Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dees_daan schreef:een vissenkom met 15 guppen?guppen zijn warmwater vissen, en daarbij, een kom is rond, dus ook niet goed voor je vissen, mag ik vragen waarom je geen aqarium met filter/pomp en verwarmingselement hebt?
dees_daan schreef:dat zijn ze dus welze kúnnen in koud water, maar daar voelt hij zich niet goed bij.. guppen horen dus wel in een aqarium, ik had 15 guppie's in een aqarium, dat vond ik wel genoeg, vind het veel te klein voor zoveel visjes..
Baxter schreef:Guppen zijn wel degelijk warmwater vissen.... en 1cm vis heeft ongeveer 5 liter water nodig... ik denk niet dat je dat red met 15 guppen in een kommetje
En het gaat er niet om of het water wel of niet vies is... Vissen halen zuurstof uit het water... en met zoveel visjes in zo weinig water is die zuurstof heel snel op... ook al heb je er plantjes in zitten....
En vissen raken ook gestressed door de ronde vorm van een kom... en zien ook alles buiten de kom heel erg vergroot...
Een klein aquarium met een verwarmingselement en een pomp is een stuk dier vriendelijker...
Citaat:Sommige mensen maken elke week de kom schoon.En dat is helemaal niet nodig!Ik heb 2 sarasha's in een grote bak
BabsieJana schreef:Dan ga ik binnekort wel voor een aquarium kijken..
Maar ik wacht het eerst nog af, want het is nu nog niet nodig..
Bedankt voor je reactie!
Hoe duur kost zo'n aquarium dan ongeveer?
BabsieJana schreef:Dan gaan ik even binnenkort voor een aquarium kijken!
Bedankt!
dees_daan schreef:ze zijn ook af en toe in de aanbieding, dan heb je een compleet aqarium (met kap,lamp, verwarming, filter en pomp) voor 39.95
Pikeur schreef:BabsieJana schreef:Dan gaan ik even binnenkort voor een aquarium kijken!
Bedankt!
Super dat je het wilt verbeteren!![]()
Aquarium is trouwens ook veel mooier dan een kom