Ik heb een klein balkonnetje waar mijn kat regelmatig op vertoeft. Nu had ik eerst een een houten balkonhek van ongeveer een meter hoog met een mooie dikke balk bovenop. Hier klom ze dus regelmatig bovenop.
Nu is het hekje vervangen door de woningbouw door een stalen met glazen wanden erin. En de dikke balk is veranderd in een dunne stalen buis
En je raadt het al... kat probeert er weer op te klimmen. Ik hoorde op een gegeven moment een hoop gekrabbel en toen niets meer... Dus ik weer als een speer terug naar het balkon (ik was net even weggelopen, sinds het nieuwe hekje was ik er altijd bij gebleven): geen kat. Ik had nog even de hoop dat ze toch weer naar binnen was gegaan, dus ik riep haar maar helaas. Dus ik kijk naar beneden en zie haar daar een beetje verdwaasd zitten
Ik riep haar nog, maar ze ging even lekker de buurt verkennen.
Kat heeft er niets aan overgehouden. Balkon is eerste verdieping, eronder is allemaal gras. Ze was een beetje onder de indruk toen ze weer binnenkwam en ik geloof dat ze dat nog is. Ze heeft het nog niet weer geprobeerd. Ik hou haar voorlopig nog beter in de gaten