Ik wil een kleine hond, die hoef ik niet op te voeden..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Evanne

Ik wil een kleine hond, die hoef ik niet op te voeden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 01:38

Dat zei iemand laatst tegen mij.
Ik dacht echt, huh. Blond
Waarom zou je een kleine hond niet op hoeven te voeden, en een grote wel? En ik kreeg als antwoord:
Als je een grote hond niet opvoed loop 'ie gewoon over je heen en springt tegen je op etc.. Bij een kleine hond maakt dat niet uit.

Maar naar mijn idee moet je elke hond opvoeden. Ivm bijten, trekken aan de lijn, bedelen, overal opspringen, dingen omver lopen..

Wat vinden jullie nou?

Liesje89

Re: Ik wil een kleine hond, die hoef ik niet op te voeden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 01:45

Kleine honden zijn juist irritanter als je ze geen opvoeding genoten hebben Tong uitsteken
Die voelen zich heel wat, ondanks hun kleine verpakking.
Kleinere tandjes doen inderdaad net zoveel zeer als wat grotere, trekken is wellicht iets minder verschrikkelijk, bedelen is net zo irritant, kleintjes kunnen ook bijzonder goed springen (beter dan grotere honden imo) en ook dingen omver lopen kunnen kleintjes ook best wel.

Een hond is een hond, ongeacht de grootte.
Of je een chihuahua of een ierse wolfshond hebt, opvoeding begint al vanaf dag 1.
Elke hond heeft opvoeding nodig.
Als is het maar het zindelijk krijgen van je hondje.
Hoe irritant is het als je hondje een eind van je vandaan loopt en hij luisterd niet als je hem roept?

Het is natuurlijk wel zo dat een klein hondje handzamer is dan een grote, en vaak ook minder sterk.
Máár kleine hondjes zijn, en vinden zichzelf, grote honden in een kleine verpakking.

Mensen die een kleinere hond nemen "omdat die niet opgevoed hoeven te worden" moeten imo helemaal geen hond nemen. Als je al geen zin hebt om je hond netjes op te voeden en daar dus geen tijd in wilt steken, ben je geen hond waard. Geeneens een eventuele vlo óp die hond Een hond kost veel tijd, energie en geld, heb je dat er niet voor over, simpel, dan neem je geen hond Lachen

Dat is mijn mening Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 01:46

hoop ik dat persoon in kwestie niet een makkelijk 2 meter
hoog springend klein geval met opslotslaande kaken koopt ..

uiteraard lopen kleine hondjes ook niet door de modder
pakken niks uit je handen , ook geen lekkere boterham
of stukje worst uit de handjes van kleine kids
worden ze zindelijk geboren ROFL

en ach bleek die toch opvoeding nodig te hebben
dumpen we m gewoon Verdrietig
heb hier ook zo'n volwassen klein hondje
waarmee ook duidelijk geen puppie cursus was gedaan

ook dumpings geval .. Boos!

hij leert gelukkig erg snel Clown

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 08:30

Afbeelding

Volgens mij zijn dit de enige honden die je niet hoeft op te voeden. Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:36

Pardon, bij een kleine hond maakt dat niet uit? Boos! Ik ben deze week op één en dezelfde dag VIJF keer in m'n hakken gebeten door zo'n onopgevoed dominant ***Jack Russeltje. Boos!

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:38

kleine terriers zijn vaak het ergste. Deze zijn stront eingenwijs en zijn moeilijkj zelfs al wil je ze opvoeden. Iedere hond heeft een goede opvoeding nodig, size doesn't matter!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:42

Haha... wat een grapjas zeg!
Mijn ervaring is dat kleine hondjes wat moeilijker zijn om op te voeden dan de grote.
Mijn Jack Russell luisterd voortreffelijk, hij is nu 8 jr. Maar heb hem zeker tot z'n 4-5e jaar soms nog behoorlijk moeten corrigeren.
Mijn Rottweiler die had ik na 10 lessen al zover als dat mijn Jack Russell na 4 jr. was Haha!
Wil denk ik wel wat zeggen over het karakter van een kleine hond:D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:58

Zo had een tante van mij een Pekineesje overgenomen waarvan de vorige eigenaar het ook niet nodig vond om het dier op te voeden...
Het was een monsterbeest toen ze hem kreeg; zo gek en zo vals als een deur. Okay, zo'n Pekinees zal je gezicht er niet 1-2-3 afbijten, maar een paar tanden in je hiel kan ook behoorlijk aankomen, lijkt me.
Nou is die tante van mij een hele goeie met honden dus tegen de tijd dat Bartje van de ouderdom het loodje legde was het alsnog echt een hele leuke hond geworden!
Btw ze hebben tegenwoordig hele leuke hondjes in de speelgoedzaken; je kunt er mee lopen en ze blaffen op commando, ze doen geen ongelukjes op het dure Perzische tapijt en je kunt ze uitzetten als je ze even zat bent. Misschien een idee, voor diegene die wel een hond maar geen opvoeding wil?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:01

