wie heeft nog meer een kat met meerdere huizen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordowner18

wie heeft nog meer een kat met meerdere huizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 16:27

hi

ja je leest het goed, ik heb een kater (nu geen kater meer trouwens).
normaal gesproken gaat hij dus altijd 's morgen naar buiten toe, dat wil die graag en dan komt hij weer naar binnen als ik van men werk thuis kom.
Nu is hij donderdag gecastreerd en moest hij een paar dagen binnen blijven.
Staat er gister ineens een jongen voor men neus.
Heb je DJ nog?
ikke JA hoezo?
ow is alles dat wel goed met hem, want hij komt altijd 's morgens gezellig bij mij slapen en heb hem nu al een paar dagen niet gezien.

ikke lachen natuurlijk en heb hem verteld dat hij gecastreerd is en dat hij over een paar dagen wel weer zal komen buurten.

wie heeft dit nog meer?

fjordowner18

Re: wie heeft nog meer een kat met meerdere huizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 16:36

heb ik alleen zo'n rare kat?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:38

verwacht je echt dat mensen binnen 9 minuten reageren?

mijn kat doet dit niet, die komt altijd netjes thuis

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:39

Ik heb geen kat, wel ooit gehad.
Je verhaaltje is wel grappig Knipoog
Onze kat liep wel vaak weg en was dan na een paar dagen ineens weer terug, misschien had zij ook wel een tweede huis Tong uitsteken
Uiteindelijk kwam ze alleen niet meer terug..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:40

Mijn overbuurvrouw heeft zoiets wel eens gehad...
Met een witte kat, petertje noemde zij hem.
Zijn echte baasje werkte heel veel, en kon hem niet genoeg aandacht geven. Hij buurtte al bij 2 huizen, en omdat ze dachten dat 'ie een zwerfkat was hadden ze hem maar 'geadopteerd'. Nouja dat ging een paar weken zo, en toen hebben ze maar eens rondgevraagd of hij echt van niemand was.
En toen kwam opeens de rechtmatige eigenaar opdagen en die wou petertje niet afstaan, ondanks dat hij er zelf geen tijd voor had.
Nu hebben ze zelf 2 katten uit het asiel, en mag petertje ook niet meer bij hun komen omdat het dan vechten word met de andere 2. Af en toe zie ik petertje nog, en hij buurt nog steeds bij verschillende huizen.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:43

Ohja! Mijn kat had sowieso een tweede huis: Bij mijn opa en oma! Daar kreeg ze altijd een schaaltje melk, kon ze achter de vogeltjes aan zitten en in de winter voor de kachel liggen Knipoog

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 17:02

Evelli schreef:
verwacht je echt dat mensen binnen 9 minuten reageren?

mijn kat doet dit niet, die komt altijd netjes thuis

men kat komt wel thuis, sterker nog als die men auto hoort dat staat ie al laar en als ik nog maar net ben uitgestapt cirkelt hij al meteen om me heen, daarom was ik ook zo verbaasd dat er ineens iemand voor me neus stond en naar hem vroeg. Bloos

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:14

mijn zeer irri buurman lok mijn kater wel naar binnen
ik laat hem nu aleen nog buiten met de hond en t uitlaten hij is erg gevoelig voor voer en was al meerdere dagen aan de schijt door de buurman en zn gevoer

ik en dus helemaal niet blij mee als mensen mn kat in huis nemen etc vooral ook omdat die van mij dus n gebruiksaanwijzing hebben.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:19

Ja hoor, klinkt als onze vorige kater Brekkie. Hij kwam als zwerver bij ons binnen, en heeft zonder twijfel meerdere huizen gehad. Een jaar voor zijn overlijden (hij was ruim 5 jaar bij ons geweest) besloot hij opnieuw weg te lopen en bij een van zijn ''tweede huizen'' in te trekken. Ook daar bleef hij niet echt; hij zwierf daar tussen dat huis en NOG een ander huis *(is het nog te volgen? Knipoog )* Een zwerver in hart en nieren dus.

