Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Charaz schreef:Wat ik heb begrepen is groenvoer niet slecht, ze moeten hier alleen aan wennen dus met mate opvoeren.
NaNi schreef:@salsaentango: Dan moeten ze natuurlijk wel gaan rennen. Die 2 van mij kan ik een UUR buiten de kooi laten, ze verzetten geen poot. Hooguit als ik een stukje witlof nét buiten bereik leg dan scharrelen ze er heel even naartoe, maar rennen doen ze zeer zeker niet! (en das jammer, vind ik juist zo leuk)
Voor de rest zijn alle belangrijke dingen al genoemd geloof ik.. Voldoende ruwvoer (hooi), voldoende droogvoer, ruime kooi etc.. Bij de dierenwinkel zijn flesjes cavivit te koop, is een vitamine C supplement.
salsaentango schreef:dan hebben ze ook geen belang aan beweging buiten de kooi.. als ik mijne los laat dan bewegen ze ook niet maar dan is het ook een teken dat ze toch tevreden zijn met de kooi.. maar ik bedoelde ook niet dat je ze op de grond laat haha als je ze op schoot hebt gaan ze ook wel eens lopen (op sommige na dan) 1 van mijn caafs gaat meteen lekker op zijn zij liggen.. maar ja onze kooi is dan ook groot genoeg
heb een flat van 4 hokken en elke hok is ongeveen 50 diep bij 50 hoog bij 60 breed