Echt een scheet van een dier en leert erg snel!
Zal wel een grote jongen worden, het is een rottweiler x herder..

Maar nu vroeg ik me af..
Hebben jullie ook een pup?
Zo ja, hoe oud is deze en hoe vaak laat je em uit??
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paula1990 schreef:5x .. maar de mijne is zindelijk hij is nu 4maanden..
femmefatale1 schreef:Paula1990 schreef:5x .. maar de mijne is zindelijk hij is nu 4maanden..
Daar heb ik wat aan..
5x per dag, en 4 maanden oud, eigenlijk net als die van mij dus..
Boy is ook zindelijk, en laat merken wanneer hij nodig moet door te gaan piepen..
femmefatale1 schreef:Ik heb redelijk vast tijden..
Momenteel is het zo..
*08.00
Hierna gaat hij mee naar mijn werk, waar hij ook regelmatig los loopt met anderen en zijn behoefte kan doen.
*14.00
*18.00
*22.00
Op zich ideaal, maar toch wil ik zijn blaas en zo trainen dat hij wat langer op kan houden, mocht het eens voorvallen..
Dat ik bv ook eens een uurtje langer kan blijven liggen in t weekend, zonder dat die hond op springen staat.. of als we weg gaan, dat we net even wat meer spelingsruimte hebben..
Igorr_89 schreef:Zijn op zich nette tijden.
Bij ons is het 7.00/13.00/19.00
Daarna gaat ie er verder niet meer uit tot de volgende ochtend. Niet iets wat je bij veel honden kan doen trouwens, ze weet alleen niet beter.
Onze hond wende er vanzelf aan dat hij op zondag gewoon andere tijden heeft, dat duurde wel een paar weken maar toen had ze het wel snel door. Alleen als het op zondag laat wordt, gaan we vaak die nacht ook laat naar bed en laat ik hem voor het slapen gaan (varieert van 1 tot 3 uur 's nachts) nog eventjes uit:-)
Het is gewoon een questie van een aantal keren oefenen en proberen. In het begin zal er nog wel wat mis gaan, dat er af en toe eens een ongelukje gebeurt.
Nathalie schreef:Ik vind dat ook érg lang....
Hier gaan beide honden nog uit voordat we naar bed gaan.. De ene keer dus rond 11 uur, de ene keer is dat 1 uur. En dan de volgende ochtend weer.
Maar om 19.00 de laatste wandeling?
.
naadje24 schreef:Igorr_89 schreef:Zijn op zich nette tijden.
Bij ons is het 7.00/13.00/19.00
Daarna gaat ie er verder niet meer uit tot de volgende ochtend. Niet iets wat je bij veel honden kan doen trouwens, ze weet alleen niet beter.
Onze hond wende er vanzelf aan dat hij op zondag gewoon andere tijden heeft, dat duurde wel een paar weken maar toen had ze het wel snel door. Alleen als het op zondag laat wordt, gaan we vaak die nacht ook laat naar bed en laat ik hem voor het slapen gaan (varieert van 1 tot 3 uur 's nachts) nog eventjes uit:-)
Het is gewoon een questie van een aantal keren oefenen en proberen. In het begin zal er nog wel wat mis gaan, dat er af en toe eens een ongelukje gebeurt.
wow van 19.00 tot 07.00 niet uit? dat is 12 uur lang !!
gewend of niet gewend...ik vind dit zeer oneerlijk tegenover je hond...
Igorr_89 schreef:Jullie doen net of ik hem de rest van de dag binnen heb .
naadje24 schreef:Igorr_89 schreef:Jullie doen net of ik hem de rest van de dag binnen heb .
nee wij doen niet zo....jouw tekst maakte het er zelf naar dat wij dat zo opvatten
misschien jezelf eerst beter verwoorden dan achteraf schreeuwen
naadje24 schreef:achterlijke reacties
sjeee overdrijven is ook een vak he![]()
maar jong geleerd is oud gedaan
en ja dat plasje kan soms heel belangrijk zijn...
van te lang ophouden kunnen er namelijk allerlei problemen ontstaan op latere leeftijd