Ik dacht echt, huh.
Waarom zou je een kleine hond niet op hoeven te voeden, en een grote wel? En ik kreeg als antwoord:
Als je een grote hond niet opvoed loop 'ie gewoon over je heen en springt tegen je op etc.. Bij een kleine hond maakt dat niet uit.
Maar naar mijn idee moet je elke hond opvoeden. Ivm bijten, trekken aan de lijn, bedelen, overal opspringen, dingen omver lopen..
Wat vinden jullie nou?

Een hond kost veel tijd, energie en geld, heb je dat er niet voor over, simpel, dan neem je geen hond 

ik heb een hekel aan bijtende blaffende honden.. groot en klein..
) zijn het 99 van de 100 keer kleine opdonders die niet luisteren en de wat grotere maat hond; even een roep of een fluitje van de baas en ze gaan netjes af of kijken niet eens als je langs stapt.
) gevraagd of hij zn keffer bij zich wilde houden. Toen het beestje voor de 3e keer achter me aanging (ik was netjes in stap overigens) ben ik gaan galopperen en heb de hond zeker 2 km lang luid keffend achter me aangehouden. Toen ik bij de strandopgang was, droop de keffer eindelijk af; ik hoop terug naar zn baas. De hond kan je het niet kwalijk nemen, de baas wel
.