Helaas is hij inmiddels dood...

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 01:46

Ik heb een kater die verschillende eet adresjes heeft.. Hij komt wel bij mij binnen voor de nacht.. en blijft thuis tot ik terug kom van t werk en dan mag hij op stap en struint dan al die adressen af om te eten.. hij is dan ook tonnetje rond...

Moet wel zeggen dat hij tot een jaar geleden een doorgewinterde zwerver was die gelukkig overal gevoerd werd en ja dan hou je toch mooi die eetrondes aan..

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 01:55

Onze poes is s'ochtends en s'nachts altijd thuis overdag doet ze een dutje bij de overburen. Voor zover ik weet eet ze alleen thuis.
Wat grappig al die zwerfpoezen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 02:17

fjordowner18 schreef:
Heb je DJ nog?
ikke JA hoezo?
ow is alles dat wel goed met hem, want hij komt altijd 's morgens gezellig bij mij slapen en heb hem nu al een paar dagen niet gezien.

Wat zei je, zal ik morgenochtend dan maar bij je komen liggen dan? Haha!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 02:28

Mijn zwarte kater had ook twee huizen. Hij was officieel van iemand in de straat, maar die heeft er nooit naar om gekeken, gaf hem zelfs geen eten. We hebben hem dus met twee gezinnen opgevangen. Hij zat 50% van de tijd bij ons, 50% van de tijd bij hen. Hij besliste zelf waar hij heen wilde gaan.
Helaas is hij een maand geleden bij hen onder de garagepoort terecht gekomen en heeft hij zijn nek gebroken Huilen
Het was een kat met een rot karakter, maar hij kon toch zo ontzettend lief zijn. ik mis hem verschrikkelijk.

Van men andere kat vermoed ik ook dat hij een tweede smikkeladresje heeft. Normaal ging hij altijd bij de buurvrouw eten, alleen die kwam onlangs vragen of er iets mis was met de kat, want ze had hem al een maand niet gezien. Alleen meneer eet hier slechts de helft van zijn dagelijkse portie (en het is dan nog light voeding ook) en je kan hem bijna rollen. Veel kans dus dat hij nog ergens een adresje heeft... en ik maar dure dieetvoeding kopen om hem te laten vermageren Vork

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:03

Mijn rode kater is ook allemans vriend van de buurt.
Hij is vaak halve dagen weg, ik dacht muizen vangen Koe . Dat klopt maar gedeeltelijk, want hij ligt ook regelmatig bij de overburen op bed te slapen. Ze hebben zelf ook 2 katten en dat is geen probleem.
Bij de achterburen komt hij ook binnen en daar maakt hij ruzie met hun 2 katten, zij wonen er welliswaar maar het is zíjn territorium Haha! .
Ik heb al zo vaak gezegd dat ze hem er maar uit moeten gooiten met een kopje water er achteraan, maar ze vinden hem zo liefffffff Ach gut .

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:57

Een vriendin van me heeft iets soortgelijks gehad. Ze woonde in een appartement dat tegen een berg aan gebouwd was. Tussen haar balkon en het van de buren zat zeker nog twee meter maar de katten wisten erop te komen.
Op een ochtend stond toen de buurman aan de deur dat hij 's nachts zijn raam open laat en hij al verschillende keren iets voelde bewegen en dat toen 1 van haar katten languit op zijn bed lag. Nagelbijten / Gniffelen
Die kat ging dus alleen om daar lekker te slapen, haha.
En diezelfde buurman heeft toenertijd ook wel eens geklaagt over poep in de badkuip. Nagelbijten / Gniffelen

Mijn katten bleven gelukkig altijd bij mij en in en om de tuin. Ver gingen ze nooit. Buiten spelen in de tuin van het appartementen complex en dan kwamen ze gewoon weer thuis.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:00

hier nog iemand...
de kat hoorde bij het huis toen het gekocht werd.. incl kattenluikje...
hij vertoeft hier ook regelmatig, maar als ik eens brokjes van een ander merk meeneem dan gaat hij wel bij de overburen eten...
Zo struint hij de hele straat af.. weet precies bij wie er allemaal wat te halen valt... laatst zijn we aan het "verbouwen" geweest en toen wilde hij niet meer binnen komen omdat het hem "te stoffig" was binnen waarschijnlijk... Toen heeft hij een week bij de overburen gezeten...

