De kanarie leefde in een voliere met andere kanaries. Helaas heeft alleen deze kanarie het overleefd.
Nu hebben we de kanarie in een relatief grote kooi gekregen met 3 'stokjes' waar hij op kan zitten.
Deze staan als een driehoeksvorm opgesteld. Ongeveer 2 op gelijke hoogte en eentje er hoger boven.
Maar nu komt het 'probleem'. De kanarie vliegt voornamelijk van het ene stokje naar de andere. En dan
vliegt hij naar boven en stort weer op stokje nummer 1
. Dit gaat zo een paar uur door. Echt in een driehoekje. Ook als ik de stokjes gelijk hang blijft hij alle kanten op stuiteren.
Is dit nou normaal gedrag (heb nooit eerder een kanarie gehad) of is hij ongelukkig? Ook piept hij vreselijk
veel. Niet echt fluiten maar harde schelle piepjes. Hoe kan ik dit gedrag interpeteren?
Bedankt
kanarie's gaan over het algemeen wel heel goed samen hoor! ik vind het hele sociale vogels.
maar dan moet ik die maar eens gaan overtuigen. De kanarie heeft tenslotte altijd in een groep geleefd... Maar dit gedrag geeft dus wel aan dat hij niet gelukkig is?
of willen jullie zelf geen kleine voliere (evt buiten, al zou ik hem nu niet meer naar buiten doen) ik merk aan mijn vogeltjes dat ze soms ook onrustig zijn, deze zitten in de lente tot de herfst (of langer, zolang het niet gaat vriezen) buiten, nu heb ik een grote kooi binnen. als je vriend het beste voor het beestje wil, dan zou hij toch kunnen nadenken over een vriendje, of een voliere, (ik zou voor het laatste gaan)