Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Craignethan schreef:Waarom willen jullie er nog een hond bij? Als ik je verhaal zo lees zou ik er helemaal geen hond bijnemen n.l.
Citaat:wij hebben 4 honden thuis 2 bordercollie een reu en een teef bandit en jessy. en nog een kruising border/friese stabij
en een cairn terrier.
Citaat:k had een vraag we hebben nu 2 honden een yorkshire terrier van een jaar oud een reutje.
en een border collie X frieshe stabij.
Boertjes schreef:Bovendien is een hond uit spanje wel een risico. Vaak hebben die zich op straat moeten redden en jagen dus ook achter katten etc.. aan. En bovendien wat ik nooit gesnapt heb, waarom in het buitenland honden weg halen, terwijl de asiels in nederland bomvol zitten? Maar dat is ieder z'n eigen keus/mening.
gipsyboy schreef:me ouders hebben een fulltime baan. waarvan er 1 soms avond of nachtdienst heeft, dus overdag thuis is.
me moeder is gek op berner sennen is dat wat?
als jullie nog wat willen weten hoor ik het wel
gr sam
gipsyboy schreef:me ouders hebben een fulltime baan. waarvan er 1 soms avond of nachtdienst heeft, dus overdag thuis is.
gipsyboy schreef:aangezien er door de vorige hond een paar konijnen, een papagaai, en 2 katten gesneufelt zijn (was een border collie)
zijn we een beetje huiverig voor een jacht of drijfer.
gipsyboy schreef:hoi bokkertjes.
ik had een vraag we hebben nu 2 honden een yorkshire terrier van een jaar oud een reutje.
en een [***] X frieshe stabij.
we willen er graag nog een hond bij.
maar nu zitten we welk ras moeten we kiezen?
we zijn bezig met een hond uit spanje te halen een kruizing geen idee wat er allemaal inziet, het is een reutje van 5 maanden.
maar we willen graag een wat grotere hond.
me ouders hebben een fulltime baan. waarvan er 1 soms avond of nachtdienst heeft, dus overdag thuis is.
we hebben een aantal paarden en daar gaat de hond dan ook mee naartoe.
we hebben ook 6 katten in huis, dus liever geen jacht of drijfer hond.
aangezien er door de vorige hond een paar konijnen, een papagaai, en 2 katten gesneufelt zijn (was een [***])
zijn we een beetje huiverig voor een jacht of drijfer.
om heel eerlijk te zijn denken we niet dat we het volhouden om naar curcus te gaan. mischien wel gehoorzaamheid maar echt verder een sport mee gaan doen flybal ofzo denk het niet.
aangezien ik straks ook een fulltime baan heb en de paarden nog moeten verzorgen (ben blij als ik dat al red)
verder hebben we geen kleine kinderen in huis, we wonen in een rijtjeshuis met een tuin.
ben benieuwd wat jullie voor ras bij ons vind passen.
als jullie nog wat willen weten hoor ik het wel
gr sam