Help, mijn poes zeikt het huis onder!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miemserik

Help, mijn poes zeikt het huis onder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 01:28

Hallo Clown
Sinds een half jaar heb ik een poes, nouja poes.. De dierenarts zei dat het een poes was en de mensen waar ik haar van kreeg ook, maar ik heb zo'n gevoel dat het een kater is Nagelbijten / Gniffelen
Nou ging ze vroeger netjes op haar bak, maar sinds een paar weken plast ze soms gewoon in huis. De stank is dan niet te harden en ik blijf maar boenen. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Nagelbijten / Gniffelen

Alvast bedankt Doei!

Schimmelig

Re: Help, mijn poes zeikt het huis onder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:29

Vieze bak, blaas ontsteking, vervelend grid? Het is een kat, theoretisch kan het dus van alles zijn Haha!

Inmiddels weet je wel zeker dat het geen kater is toch?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:30

poezen met blaasproblemen plassen vaak naast de bak, plast ze ook veel meer dan voorheen?
verder wil een ander kattenbakspul nog wel eens helpen, verschoon je de bak wel regelmatig want 1 van mijn poezen weigert op een vieze bak te gaan en doet het er dan ook demonstratief naast

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 01:33

Ja bak word regelmatig verschoond tenminste, dagelijks de drollen eruit 1x in de week nieuw grind. We hebben ook regelmatig ander grind en dit hadden we in het begin ook en toen deed ze het dus nog niet Nagelbijten / Gniffelen Ik ga zsm naar de da om nog een keer te kijken of het echt geen kater is want met die plaatjes van internet zie ik helemaal geen verschil Nagelbijten / Gniffelen

Ze plast overigens niet naast de bak maar gewoon door het huis en eigenlijk helemaal niet ind e buurt van haar bak Nagelbijten / Gniffelen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 01:51

wat je kunt doen is een beetje urine opvangen(niks in de kattenbak doen of plastic snippers van bijvoorbeeld een plasticzak)en dit laten checken bij de DA, kost niets tot vrij weinig en dan kun je blaasproblemen uitsluiten.
Zorg wel dat de urine niet ouder is als 8 uur

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 01:59

Oke ik bel morgen de Da ook wel voor een afspraak. Zou het ook kunnen dat het wel een kater is en dat hij zijn territorium afbakend? Clown

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 02:03

als hij niet gecastreerd is wel, (overigens zijn er ook ex katers die het af en toe doen en zelfs poezen met een teveel aan testosteron)maar dit merk je vaak wel omdat ze met hun billen ergens tegenaan gaan staan, kontje trilt een beetje, staart omhoog en dan plassen maar.
Ik zou toch gaan voor de urinecheck, wat je ook nog wel eens hoort is dat poezen dit wel doen als er andere dieren(vaak andere poes) in huis is maar dat is niet zo bij jou toch?
En voor het onderzoeken van urine hoef je geen afspraak te maken, kun je gewoon langsbrengen en dan bellen voor de uitslag net als bij mensen

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 02:06

Oke, ja nouja ik weet dus niet zeker of het een kater is of een poes, ''het'' is dus ook niet gecastreerd. Er zijn geen andere poezen hier in huis. Ik heb het dr overigens nog nooit zien doen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 02:17

geloof me, als je een ongecastreerde kater zou hebben zou je dit wel zien(balletjes he Haha!) en horen, want krolse katers....poehee die kunnen een lawaai produceren.
Ik neem aan dat als de DA tegen je gezegd heeft dat ze een poes is je dit wel kunt aannemen want het verschil is geholpen of ongeholpen vrij duidelijk te zien

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 02:35

Ja nou mijn ''poes'' heeft dus wel ballen en ze maakt me toch een herrie Nagelbijten / Gniffelen vooral 's nachts en 's ochtends

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 02:37

dan denk ik idd dat 'ze' wellicht een 'hij' is, als je hem dan laat castreren zou het plassen naast de bak minder moeten worden.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 02:42

oke nouja ik bel morgen denk ik even de dierenarts en dan hoop ik dat ik de oplossing vindt Nagelbijten / Gniffelen Afgod In iedergeval bedankt Haha!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 02:47

Miemserik schreef:
oke nouja ik bel morgen denk ik even de dierenarts en dan hoop ik dat ik de oplossing vindt Nagelbijten / Gniffelen Afgod In iedergeval bedankt Haha!

Graag gedaan Bloos

wellicht krijg je er nog een gratis castratie vanaf omdat je Da eerder zei dat hij een ze was Haha!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 10:51

Ook poezen kunnen sproeien...!
Als de poes niet is geholpen kan zij ook in huis gaan plassen...net als een kater...

Katers worden overigens niet krols...Poezen wel...Katers worden gewoon geslachtsrijp...