Wat heb je toch simpele figuren op deze aardkloot rondlopen.
Wedden dat dezelfde instelling ook boven komt drijven als er eenmaal kinderen zijn? Ik wil een klein kind, die hoef ik niet op te voeden Misselijk

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:05

of erger .. klein kind niet opvoeden
en veel te laat pas er achterkomen dat beginnen
met opvoeden niet spontaan op school gebeurd na het 4e jaar

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:08

en al die mensen met die kleine rothondjes lopen met een grote boog om mijn amerikaanse bulldog heen terwijl die dus opgevoed is en luisterd en 9 van de 10 keer dat kleine hondje niet...ze grommen en blaffen...
Heb er nu ook zo'n klein jack russeltje bij en ja die is veel moeilijker op te voeden dan mijn grote...
Dat terrier bloed merk je echt...ze zijn erg volhardend als ze iets willen ook al mag dat niet...Hier moet je zeker consequent in zijn misschien nog wel meer als bij een grote hond....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:10

Dat herken ik wel ja Haha!.

Op het strand ook, ik kan rustig blijven draven (of galopperen) als ik in de verte mensen zie met een grote hond. Die zijn 9 van de 10 keer opgevoed en gaan dus niet achter je aan.
Maar O Wee als je een klein keffertje tegen komt .

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:50

Apple schreef:
Maar O Wee als je een klein keffertje tegen komt .

Standaard: "weer een monstertje".
De mijne is de grootte van zo'n monstertjes maar ik heb haar erg goed opgevoed, ook al was dat niet echt "nodig" volgens veel mensen (Cavalier, ze is maar klein). Ze kan overal los en kent heel veel bevelen. Ik wil niet nog zo'n extra keffer op straat Haha!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:06

Haha wat een domme opmerking zeg. Kleintjes moet je ook opvoeden, zou wat zijn als je een jack russel ofzo niet opvoed Haha!
Hangt ie de hele dag in je broekspijp Clown

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:08

Denk dat mensen die dat zeggen meer een hondje moeten nemen die je in de speelgoedwinkel kunt kopen met een afstandbediening..............

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:09

meggiemeg schreef:
Denk dat mensen die dat zeggen meer een hondje moeten nemen die je in de speelgoedwinkel kunt kopen met een afstandbediening..............

Afgod

Dan zijn namelijk de enige die je niet op hoeft te voeden... daar kan je namelijk het batterijtje uithalen als ie ongewenst gedrag vertoont...

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:12

heb ooit op de eerste hulp van het ziekenhuis in de wachtkamer het resultaat gezien van een niet opgevoede JR. Kind had een aardige hap in zijn wang gekregen net onder het oog... naar de Bart Smit met die lui ipv een asiel of een fokker van kleine hondjes

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:13

Oeioei, en er lopen al zoveel onopgevoede honden rond

Mijn kleine straathond (kruising van een terrier met een keeshond) is hier thuis zelfs het beste opgevoed! Lachen
Ze zijn heel leerrijk, je moet ze echt bezig houden!
Doe je dat niet dan heb je een klein blokje ontplofbaar dynamiet in je handen... Dan zijn ze chinees doof...

Ik heb, en geef dat eerlijk toe geen enkele cursus gevolgd met mijn honden maar toch luisteren ze prima! Lachen
Onze labrador kwam zelfs in aanmerking om blindgeleidehond te worden maar door zijn artrose kon het niet door gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:15

er zijn zoveel mensen die dat denken.. hoevaak zie je niet agressieve chihuahua's , waar het bijten grappig bij is.. wij hebben altijd grote honden gehad, nu 2 kleintjes, maar die worden net zo goed opgevoed Ja ik heb een hekel aan bijtende blaffende honden.. groot en klein..

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:16

ik denk dat diegen die dat zei uit een ei komt. Het asiel zit vol met onopgevoede kleine mormels die je vingertopje eraf bijten omdat ze nooit zijn opgevoed. Ik heb 2 kleine hondjes( met groot karakter Haha! ) maar volg wel cursus met allebei. Wil gewoon dat ze goed luisteren en dat kost dus tijd en inspanning. Maar dat heb ik er graag voor over.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:19

dees_daan schreef:
er zijn zoveel mensen die dat denken.. hoevaak zie je niet agressieve chihuahua's , waar het bijten grappig bij is.. wij hebben altijd grote honden gehad, nu 2 kleintjes, maar die worden net zo goed opgevoed Ja ik heb een hekel aan bijtende blaffende honden.. groot en klein..

