hond verveelt zich

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blizzard2000

hond verveelt zich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:56

Mijn vriend heeft sinds een half jaar nieuw werk, waardoor mijn hond 2 a 3 dagen 8 uur alleen zit.
Nu houd hij dit goed vol, maar ik merk dat hij zich verveeld.
Ten eerste loopt hij het hele huis door, om uiteindelijk lekker op ons bed te gaan liggen. Hij maakt alle deuren open, dus om beschadigingen te voorkomen laat ik ze meestal open staan.
Hij maakt regelmatig een zooi van het huis door plastic zakken en papier te slopen, laatst heeft hij mijn boek gemold en mijn nachtkastje beschadigd. Hij sloopt eigenlijk nooit echt waardevolle dingen.

Nu wil ik hem eigenlijk niet meer boven hebben, heb de trap al vaak geblokkeerd, maar daar beukt hij gewoon door heen. Wil nu een traphekje kopen zodat dit niet meer gaat. Maar daar is het probleem niet mee opgelost. Hij is gewoon boos als we hem alleen laten, vooral als het een poosje terug is als hij alleen is geweest.
Ik ben nu dus op zoek naar iets om hem bezig te houden. Ik heb al een snoepjes bal, waar ik soms zijn eten in doe, maar die rolt hij telkens vast.

Wie heeft leuke ideeen om hem bezig te houden.
Bijkomende zaak is dat hij blind is, maar zijn neus werkt super

Fielychi

Re: hond verveelt zich

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:19

Stelletje bij ons op de praktijk, zijn beide 3 dagen in de week niet thuis.
De hond gaat dan naar een dagopvang/asiel en vind het GE-WEL-DIG! Ja
Hier zit hij in een groepje (gedeeltelijk vaste klantjes, gedeeltelijk tijdelijke klantjes Knipoog) die met zorg is samengesteld op persoonlijkheid van de hond zelf.
Ze gaan 3x per dag een uurtje met zijn allen de wei in en kunnen spelen. De rest van de dag hebben ze een binnenruimte. Als het mooi weer is, blijven ze buiten met zijn allen en hebben zowel binnen als buiten lekker de ruimte.
's Morgens tegen 7/8/9 uur leveren ze hem af, halen hem na het werk weer op. Hond heeft steeds weer de dag van zijn leven en eigenaar heeft 's avonds geen hond aan! Lachen

Het is misschien een kostenplaatje, maar ik denk dat je je hond geen groter plezier kunt doen!
Misschien uiteindelijk zelfs goedkoper dan je gemolde spulletjes vervangen i.c.m. constante irritatie... Verward

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:33

Logisch dat een hond zich verveelt als hij zo absurd lang alleen zit.

Waar doet hij in die 8 uur zijn behoeftes?

Je zou kunnen kijken voor een hondenuitlaatservce bij jou in de buurt. Je hond wordt dan opgehaalt en gaat lekker een uur rennen en ravotten met soortgenoten in het bos, de honden vinden dit erg prachtig!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:52

Citaat:
Logisch dat een hond zich verveelt als hij zo absurd lang alleen zit.

Waar doet hij in die 8 uur zijn behoeftes?

Een hond kan prima die 8 uur zijn behoeftes ophouden hoor... Die van mij redt het 11 a 12 uur ook nog wel als ik een lekker nachtje doorslaap Haha!

Die van mij zit trouwens ook een paar dagen in de week alleen thuis overdag. Ze slaapt en heeft wat speeltjes. Meestal als ik eind van de middag weer thuiskom, moet ik haar nog wakker maken ook Clown

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:58

Fijn voor jou dat je hond dit kan, maar ik vind het ronduit zielig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:05

Tja, om in je eigen bewoording te blijven: fijn dat je het zielig vind, maar je hebt verder geen idee van het leven dat mijn hond lijdt, dus lijkt me lastig oordelen Haha!
Geloof me, als mijn hond het zo verschrikkelijk slecht gehad zou hebben, had ik allang een ander baasje voor haar gezocht Knipoog

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:07

Ik heb totaal geen kritiek op de rest van het leven van je hond, want daar kan ik inderdaad niks over zeggen.

Ik geef alleen mijn mening, en ík vind het zielig als een hond 8 uur alleen zit en dan zijn of haar behoeftes op moet houden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:09

Citaat:
Ik geef alleen mijn mening, en ík vind het zielig als een hond 8 uur alleen zit en dan zijn of haar behoeftes op moet houden.

Ah ok.
Ja, klinkt lang, maar zoals ik al zei, die van mij houdt het gerust 11 uur op zonder problemen, dus die 8 uur overdag stelt helemaal niets voor. Sterker nog, als ik haar uitlaat als ik thuiskom, begint ze eerst te rennen, springen en spelen voordat ze er erg in heeft dat ze moet plassen Haha!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:11

Dan heb je een apart geval want menig hond klapt uit elkaar Haha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:12

Ja, dat ze apart is wist ik al, ze is vrijwel nergens normaal in Haha!

