Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:In Nederland is er volgens mij geen verbod op het houden van kleine primaten.
Citaat:Het houden van een aap als huisdier zal niet bij wet worden verboden. Voor het ministerie van Landbouw is controle op het bezit van verboden gezelschapsdieren ¨zeer lastig¨. Dierenwelzijnsorganisaties en handelaren moeten gezamenlijk afspraken maken om het leven van huisdieren te verbeteren.
Minister Veerman schrijft woensdag in een brief aan de Tweede Kamer dat het advies van de Raad voor Dierenaangelegenheden (RDA) niet in wet- of regelgeving zal worden omgezet. De RDA heeft afgelopen najaar een lijst opgesteld met daarop zoogdieren en vogels die beter niet als huisdier gehouden kunnen worden.
lottehorse schreef:ben wel erg benieuwd naar die advertentie..
ik weet niet of ze hier geplaatst mogen worden?
moonsparkle schreef:Ik zie nergens bij de advertenties er bij staan dat er een vergunning o.i.d. nodig is. Ik moet er toch niet aandenken dat iemand zo'n tijgerkat vrijlaat ofzo
moonsparkle schreef:Ik weet niet of ik t allemaal serieus moet nemen maar er staat zelfs een advertentie voor neusberen en wasberen, het moet niet gekker worden. Is er geen instantie waar ik zoiets kan melden?
katiavl schreef:moonsparkle schreef:Ik weet niet of ik t allemaal serieus moet nemen maar er staat zelfs een advertentie voor neusberen en wasberen, het moet niet gekker worden. Is er geen instantie waar ik zoiets kan melden?
Stuur mischien een mailtje naar stichting aap
lottehorse schreef:Ik heb even gekeken en de aapjes zien er wel erg lief uit.
maar er zijn ook kangeroe's tekoop.. wat moet je in hemelsnaam met een kangeroe in je achterthuis?!