Ik laat een rottweiler van andere mensen uit en door een verkeerde opvoeding doe ik het nog maar heel zelden omdat ik voor mijn lol met hem wandel, maar er geen lol meer aan is omdat hij absoluut niet met andere honden om kan gaan, maar dat terzijde. Er is namelijk nog een probleem. Als hij buiten het dorp is (en gister ook in het dorp twee keer), dan springt hij naar alles wat voorbij komt en een motor heeft. Dus: brommers, scooters, motoren, auto's, trekkers, vrachtwagens, e.d. Dit levert echt levensgevaarlijke situaties op. Niet alleen voor de hond en mij, maar de bestuurders van deze voertuigen schrikken zich natuurlijk ook een hoedje! Zo lag er al eens een motorrijder bijna op zijn plaat en heb ik zelf al verscheidene keren net niet met de hond onder een vrachtwagen of trekker gelegen. Het is echt ineens dat ie ervoor wil springen en ik snap er de ballen van. Ik kan echt níet bedenken waar dit gevaarlijke gedrag vandaan komt.
Hij is nu inmiddels 2 jaar en flink uit de kluiten gewassen dus je begrijpt dat de lol er snel af is als je iedere keer op je hoede moet zijn en de drek in moet lopen om te voorkomen dat hij ergens voor springt. Nou ja en doordat hij nogal agressief is naar andere honden is het ook niet echt leuk maar goed, dat is een ander probleem. Kan iemand een verklaring bedenken of suggesties geven voor eventuele oplossingen? Ik begin bijna te denken dan hij suïcidaal is