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:13

Ik vind dat inderdaad ook best zielig, als het nou een keertje gebeurt maar 3 keer in de week? Misschien kan je iemand vinden die op je hond wil passen als je moet werken?
honden kunnen het inderdaad wel best ophouden maar het is voor hun wel fijner als ze iets vaker naar buiten mogen.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:18

ga lekker met de hond een eind wandelen als jullie thuis komen, de energie er uit.
ja het is wel een logie's gevolg van aleen zitten, de ene hond uit het anders als de andere.
of het slecht is of niet ga ik niet over oordelen, onze hond is gelukkig nooit (overdag dan) langer dan 5 uur alleen, maar dat is gewoon geluk hebben.

je kunt de hond mischien ook een voerbal of andere speeltje geven, of inderdaat kijken of een hondenuitlaat dienst hem uit kan laten.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:20

Vende schreef:
Dan heb je een apart geval want menig hond klapt uit elkaar Haha!

Goed uitlaten voordat je weggaat en ze kunnen het prima zo lang ophouden. Slaap jij nooit uit? Clown

Ik zou wel inderdaad kijken of de hond naar een opvang kan ofzo, ik zou me ook gaan vervelen als ik een hond was en in m'n eentje zo lang thuis was.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:27

onze hond zit ook drie dagen alleen thuis. halverwege de tijd dat we weg zijn komt onze uitlaatservice, en die lopen een uurtje met haar. ze is wel heel blij als ik thuiskom daarna, maar komt niet zielig over, of staat op klappen. wel laat ik, zodra ik thuis ben, haar direct uit, en besteed ik wat aandacht aan haar.

zo gaat het prima, maar ik zou haar echt niet acht uur alleen laten zonder dat er iemand komt. kan me voorstellen dat je hond zich rotverveelt, en dus zelf dingen gaat bedenken (waar jullie dan weer minder blij mee zijn...).

is er een uitlaatservice in jullie buurt? het kost wel wat, maar wij vinden het het absoluut waard. succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:51

Onze hond red het ook wel die 11 uur hoor.

Ik zou ook kijken of je iemand kunt vinden die op die dagen even lekker met haar kan gaan lopen (uitlaatservice of een bekende, die opvang voor een paar uur per dag klinkt ook goed). Kan ze misschien bij een familielid een paar uurtjes. Genoeg speelgooed en kauwdingen in ieder geval. Ik zou er in jou geval zeker wat aan doen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:55

Blizzard, ik denk dat je moet gaan denken aan een hondenuitlaatservice of een oppasadres.

Jullie hond is duidelijk niet happy om zo lang alleen te zitten. Ik vind het persoonlijk ook te lang. Je kunt allerlei kunstgrepen verzinnen, maar er bestaan geen spellen die een hond urenlang bezighouden.

Wat betreft de discussie of een hond zijn behoefte 8 uren kan ophouden; die van mij maken gemakkelijk een nacht van 12 uren aan één. Dat kunnen de meeste honden trouwens prima. Echter, overdag zijn ze amper alleen en worden gemiddeld om de 4 uur uitgelaten.

Een hond die overdag 8 uur alleen is, is dubbel alleen; 's nachts is de hond immers ook weer minstens 8 uur alleen en word er niets anders gedaan dan geslapen.
Kortom; 16 loze uren in één dag. Dat is voor geen enkele hond leuk!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:13

Mijn honden redden het ook wel 10-11 uur hoor als ik lekker uitslaap Clown Bloos

Verder zitten ze hier niet lang alleen door 5 ploegen maar ik denk dat een uitlaatdienst/oppas wel beter is voor jou hond, jou hond vind het duidelijk echt niet leuk zo.

Ik heb er 2 dus als ze alleen zijn zijn ze wel samen ...

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:26

Heb je geen mogelijkheid om je hond lekker in de tuin te laten of iets dergelijks.
Dan kan ie overdag lekker in de tuin als jullie aan het werk zijn.
Mocht je die mogelijkehid niet hebben is het misschien de moeite waard om een bench te overwegen. Mijn mechelaar heeft er ook een grote tijd ingezeten ook omdat hij alle deuren open kreeg. Hij heeft dan wel de allergrootste maat gehad.

Ga lekker wandelen en spelen met de hond voor en na dat jullie vertrekken. ook voor de hond zal het even wennen zijn maar geef het een kans

Even over de discussie wat betreft de tijd dat een hond niet kan worden uitgelaten. Ik geloof dat meer dan de helft van alle honden minimaal 8 uur alleen zit. Mijn honden zitten soms ook 11 tot 12 uur binnen, Mijn werk is nl niet naast de deur. mijn rottweilertje is zelfs soms te lui om op te staan en naar buiten te lopen. Daarnaast hebben mijn honden wanneer ik vrij ben alle ruimte en lopen hele dag los over het erf

Succes ermee.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:34

De meeste honden voelen zich prettigger als ze maar een kleine ruimte tot hun beschikking hebben. Denk aan een bench, hal of bijkeuken.
Als jij je hond het hele huis geeft kan het zijn dat hij zich daardoor ongemakkelijk voelt en daardoor vervelend gaat doen. Je zou kunnen proberen om de beschikbare ruimte kleiner te maken. Onze hond heeft alleen de keuken en badkamer tot haar beschikking en ze vindt het prima!
De hond overdag in de tuin houden is daarom ook niet aan te raden. Daarnaast is de kans groot dat hij/zij de boel bij elkaar blaft en daar zit jij (of je buren!) niet op te wachten!