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:45

De oude achterburen van mijn ouders waren dol op katten. Ze hadden een poezenpension en zelf ook nog 7 katten. Ik heb jarenlang bij hen in het pension gewerkt. Onze katten waren ook dol op deze mensen. Ze kwamen daar net zo veel als bij hun "eigen" huis.

Mijn schoonouders hadden een grappig verhaal over hun nieuwe buren. De buren hadden in hun andere huis twee katten. Na de verhuizing kon 1 kat niet zo goed aan het huis wennen en ging vaak aan de wandel. Ze bleef soms nachten achter elkaar weg. Tot op een dag die kat thuis kwam met een halsbandje en adreskoker om. Ze hebben dat adres opgezocht en het bleek een bejaardencentrum in de buurt te zijn. Ze zijn toen met de kat naar dat adres gegaan en hebben de oude dame "haar" poes teruggeven. Het diertje was daar blijkbaar veel gelukkiger, die oude dame was helemaal gek op het diertje. Ze zien het beestje af en toe nog rondlopen. Haha!

Mensen die ik ken hebben een kat. Hun kat werd op een gegeven moment ontzettend dik en een dieet hielp niet... Ze dachten dus dat iemand de kat aan het bijvoeren was. Ze hebben toen een een briefje aan het halsbandje gemaakt; "wie voert mij"
het dier kwam terug met vijf adressen op het papiertje..... Rolleyes

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:45

sarahlou schreef:
Mensen die ik ken hebben een kat. Hun kat werd op een gegeven moment ontzettend dik en een dieet hielp niet... Ze dachten dus dat iemand de kat aan het bijvoeren was. Ze hebben toen een een briefje aan het halsbandje gemaakt; "wie voert mij"
het dier kwam terug met vijf adressen op het papiertje..... Rolleyes

Dat zou nog eens een idee zijn voor de mijne. ik wil weten wie hem aan het vetmesten is Vork

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 15:03

Ir111 schreef:
fjordowner18 schreef:
Heb je DJ nog?
ikke JA hoezo?

Wat zei je, zal ik morgenochtend dan maar bij je komen liggen dan? Haha!

zal men vriend leuk vinden Clown

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:06

ja mijn oom heeft zo'n kat.
kwam op een gegeven moment hun huis inlopen, lag in hun tuin in de zon, was veel bij hun.
kwam 's nachts bij hun binnen in huis slapen,
hun dus uitzoeken of die kat een baasje had, leek er niet op, dus kat zegmaar aangenomen, naam gegeven en alles.
totdat bleek dat er een chip in zat, en ze zo achterhaalden dat de kat ergens verderop in de straat woonde.
nu heeft de kat twee huizen, twee namen, eigenlijk twee levens Haha!
bepaald zelf waar hij wanneer is.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 15:07

whahaha, er zijn dus veel katten die zo slim zijn en nderdaad wij maar proberen om ze magerder te krijgen, omdat ze zo dik worden ondertussen eten ze gewoon bij andere....

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:48

dus jullie vinden dit niet vervelend??

ik ben al n kat kwijt geraakt aan vergiftiging omdat die ook gevoerd werd door iemand in de buurt alleen die gaf het dier allemaal rare dingen.
ik vind het vervelend met mn katertje, mn poes komt niet bij vreemden die is mishandeld geweest en bang voor vreemden maar mn kater heb ik met de hand groot gebracht en gek op aandacht!! Haha!

