Aankijk-kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitch

Aankijk-kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 19:03

Hoi! Mijn kat probeert me soms uren aan te staren, vooral 's avonds. 's Ochtends niet, dan heeft ze 't te druk met spelen en blij zijn dat ik weer wakker ben. Maar 's middags en 's avonds probeert ze, als ze niet slaapt, de hele tijd mijn blik te vangen. Haar pupillen worden dan ook heel groot. Ze is verder wel lief. Nogal eigenzinnig (welke kat niet Knipoog) maar wel altijd knuffelen enzo. Ze krijgt genoeg aandacht en eten. Heeft iemand enig idee wat ze met dit aankijken bedoelt? Ik ben namelijk wel nieuwsgierig!

Jasmijn159

Re: Aankijk-kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:04

"ik wil aandacht"? of "ik houd je in de gaten"?
Ik heb werkelijk geeen idee Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:06

doen mijn katten ook.

ik zeg altijd tegen anderen dat mijn katten mij dan aan het hypnotiseren zijn "giiivvvvveee meeeee fooooood, GIVVVVVEEE MEEEE FOOOOD!" Haha!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:07

Jaaa die kat van mij doet dat ook! Moet ik wel om lachen altijd, ze kijkt dan zo schattig Haha!
Dan gaat ze recht tegenover me zitten en alleen maar kijken... Als ik dan 'diep' terug kijk gaat ze miauwen haha Clown

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:16

Tja, daar zijn verschillende theorien over:
- een onbeschrijvelijke liefde van kat naar jou
- gefixeerd op jou; mocht je bewegen dan is zij de eerste die dat weet
- ze bestudeert je, toch benieuwt wie dat is die elke dag het vlees snijdt of wat er toch zo leuk is aan wat je daar aan het doen bent
- uitdagen, gewoon brutaal zijn, kijken of baasje het gevecht aangaat
- ze wil je iets dringend vertellen maar het komt niet door; kattebak schoonmaken, ik wil naar buiten/extra hapje/spelen/aandacht
- het is een amoebe spion die naar de Aarde is gestuurd om een voortvuchtige mede amoebe op te sporen, undercover als huiskat schijnt dan nogal eens voor te komen
Zoek maar uit welke het best past...
Die van mij doet het ook wel eens, maar als ik haar dan betrap kijkt ze altijd weg met knipperende oogjes. Ik denk zelf dat het bij mijn katje gewoon nieuwsgierigheid is en dat ze me bestudeert.
Een andere kat deed dat alleen als ie iets te zeggen had wat dringend was; één keer liep hij over de tafel, zocht mijn ogen en zei NnnOouUuu! Oftewel, damn woman, moet ik het spellen!?! Ik wil naar B-U-I-T-E-N!!!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:20

Ik heb ook zo eentje, Pretje. Z'n bijnaam is dan ook 'de spion'. *LOL* Hij doet het ook wel eens bij de andere katten, en die doen het ook bij elkaar. Daarna gaan ze meestal achter elkaar aan racen en stoeien. Vooral Poetie kan er echt vuil bij kijken en dat wordt door de katers meestal niet zo gewaardeerd. Duivel Ze krijgt dan ook wel eens klappen en dan gaat ze lopen miepen, terwijl ze het zelf uitdaagt. Ik denk dat jouw kat zich heer en meester voelt en je een beetje uitdaagt. Knipoog

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:23

Mij is altijd uitgelegd dat katten zo met elkaar communiceren, onze katten doe het ook wel eens. Ze staren je aan, je moet voor de gein eens langzaam en duidelijk knipperen met je ogen. Ik weet bijna zeker dat de kat het terug zal doen. Wat ze ermee bedoelen weet ik natuurlijk niet(spreek helaas geen kats Haha! ) maar ik begrijp wel dat er een communicatie plaats vind, maar geen idee wat ze bedoelen Knipoog
Laatst bijgewerkt door XChrisjeX op 31-01-08 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:25

XChrisjeX schreef:
Mij is altijd uitgelegd dat katten zo met elkaar communiceren, onze katten doe het ook wel eens. Ze staren je aan, je moet voor de gein eens langzaam en duidelijk knipperen met je ogen. Ik weet bijna zeker dat de kat het terug zal doen. Wat ze ermee bedoelen weet ik natuurlijk niet(spreek helaas geen kats Haha! ) maar ik begrijp wel dat er een communicatie plaat vind, maar geen idee wat ze bedoelen Knipoog

Ja klopt Haha! Dat knipperen doet onze kat ook altijd Tong uitsteken
Mijn kat is alleen nog irritanter, ze reageert 's ochtends op mijn wekker, dan springt ze boven op mij en dan bijt ze in mijn wangen Clown

