende keer even een plastic zakje om je hand, en dan komt het helemaal goed!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 23:32

Ze begint nu haar jongen te verplaatsen richting het nest. ben benieuwd

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:33

Dan komt het allemaal wel goed Knipoog

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:34

idd Ja

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 01:18

zij ligt in haar holletje en de babtjes ernaast tegen het hol aan. Ik zie het morgen wel, ik ga naar bed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:46

dees_daan schreef:
dat valt wel mee hoor, wij hebben het met ratten wel eens moeten doen, volgende keer moet je even een plastic zakje om je hand doen, of met (ja klinkt hard) veger en blik even scheppen.

Plastic handschoenen? Als de mama een beetje vertrouwen heeft in de mens is dat écht niet nodig hoor! Bij ratten niet althans. Die worden bij een beetje redelijke fokkers vanaf dag 1 of 2 in de hand genomen om aan mensen te wennen. Ik heb er nooit problemen mee gehad dat de moeder het nest afstootte, zelfs niet bij een ratje dat heel bang was voor mensen en mij pas zag toen ze al aan het bevallen was.

Hoop dat het goed gaat met mama en de mittens!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:53

moio dat het goedgekomen is:)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 18:33

Nou ze heefd al haar babytjesd in haar holletje, levend en wel. Ze wijkt amper nog van haar nest. Gelukkig is alles nu toch nog goed gekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:05

Rock schreef:
dees_daan schreef:

Plastic handschoenen? Als de mama een beetje vertrouwen heeft in de mens is dat écht niet nodig hoor! Bij ratten niet althans. Die worden bij een beetje redelijke fokkers vanaf dag 1 of 2 in de hand genomen om aan mensen te wennen. Ik heb er nooit problemen mee gehad dat de moeder het nest afstootte, zelfs niet bij een ratje dat heel bang was voor mensen en mij pas zag toen ze al aan het bevallen was.

dit zijn voederratten bij ons, voor de zekerheid doen we het met handschoenen, toch vinden we nog wel eens een hoofdje met een sliertje terug.. heel appart.. dus vandaar dat wij ze niet te veel aanraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:07

dees_daan schreef:
Rock schreef:

dit zijn voederratten bij ons, voor de zekerheid doen we het met handschoenen, toch vinden we nog wel eens een hoofdje met een sliertje terug.. heel appart.. dus vandaar dat wij ze niet te veel aanraken.

Ah op die manier. Da's inderdaad minder handtam dan. En tja, de 'foute' rittens zullen ze natuurlijk sowieso wel opeten. Ben erg blij dat ikzelf altijd de rittens die dood geboren waren op tijd heb kunnen opruimen. Aangevroten beestjes zijn zo ontzettend luguber! Brrrrrrrrrrrrrr

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:10

Fijn dat alles goed gekomen is. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:17

oOoKellyoOo schreef:
Wie o wie heefd er verstand van Bloos

Waarom fok je met dieren als je er geen verstand van hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:12

@ rock, handtam zijn ze idd niet echt, we vonden niet alleen pasgeboren jongen terug, maar ook wel eens als ze een week of ouder waren.. niet vaak, maar het gebeurd wel.. t is idd niet fris om te zien Nagelbijten / Gniffelen