Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karin84 schreef:Ik snap dat niet.. Sorry, het is geen aanval naar jou toe hoor. Als je een dier hebt, zorg je daar toch voor?
Met een konijn van zogezegd 5 euro gaan ze niet naar de DA, maar stel dat het een hond was geweest wel? Dat gaat er bij mij niet in?! De kosten van de DA zijn hoger dan de aanschafwaarde, dus laat het dier maar pijnlijden en sterven?
Vind het vreselijk om te lezen dat het dier zoveel pijn heeft. Mijn cavia is een keer ziek geweest, dat heeft me in totaal meer dan 80 euro gekost, maar dat deerde me niet. Als mensen ziek zijn willen ze ook geholpen worden en wij hebben tenminste nog een mond!
Dieren zijn volledig afhankelijk van ons..
karin84 schreef:Wie herkent dit? Dat als je een dier hebt, en je kijkt elkaar aan, en je weet: Vandaag moeten we er een prachtdag van maken, want dit is de laatste...
En dat kan ik al helemaal niet verkroppen.. Als je weet dat je een dier nog kan redden, waarom ga je dan niet meteen naar de dierenarts maar toekijken hoe het dier opgegeten wordt door de maden!
Storm76 schreef:Miss Malfoy, het is vreselijk naar wat er gebeurt is maar je hebt de diertjes een goed leven gegeven. Nu je weet dat je ouders niet bij willen springen kan je misschien een potje met geld sparen voor als zoiets opnieuw gebeurt, dan kan je de da betalen.
karin84 schreef:Ik zei ook dat het geen aanval was op haar! Vind het vreselijk dat haar ouders geen actie ondernemen.
Miss Malfoy, hopelijk had je begrepen dat ik niet "boos" op jou ben?
karin84 schreef:Gelukkig! Snap namelijk dat je er niks aan kunt doen en dat je alles zal doen wat ik je macht ligt. Vindt het gewoon vreselijk dat je ouders niks doen.
En het is als stoere meid van 14 echt niet erg om enorm verdriet te hebben! Ik ben 23 en heb enorm gehuild toen mijn cavia overleed..
lovelymoon0 schreef:Dan gaat er denk ik iets mis in de verzorging want hoe krijgt een beestje nou maden in zich :S
Dat vind ik heel raar nog nooit mee gemaakt.
Miss_Malfoy schreef:lovelymoon0 schreef:Dan gaat er denk ik iets mis in de verzorging want hoe krijgt een beestje nou maden in zich :S
Dat vind ik heel raar nog nooit mee gemaakt.
Langharig konijn.
Rare kruising, gevoelige maag, en zo ontzettend snel aan de diaree.
Nouja als het dan zomer's warm is heb je een bepaald soort vlieg die legt eitjes in die poep.
En als er dan een beetje poep in de vacht blijft hangen, dan kunnen die maden binnen enkele uren gewoon ook in het konijn kruipen. Ik controleerde haar iedere dag, maar het mocht dus niet baten.
edit: duidelijker gemaakt.
Tijgertje86 schreef:De schuld afschuiven naar je ouders is heel gemakkelijk. Je laat een dier niet lijden, in geen geval! Als je 14 bent, ben je toch in staat om zelf naar de dierenarts te gaan? Direct heen gaan, had misschien een boel leed voorkomen.