Ik zorg er wel voor dat ze goed weet dat ik voor een tijdje wegga. Het is nu zo dat, zodra ik de hondenkoekjestrommel pak, ze uit zichzelf al in de mand gaat liggen. Ik zeg altijd iets in de trant van: Doei, tot straks! Als ik een paar uurtjes later thuis kom ligt ze vaak nog lekker in d'r mand. Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:45

Jaaaa...een hond voelt zich verschrikkelijk gelukkig als hij in een bench zit! Kom nou toch...waar haal je die gekkigheid vandaan??
Dat is eigenlijk hetzelfde als een paard de hele dag op stal laten staan en zeggen, hij vind het heerlijk! Een hond is een roedeldier en hoort dus, net als een paard een kuddedier is, niet alleen te zijn.
Voor TS...ik zou in elk geval proberen om hem tussen de middag nog een keer uit te laten. Dat breekt de dag en ze hoeven hun behoefte niet zo lang op te houden.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 00:09

aerdenhout1 schreef:
Jaaaa...een hond voelt zich verschrikkelijk gelukkig als hij in een bench zit! Kom nou toch...waar haal je die gekkigheid vandaan??

Waar denk je dat een hond het liefst slaapt? Veilig in een holletje of midden in een open veld?
En wat doen de meeste honden overdag als ze alleen zijn? Het liefst slapen!
Ik beweer niet dat een hond zich verschrikkelijk gelukkig voelt in een bench maar wel veilig. En dat is heel wat anders.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 00:15

8 uur is inderdaad wel érg lang. Die van ons gaat minstens elke 4 uur eruit!
Maargoed, dan lijkt me nog een dagopvang het beste, want ik kan me niet voorstellen dat je zo je hond gelukkig houdt.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:10

Het is maar net wat je traint met je hond. En de ene hond heeft meer aandacht nodig dan de andere.
Ik zou zorgen voor een kleinere ruimte, met weinig prikkels wat hij kan slopen en wat speeltjes. En bijv een uitlaat service, dit kan ook een buurvrouw zijn Knipoog Wij hebben zo onze buren, die hadden ook een hond en we lieten ze regelmatig uit voor elkaar als het zo uitkwam. En nu hebben zij zelf geen hond meer, nog leuker om soms met onze hond te lopen/spelen Knipoog

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:21

Flowerpull schreef:
8 uur is inderdaad wel érg lang. Die van ons gaat minstens elke 4 uur eruit!
Maargoed, dan lijkt me nog een dagopvang het beste, want ik kan me niet voorstellen dat je zo je hond gelukkig houdt.

Ook 's nachts?
Als de hond het 's nachts 8 a 10u vol houdt moet het overdag toch ook kunnen?
Stel dat je de buren vraagt om de hond uit te laten, dus alleen om zijn behoefte te doen, dan wordt hij 's middags alweer alleen gelaten. Gevoelsmatig zeg ik dat het vervelender is voor een hond om achter gelaten te worden dan om zijn plas op te houden. Een hond heeft niet echt in de gaten of hij nu 4 of 8u alleen is, maar wel in de gaten dat hij weer alleen gelaten wordt. Ik omschrijf het een beetje krom maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 12:34

Het ophouden is totaal geen probleem. Laat hem s'ochtends goed uit en als ik thuis kom weer. Het probleem is dat hij slecht alleen kan zijn, hij is erg afhankelijk. Of ik nu een half uur of 8 uur weg ben, hij is even enthousiast. Heb hem ook een poosje in de bench gehad, had wel het idee dat hij zig daar beter in voelde (veiliger), maar toen hoefde hij geen 8 uur daar te zitten. 8 uur vind ik niet kunnen in een bench.

Een oppas service heb ik hier niet in de buurt. De buren laten hem soms wel eens uit, maar die werken ook. Een kennel of opvang is geen mogelijkheid, dit hebben we een keer geprobeerd en erg slecht bevallen. Ook door zijn hendicap, moet je leren met hem om te gaan. Hij kan zich prima redden, maar het vraagt meer tijd en aandacht. Bij ons thuis voelt hij zig op zijn gemak. Tuurlijk heb ik ook het liefst niet dat hij alleen zit, maar soms kan het niet anders (hij zit max. 3 dagen 8 uur alleen, soms korter soms minder dagen). Hij gaat verder overal met ons mee heen (naar het paard, uit eten, vakantie noem maar op) slecht heeft hij het dus zeker niet. Ook slaapt hij bij ons op de slaapkamer. Ik ben gewoon op zoek naar een leuk hondespeelte wat hem even bezig kan houden. Als ik thuis ben ligt hij ook constand lui te slapen of te knuffelen. Ik breng hem bewust niet in een goede conditie, omdat hij uit zigzelf niet echt kan rennen.