Vitakraft magic clean kattenbakvulling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Vitakraft magic clean kattenbakvulling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 20:35

Wie gebruikt dit, hoeveel gebruik je er ongeveer van per maand/week, ben je er tevreden over, stinkt het echt minder zoals ze zeggen.

Enzovoorts graag hoor ik hier ervaringen over!

Charaz

Re: Vitakraft magic clean kattenbakvulling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 11:50

Ook niemand die een andere silicaat kattenbakvulling gebruikt?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:00

Jawel, wij hebben in de winkel alles Haha! Cordi Silica, Litter Pearls en Nul-o-Dor.

Mijn ervaring is dat het fantastisch spul is.
Je ruikt niets, hoeft slechts uit te scheppen, schudden en klaar is kees.
Met twee flinke katten doe ik er ruim 3 !! weken mee.

Er zit wel veel verschil in, de Litter Pearls vind ik persoonlijk de slechtste, doe ik het kortst mee en stinken dus al snel.

Cordi Silica (Bento Kronen) zijn erg goed, makkelijk verpakte zakken en een hele leuke prijs, tenminste, 6,40 voor een zak.
Voor een iets grotere zak van Litter Pearls bedaal je bijna het 3-dubbele Bloos
Daarnaast hebben we dus ook nog Nul-o-Dor, voordeel daarvan is dat ze grootverpakkingen hebben.
De korrels zijn iets fijner, hij absorbeert hierdoor nog beter en is echt helemaal perfect!! Die ruik je tot het einde toe niet.
Voor een grote zak daarvan (wij doen daar dik 3 maanden mee) betaal je zo'n 30 euro...

Ik vind zelf vooral het gebruiksgemak en een echt COMPLEET reukloze kattenbak een super voordeel.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 12:02

Nou dat is fijn om te horen!

Via internet vond ik ook nog; Tigerino, Fresh 'n Easy en Percato Rocks. Ken jij die toevallig ook?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:07

Charaz schreef:
Nou dat is fijn om te horen!

Via internet vond ik ook nog; Tigerino, Fresh 'n Easy en Percato Rocks. Ken jij die toevallig ook?

Nee, ook geen ervaring mee.
Ben ze ook niet tegengekomen op de Dibevo beurs.
Denk dat verkrijgbaarheid ook wel een handig criteria is.

Cordi Silica zie je vrij veel. Vitakraft's Magic Clean ook, maar is nog geen perfect produkt volgens horen zeggen...
Nul-o-dor zie je volgens mij ook vrij vaak...

Afijn, ik heb er 2 uitgeplukt, na veel zelf proberen, en ben op die twee uitgekomen.
Betaalbaarheid was daarin ook een punt, soms vragen ze echt bizar hoge prijzen voor een zak per maand...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 12:09

Degene die ik hierboven noem staan op www.zooplus.nl en zijn rond de 13,- voor 3 zakken van 5 liter.

Afijn we gaan gewoon zelf eens uitproberen welke het beste is!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:12

Ik heb het geprobeerd maar vind het niet zo fijn. De urine blijft toch achter, al is het in die korrels.

Ik heb nu klontvormend spul, dan schep ik er echt alles uit, en wat overblijft is tenminste écht schoon.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:17

Maanling schreef:
Ik heb het geprobeerd maar vind het niet zo fijn. De urine blijft toch achter, al is het in die korrels.

Ik heb nu klontvormend spul, dan schep ik er echt alles uit, en wat overblijft is tenminste écht schoon.

Dat heb je dus met de sommige van die korrels Knipoog
Of wanneer je niet genoeg omschept.
De urine wordt gevangen in de bolletjes, er blijft normaal gesproken niets liggen.
Wanneer de bak te vies wordt (teveel plas) moet je het spul vervangen.

Ook mijn katten willen niet meer anders, zegt ook wel genoeg denk ik, zodra ik er klei (dus klontvormend) in gooi gaan ze buiten de bak klieren Misselijk Misselijk

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:34

Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar ben toch uiteindelijk uitgekomen op de Extra Hygiene korrels van de albert heijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:32

ben niet zo kapot van Silica korrels, blijf het raar spul vinden, en 13,- voor 15 kg??
ik gebruik Javeme excellent en betaal voor zak 20kg 8,75, stuk voordeliger dan die van jou en super klontvormend.
Ik doe met 1 zak met 3 (grote) katten bijna een maand.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:34

ik gebruik catsan korrels (blauwe zak). Is een tientje en doe er een maand mee voor 2 kattenbakken. eens in de 2 weken gooi ik hem leeg en doe er een nieuwe laag in.

Mijn katten willen ook niet meer anders dan dit. De kattenbak geur ruik je ook nagenoeg niet meer!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:55

cissy schreef:
ben niet zo kapot van Silica korrels, blijf het raar spul vinden, en 13,- voor 15 kg??
ik gebruik Javeme excellent en betaal voor zak 20kg 8,75, stuk voordeliger dan die van jou en super klontvormend.
Ik doe met 1 zak met 3 (grote) katten bijna een maand.