Toen ik verhuisd ben kreeg ik ook n kat bij t huis die werd ook door iedereen gevoerd, ik heb toen ook n briefje aan t bandje gedaan met een notitie dr op
"ik heb n baasje" met mn telefoon nr, ik werd toen door 5 mensen gebeld hahaha

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:13

Hier lopen 6 van die katten Nagelbijten / Gniffelen
Pino is van een vrouw 2 straten verderop die vaak in duitsland zit. Dan komt de kat hier. Ik heb hem nu al een poos niet gezien. Hij had ontstoken ogen dus ik denk dat ze hem binnen houd.
Whitey is van iemand aan het einde van de straat, die weet ook dat hij hier komt, want hij is bang voor hun hond. Als ze op vakantie gaan belt ze even extra of wij hem nog voeren. Clown
Witpoot woont een straat verderop, maar die loopt overal en is verschrikkelijk brutaal. Bij de achterbuurman is hij eens door het raam naar binnen gekropen en op bed gaan liggen. Toen de abuurman s 'avonds naar bed wilde vond hij daar dus een kat die hij er met geen mogelijkehid uitkreeg. Hij heeft toen noodgedwongen met de kat geslapen die de volgende ochtend uit zichzelf weer vertrok Clown
Grijs is een oude kater die absoluut niet naar binnen wil, en waarvan ik geen idee heb van wie hij is. Ook die kun je wel rollen, maar 3 keer per dag komt hij eten halen en gaat dan pitten op de stoel in de serre. ( Hij vreet zo een heel blikje voer in 1 keer op en durft dan ook nog meer te vragen. Nagelbijten / Gniffelen )
En natuurlijk Sam Haha! Iedereen kent Sam en iedereen die een poes heeft heeft jongen van Sam. Haha! Mijn poes Silly van 3 is ook een dochter van hem. Knipoog Sam is van een vrouw die aan de andere kant van het plantsoen woont, maar Sam wil daar niet zijn. Hij komt iig bij ons eten, bij de buren, bij de achterbuurman en bij een vriendin die 2 straten verder woont, iedereen kent zijn naam ook. Haha!
En als laatste Zorro van de achterburen. Ze hebben hem uit het asiel gehaald, naar buiten gegooid en er nooit weer naar omgekeken. Zorr is een hele grote slungelige kat en ook bang. Hij wordt nu wat makker, maar ook hij wil eten als hij iemand hoort. ( gelukkig eet hij alleen brokjes Clown )

Tja, dan heb ik binnen ook nog 5 katten van mezelf, waarvan er maar 1 buiten komt, omdat ze niet binnen te houden is. Maar Silly blijft bij het huis en komt elke anderhalf uur even binnen om te eten en slaapt ook gewoon bij mij in bed. Knipoog Door anderen laat ze zich niet pakken.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:17

Ik heb 3 katers waarvan 1 iets te sociaal is aangelegd. Ook deze wil regelmatig gezellig buurten bij de buren. Hij gaat soms zo ver dat als iemand hem niet binnen laat dat hij gaat krijsen voor de deur terwijl hij bij mij gewoon een katteluik heeft waar hij in en uit kan wanneer hij wil. Tegen de mensen die er niet van gedient zijn heb ik al gezegd dat ze dan maar een bak water over hem moeten gooien of hem aan zijn nekvel naar buiten moeten slingeren. Hij moet ook leren dat niet iedereen blij is met zijn komst. Kan me voorstellen dat sommige mensen die bewust niet voor dieren hebben gekozen hier niet zo blij mee zijn.

Verder slapen ze wel altijd bij mij en blijven ze niet lang bij de buren, alleen even rond snuffelen

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:24

Ow, hou op..die van mij heeft wel 3 adressen waar hij slaapt, eet en gezellig zit te wezen! Hij is lang kater gebleven en opgegroeid in de polder en wij wonen in een woonwijk, dus vandaar dat hij vaak de hort op is denk!
Helaas zijn er ook mensen die ons erdoor beschuldigen dat we onze kat verwaarlozen. Maar moet ik hem dan aanlijnen zoals een hond? En africhten? Zie het al voor me, poes, kom hier, zit en af!