Verder zijn alle opties van blaasontsteking ed al genoemd...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:29

En ook poezen die geholpen zijn kunnen sproeien, de onze is het bewijs. Ik hoop dat de DA je verder kan helpen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:32

Chichiba schreef:
Ook poezen kunnen sproeien...!
Als de poes niet is geholpen kan zij ook in huis gaan plassen...net als een kater...

Katers worden overigens niet krols...Poezen wel...Katers worden gewoon geslachtsrijp...

Verder zijn alle opties van blaasontsteking ed al genoemd...

idd een kater word niet krols

een goede dierenarts ziet met gemak bij een volwassen kat wat het geslacht is,
alleen de eerste weken kan het moeilijk te bepalen zijn,daarna is het zelfs voor een niet-dierenarts goed te zien of het een kater of poes is.

een poes kan ook stralen in huis , en dat stinkt net als bij een kater

heb je toevallig pas een baby? of ben je gaan samenwonen?

aandachttekort is naast blaasproblemen nummer 1 als het gaat om incontinentie...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:38

Waarom is hij/zij eigenlijk nog niet gecastreerd? Ivm leeftijd? Dan lijkt me dit een juist moment. Al is het helaas zo dat als een kater eenmaal begonnen is met sproeien na castratie ook nog doorgaat. Daarom is het zaak dit voor te zijn, en op tijd te laten castreren.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:38

1 van mijn poezen is nu 10 jaar oud en nog steeds, als ze het op haar 'heupen' heeft plast ze op verboden plekken.

Ze plast op bed (daarom is de slaapkamer al jaren verboden terrein), ze plast op de slaapplaatsen van de honden (daarom ruimen we die altijd op als de honden er niet zijn) of ze plast in de schone was (daarom ruim ik die altijd direct op).

Als ik er allert genoeg op ben vind ik nooit iets, maar o wee als ik 1 van deze drie dingen vergeten ben...

Ik heb me erbij neergelegd.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:02

ik heb een poes die als ze krols is overal in huis kleine plasjes neerlegt.
je kan zelf toch wel zien of het een kater of poes is? bij kater is het een klein gaatje en bij poezen een spleetje, wat is de kleur van het dier in kwestie, een lapje is bijvoorbeeld altijd een poes.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:57

Als ik een kat had die binnen zou plassen, dan mocht ze niet meer binnen. Dan zorgde ik wel voor een kattenluikje in de schuur waar ze een warm plekje had en kreeg ze daar ook te eten. MAar ja, ik heb makkelijk praten, ik woon op het platteland. Mensen die in de bouw wonen, hebben minder mogeljkheden.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:06

oudehinken schreef:
Als ik een kat had die binnen zou plassen, dan mocht ze niet meer binnen. Dan zorgde ik wel voor een kattenluikje in de schuur waar ze een warm plekje had en kreeg ze daar ook te eten. MAar ja, ik heb makkelijk praten, ik woon op het platteland. Mensen die in de bouw wonen, hebben minder mogeljkheden.

Ik neem aan dat jij toch ook eerst de oorzaak zou zoeken Knipoog Toch eens aan mijn kater vragen of hij a.u.b. in de schuur wil gaan slapen, hij mikt zijn poepjes ook met regelmaat naast zijn bak.

Betreffende poes zou inderdaad een blaasprobleem kunnen hebben, dan willen ze overal, maar niet op de bak.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:07

Miemserik schreef:
Ja nou mijn ''poes'' heeft dus wel ballen en ze maakt me toch een herrie Nagelbijten / Gniffelen vooral 's nachts en 's ochtends

Misschien een hele rare vraag hoor, maar heb je een foto van de achterkant??
Dan kunnen we je zo vertellen of het een poes is of een kater..!!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:02

Mijn kater deed het op de mat bij de voordeur en later bleek dat een buurkat aan de buitenkant tegen de deur sproeide, de onze was dus gewoon aan het afbakenen Haha!
Heb toen wel bij de Da een soort kattenluchtje gehad voor in het stopcontact (airwick voor de kat?) en een spuitbus van mispoes deed ook wonderen. Maar laat idd even de Da kijken of hij/zij niet iets makeert.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:03

Ten eerste kan ik al niet begrijpen dat je niet weet of het een poes of een kater is? Bij een kater zie je duidelijk ballen en die heeft een poes niet.

Katten kunnen wel duizenden redenen hebben om ergens te plassen; te weinig aandacht, niet fijn grit, tochtig, medische problemen, zenuwen kortom van alles.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:11

Ik vind dit een interessant topic, ik heb zelf namelijk ook een geholpen poes die plasjes doet op onze deurmat ( dat is overigens de enige plek waar ze het doet )

Zij doet het als er te veel in huis gebeurt, dus als ik weg ben, of zoals nu, nu er een verhuizing op stapel staat. Ze gaat met me mee naar het nieuwe huis, hopelijk krijgt ze daar een beetje rust en doet ze het niet weer..