we waren heel leuk begonnen met haar en alles ging zoals plan. tot ze een keertje diaree kreeg. we zijn naar de DA gegaan omdat het voor zo'n jong hondje niet goed was. Op dat moment was ze 5 maanden oud. diaree was niks ernstigs gewoon wat verkeerds gegeten maar er was wat anders dat haar wel zorgen maakte. Ze bewoog meer met haar heupen dan andere jonge hondjes. Ze besloot in overleg met een ortopeet een foto te maken en zijn later doorgestuurd met slecht nieuws dat haar heupkoppen er niet goed uitzagen.
Waren we nog bij de oude DA gebleven hadden we waarschijnlijk nog niks te weten gekomen we waren net overgestapt omdat we bij haar niet bij spoed terrecht kunnen komen.
We zijn naar de ortopeet gegaan en die legde ons uit dat het er niet gunstig uitziet en dat het een ernstige HD is. oftewel HD+++ en arthrose. En dat op zo'n jonge leeftijd was niet zo goed. Duidelijk erfelijke aanleg niet aan ons te wijten maar erg pijnlijk.
Hij vertelde ons wel dat hij hier iets aan kon doen en wel over 6 maanden moest ze terug komen voor een nieuwe foto om te zien of het veel verergert is. Zo niet danhoeft er mogelijk nog niks gedaan te worden, zo wel dan zouden haar heup koppen vervangen worden. Eis was dat ze aangelijnd spieren moest opbouwen. Ze mag niks meer en dat is natuurlijk erg vervelend voor een pup. Hij vertelde dat inslapen absoluut geen optie is voor haar. dat is fijn om te horen natuurlijk en ook zei hij dat ze straks weer alles kan doen.
maar.... is dat wel zo. Hoe ziet het leven van een hond eruit na een operatie aan HD kunnen ze wel weer rennen, vliegen, springen en alle dingen die een hond wil doen.
Ik hoor wisselende verhalen en dat doet mij twijfelen doen we er goed aan. Wat moet ik doen. De fokker is inmiddels op de hoogte en die laat weten haar honden niet meer te gebruiken voor de fok en wil cailion overnemen en mogen wij een nieuw hondje uitkiezen. Maar dat wil ik niet. Ook laat ze weten dat ze cailin dan ook laat inslapen. tja wat moet je anders met zo'n hondje. maar mocht het zover zijn wil ik dat liever zelf laten doen natuurlijk.
Het is een actief hondje dat nu nog nbergens last van heeft en dat maakt het extra moeilijk want je moet zo'n hondje gaan vertellen dat ze rustig moet zijn omdat ze anders nog slechter wordt, terwijl ze niks voelt.
inmiddels is ze al 7 maanden en als ze een jar is worden er nieuw foto's gemaakt
de fokker zegt ook dat ze slecht ervaringen heeft met hondjes en HD, en dat ze zeo erg als zei dat heeft niet meer goed kan komen.
we denken nu aan een second opninion te nemen en gan nar zwolle toe.
heeft een van julie feiten over hondjes en HD en hoe het darmee afloopt . feit is dat het een druk hondje betrefd die MOET werken, stuil in een hoekje liggen is er niet bij, voor even wel maar ze is een type die echt wat moet doen, zoals schapen drijven of behendigheid. Aangezien dat zwaar werk is. Moet ze dat pijnloos aankunnen.