En jij sleept 20 kilo, zij anderhalf Clown

Zonder dollen, 13 euro voor 15 liter kan makkelijk.
Ik verkoop een doos Silica = 30 liter bij elkaar voor 30 euro.
Via internet is het vaak nog veel goedkoper.

De combi Silica-korrels en kittens vind ik overigens niet zo'n goede, dus ik kan me voorstellen dat jij (Cissy) het dan extra onaantrekkelijk vindt.
Bij mij probeerden die blagen het te eten, maar omdat het van dat, tsja, vergelijk het altijd met van dat knetterspul voor op je tong is, bleef dat aan die bekkies plakken Verdrietig

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:05

ik heb gewoon hetzelfde grit voor de kittens als voor de rest, ze eten er toch wel van Lachen
ik sleep inderdaad wel met 20 kg maar ben dat wel gewend, is altijd nog lichter dan een zak biks... Lachen

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:09

cissy schreef:
ik heb gewoon hetzelfde grit voor de kittens als voor de rest, ze eten er toch wel van Lachen
ik sleep inderdaad wel met 20 kg maar ben dat wel gewend, is altijd nog lichter dan een zak biks... Lachen

Haha, ik ken het.
Mijn rug gaat er compleet aan hier in de winkel, ik sleep dagelijks met tig zakken van 20-25 kilo...

Wel grappig, zie je die mannen stuntelen met een zak van 20 kilo en ik til ze zo ffies op...

Die Silica doet het wel, om het lichte gewicht, extra goed bij vrouwen en vrouwelijke mannen Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:11

Ik gebruik hout korrels en ik vind het erg goed, je doet ook lang met een zak.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:51

houtkorrels? maar dat neemt toch helemaal niets op? gaat dat niet stinken?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:04

Ik heb nulodor voor op show .. Toevallig hoor had een keer geen grit mee en ook niet verkrijgbaar dus moest ik zo een zakje kopen en vind het echt heel vies kleurt gewoon geel enzo nee niet voor mij besteed Clown

Ik heb pets plus met babypoeder klontert werkelijk geweldig betaal 10 euro voor een zak van 15 kilo en heb met 5 katten 2 zakken per maand nodig. bevalt perfect dus. Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 22:47

Maanling schreef:
houtkorrels? maar dat neemt toch helemaal niets op? gaat dat niet stinken?

Ze bedoeld denk ik die geperste houtkorrels, niet puur hout.

Ik heb nu 2 zakken magic clean gekocht (waren in de aanbieding) dus gaan we eerst daar maar eens mee proberen, ik heb idd gelezen dat nulodor geel kleurt en dat lijkt me er minder fris uitzien (heeft natuurlijk eigenlijk niks met de werking te maken).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:14

Citaat:
Haha, ik ken het.
Mijn rug gaat er compleet aan hier in de winkel, ik sleep dagelijks met tig zakken van 20-25 kilo...

Wel grappig, zie je die mannen stuntelen met een zak van 20 kilo en ik til ze zo ffies op...

ik had het een keer aan mijn rug en toen moest ik naar mensendieck therapie, wilde dat mens dat ik geen zakken van 25 kg meer ging sjouwen, ik zeg: mevrouwtje, die zakken zijn er niet kleiner dat is de kleinste afvuleenheid....
daar was ze het niet mee eens! dat kon niet volgens de Arbo...
Nou fijn, belt u de leverancier dan even???

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:20

Naatus schreef:
ik gebruik catsan korrels (blauwe zak). Is een tientje en doe er een maand mee voor 2 kattenbakken. eens in de 2 weken gooi ik hem leeg en doe er een nieuwe laag in.

Mijn katten willen ook niet meer anders dan dit. De kattenbak geur ruik je ook nagenoeg niet meer!

Eens in de 2 weken je kattenbak schoonmaken? Wow, dat vind ik erg weinig. Ik verschoon ém zeker 2x per week. En dan komen die van mij ook nog eens veel buiten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 07:11

Het is ook wel de bedoeling dat de je drollen er uitschept Saroanda Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 09:43

en de geklonterde plasjes Lachen

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:27

Ik bedoelde naast de 1x in de 2 weken helemaal leeg gooien dat ik ook 2 pw drollen en wat plasplekken eruit haal. Tis net een paardenstal uitmesten Knipoog

saroanda schreef:
Naatus schreef:

Eens in de 2 weken je kattenbak schoonmaken? Wow, dat vind ik erg weinig. Ik verschoon ém zeker 2x per week. En dan komen die van mij ook nog eens veel buiten.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:06

duidelijk Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:42

Wij hebben die Vitakraft Magic Clean gehad maar waren niet tevreden. Het fijnste vind ik persoonlijk toch nog de klontvormende van de AH (zijn er in twee soorten geloof ik en de ene vind ik weer niet fijn, de andere wel) maar omdat ik daar hier niet aan kan komen, gebruiken we Catsan.