Nou heb ik zelf een extreem grote hond... en nou kom ik op straat diverse honden tegen...
en de kleintjes willen mijn hond nog wel eens in de nek springen (en dan bedoel ik bijtend)... en dat schijnt maar normaal te zijn...
Die kleine hondjes worden dan niet eens gecorrigeerd Hamer

Onvoorstelbaar dat mensen met kleine hondjes denken dat alles maar toelaatbaar is, want ze zijn zo schattig klein Gestoord

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:24

Ik heb zelf twee middelgrote honden en uiteraard hebben deze wel opvoeding nodig. Onze jongste hond nu een jaar, is een dumphondje, want och wat vervelend na 3 weken was hij nog niet spontaan zindelijk. Dan wordt zo'n hond afgegeven bij een opvanggezin, en zoek het er maar mee uit, toen was hij toch al 3 maanden. Nu is het een goed luisterende hond, die alleen wel veel jachtinstinct heeft en dus niet zomaar los loopt. Blaft dan wel op langskomende honden, maar wel om te spelen, niet gemeen en het gaat vooruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:24

DenK4ever schreef:
dees_daan schreef:

Nou heb ik zelf een extreem grote hond... en nou kom ik op straat diverse honden tegen...
en de kleintjes willen mijn hond nog wel eens in de nek springen (en dan bedoel ik bijtend)... en dat schijnt maar normaal te zijn...
Die kleine hondjes worden dan niet eens gecorrigeerd Hamer

Onvoorstelbaar dat mensen met kleine hondjes denken dat alles maar toelaatbaar is, want ze zijn zo schattig klein Gestoord

dit heb ik dus ook gehad, wij hadden toen nog een grote hond, komen er 8 boomers aan, 1 begint te blaffen en te bijten, ik moest mijn hond bijna aan haar riem optilen, zodat ze niets terug ging doen, ik geef die boomer een duwtje met mijn been, en dan is het "hee doe normaal! je schopt mijn hond toch niet" dan moet je je hond bij je houden.. ik schopte niet, maar goed, die hondjes lopen altijd te klieren en te blaffen.. lopen los terwijl ze ze totaal niet onder controle hebben, heel irritant.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:27

t Is al veel gezegd hier; de meeste honden die niet luisteren zijn van die kleine ***** keffertjes!
Alle wel keurig opgevoede kleine hondjes natuurlijk buiten beschouwing gelaten (ze bestaan echt wel), maar als ik naar het strand ben (5x per week ongeveer Knipoog ) zijn het 99 van de 100 keer kleine opdonders die niet luisteren en de wat grotere maat hond; even een roep of een fluitje van de baas en ze gaan netjes af of kijken niet eens als je langs stapt.
Die kleintjes gaan in de aanval, luid blaffend op je af, proberen in haar benen te happen of in de staart en de baas maar gillen "miesje kom, Miesje, niet doen, Miesje luister nou"

Ik heb 't een keer zo bont gehad, de eeste 2x heb ik de hond netjes naar de baas teruggedreven en vriendelijk ( maar wel erg duidelijk Cool ) gevraagd of hij zn keffer bij zich wilde houden. Toen het beestje voor de 3e keer achter me aanging (ik was netjes in stap overigens) ben ik gaan galopperen en heb de hond zeker 2 km lang luid keffend achter me aangehouden. Toen ik bij de strandopgang was, droop de keffer eindelijk af; ik hoop terug naar zn baas. De hond kan je het niet kwalijk nemen, de baas wel Duivel

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:33

Ja maar het is toch zo dat een klein dier weinig opvoeding vraagt Blond .
Ik bedoel, als je niet weet hoe je moet omgaan met een paard koop je toch ook een minishet? Die moeten toch ook totaal anders opgevoed worden dan een gewoon paard, want als die eens naar je trappen is het lieV en niet erg?
Wat dacht je van een Pitt-bull/stafford achtige? Zijn toch ook niet zo grote honden, hebben ook lekker geen opvoeding nodig. En ach ja een malthezertje die je neus afbijt wil alleen maar lief zijn hoor. Bedoelde het niet zo. Grote honden zijn gevaarlijk en aggressief, die bijten je keel over. Die door malthezer afgebeten neus heb je er zo weer aangenaaid bij de dokter.
Ga ik later met mijn kinderen ook doen trouwens. Als blijkt dat ik een kleintje heb van onder de 1.55m dan ga ik ze lekker niet opvoeden, tis toch maar een kleintje Vork .

(Vriendin heeft een malthezerxJR. Beesje komt niet zo heel ver van de grond, maar toen ze haar nog maar pas hadden was het een klein monstertje. Blaffen, blaffen, blaffen dat ze deed, en zo kleintjes zijn dan ook nog vaak met een hoge scherpe irritante kef gezegend. Dat kleintje heeft toch ook opvoeding nodig gehad, het blaffen is ze iig verleerd.)