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:27

Pluizebolpum schreef:
- het is een amoebe spion die naar de Aarde is gestuurd om een voortvuchtige mede amoebe op te sporen, undercover als huiskat schijnt dan nogal eens voor te komen

Nou, af en toe denk ik dat mijn kat dat is hoor Nagelbijten / Gniffelen

Dan zit ik, en dan kunnen ze me zó freaky aankijken.. Soms denk ik dat ze onderzoek doen op aarde voor aliens ofzo!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:28

Pippi doet dat ook en als alleen staren niet helpt houdt ze haar kop scheef.
Ze overdreef dat een keer zo erg dat ze omviel...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:29

Dit doen alle 3 de katten hier Haha! Bij 1 is het heel lief, bij onze lapjes poes. Van die hele grote pupillen. Ziet erg schattig uit Lovers

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:31

Dat knipperen doen mijn katten inderdaad ook en volgens mij is het een manier om spanning af te laten vloeien. Het aanstaren is zoals ik al zei volgens mij namelijk best uitdagend, vooral als het langdurig en indringend gebeurt. Het knipperen is een manier om te laten merken dat het niet bedreigend bedoeld is, zeg maar als 'ik kijk je aan, maar niet om je uit te dagen maar...'. Ik heb bij mijn katten ook nog nooit gezien dat ze achter elkaar aan gingen meteen na het knipperen. Een teken van vriendelijkheid zeg maar, hoewel ze er soms wel bijzonder schijnheilig bij kunnen kijken. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:40

Kijkt ze je strak aan of knijpt ze soms haar ogen heel even dicht?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:23

De kat van mijn ouders doet dat ook altijd bij mij...is wel griezelig soms...

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:26

Haha hier nog 2!!

Vooral het schildpadje doet dat,als je dr roept en ze ligt lekker.Dan kijkt ze je aan,en knipperd dan heel langzaam en houd de ogen lang daarbij dicht zo van; Laaat me maar liggeeeen..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:23

Hier nog zo een! Maar zij knippert er heel zachtjes bij. De andere 4 doen het eigenlijk bijna nooit.. Alhoewel 1tje soms, men die doet het dan best eng, zonder te knipperen enzo, je voelt je een beetje in je nakie gezet. Tong uitsteken

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:27

Pluizebolpum schreef:
Een andere kat deed dat alleen als ie iets te zeggen had wat dringend was; één keer liep hij over de tafel, zocht mijn ogen en zei NnnOouUuu! Oftewel, damn woman, moet ik het spellen!?! Ik wil naar B-U-I-T-E-N!!!

Dit deed mijn kat vroeger ook, totdat hij er achter kwam dat wij mensen verbaal communiceren. Tegenwoordig doet hij dat ook. Hij kan klagelijke miauwen als hij iets wil (meen er echt in te verstaan: verschoon die bak, ik moet piesen) en hij mengt zich graag in gesprekken tussen mij en mijn vriend.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:29

Onze poes doet dat ook, voor je gaan zitten en je aan blijven kijken. Betekent absoluut: ik wil eten of ik wil spelen (liefst combinatie van die twee! Haha! )!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:45

Kaat18 schreef:
Pluizebolpum schreef:

Dit deed mijn kat vroeger ook, totdat hij er achter kwam dat wij mensen verbaal communiceren. Tegenwoordig doet hij dat ook. Hij kan klagelijke miauwen als hij iets wil (meen er echt in te verstaan: verschoon die bak, ik moet piesen) en hij mengt zich graag in gesprekken tussen mij en mijn vriend.

Grappig! Mijn oude kat deed dat ook! Praatte echt terug en als er vrienden op bezoek waren kwam ze er soms gewoon bij zitten en maar blijven 'praten'! Heel leuk is dat. Haha!
Dat aankijken deed ze ook wel eens, maar hield ze nooit lang vol, ze knipoogde wel altijd terug als ik haar een knipoog gaf. Clown

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:17

Over dat praten: Diezelfde kat kende een heel aantal echte woorden; nou (als het om eerste levensbehoeften ging), mék (duidelijk, melk) en naahw (naar, als ik me gestoten had of onder de douche stond). Ik zweer het je dat ie eens iets zei wat klonk als 'hotmamma' (nee, ik had niet gedronken en hij likte er zijn bek bij af) toen ik me aan het uitkleden was. Sindsdien mocht hij niet meer mee in de badkamer en anders moest hij zich omdraaien (wat hij iid ook deed, wel met een verontwaardigt nou). Lachen kon hij ook (bek half open en beetje met de kop schudden), als hij iets deed waarvan hij dacht dat ik dat grappig vond, in z'n eentje lachte hij nooit.

Over dat aankijken nog: ik heb het katten onderling ook wel zien doen en in sommige gevallen (maar dan keken ze ook wel echt vuil) durfde ik er de kop om te verwedden dat ze de ander schuttingtaal aan het inprenten waren.
Wat ze ook soms doen is je aankijken op een manier alsof ze proberen in je ogen te lezen wat je nu precies bedoelt (als ik bv weer eens een heel verhaal ophang dan kijkt Caitlin mij aan met een blik die zegt 'ik zou zo heel graag ook maar iets begrijpen van wat je nu allemaal uitkraamt....').
Dat knipperen zou idd een teken zijn dat ze geen vijandige bedoelingen hebben, soms ook wel iets als 'goh, wat is het hier gezellie' (dan gaat het vaak samen met opgevouwde pootjes en soms ook een zucht).

Dat verhaal van die amoebes komt uit een boek over sf verhalen over katten, heel vermakelijk verhaaltje, waar ik direct aan moest denken toen ik de post van de TS las...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 07:37

Het knipperen van de ogen tijdens het aankijken betekent letterlijk: Ik ben geen bedreiging.
Mijn dikke theemuts kan het ook.
Die gaat lekker met haar dikke gat tegen je aan zitten en je al knipperend aankijken.
Voor mijn gevoel wil ze graag bij me zijn en het aankijken en knipperen naar mij toe is in kattetaal om te zorgen dat ik me niet bedreigd voel en dat dus toe laat.

Als je in kattengedrag geinteresseerd bent is: http://kattengedrag.forumup.nl/ (volgens mij is dit de goede link anders even googelen) een aanrader.

Groetjes Henrike

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:54

hier ook twee katten die t doen.
Bibi is een poes en die kan kan je soms heel lang boos aan kijken door de gordijnen heen vanaf de vensterbank. Vaak als ik terug ga kijken zegt ze heel duidelijk nee helemaond open en dan nheeii. dan zeg altijd was dr dan. Ze gaat dan helemaal tegen je praten hahahaha.

Mijn andere kat n kater genaamd diesel gaat vaak op mn buik of schoot zitten en kijkt dan heel erg verliefd soms uren. Hij is nog jong en peipt heel veel als ik tegen hem praat ,mwiew etc.

Jammer dat ik niet weet wat ze willen als ze dat doen, normaal zijn ze heel duidelijk.
Naast de kattebak gaan staan zeuren betekend; schoonmaken (ja bibi wil dr geen korrteje vies in hebben als ze moet) bij de deur gaan zeuren is naar buiten, In de keuekn gaan zitten betekend eten etc etc

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:58

Onze Freggle stalkt mij ook altijd de hele dag, voordat ik al maar een poging kan ondernemen om op te staan, staat ze al voor mijn neus Nagelbijten / Gniffelen
Verder heeft ze zo'n speelhengel waarmee ze als een heuse hond ( *LOL* ) kan apporteren ROFL
Dan zit ze je ook met van die Bambi-oogjes aan te turen of je nog van plan bent dat ding nog een keer weg te gooien zodat ze weer kan jagen Huilen van het lachen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:31

Wij hebben ook 1 aankijk kat en als hij je met een bepaalde blik diep in de ogen kijkt wil hij met je communiceren. Hij is daar heel duidelijk in, veel beter dan onze 4 andere katten. Klinkt misschien vaag voor sommigen maar aangezien ikzelf een eersteklas zweefkees ben ben ik eens ingegaan op zijn verzoeken en kunnen we nu prima gedachtes uitwisselen. Ik heb hem op deze manier ook een aantal dingen geleerd zoals pootjes geven, liggen, gapen ed en dat gaat bij hem erg goed als hij die speciale "blik" heeft. Ik weet natuurlijk niet of jouw kat dezelfde speciale blik heeft als die van mij en of jijzelf open staat voor dierencommunicatie maar je zou het eens kunnen proberen. Ikzelf vond het heel verrassend de eerste keer dat we zo konden communiceren en andere mensen kunnen het ook met hem als ik ze erop wijs hoe het werkt bij hem.
Hier een fototje van onze communicatiekat:
Afbeelding
Hij doet het trouwens zowel met grote als met kleine pupillen. Op deze foto zijn ze klein, maar als zijn boodschap "spelen" is zijn ze groot Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:33

Citaat:
het is een amoebe spion die naar de Aarde is gestuurd om een voortvuchtige mede amoebe op te sporen, undercover als huiskat schijnt dan nogal eens voor te komen

verdorie altijd al geweten dat die van mij van een andere planteer kwam

bedankt