Normaal dat katten geen blikvoer/vlees lusten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Normaal dat katten geen blikvoer/vlees lusten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 14:16

Ik heb hier 3 kittens in huis. Als ik ze eten geef, komen ze er alle drie aanrennen en gaan staan schooieren, maar zo gauw het op het bordje ligt, gaat 1 van de kittens weg. Deze poes eet helemaal geen blikvoer, geen vlees en ook geen plakje ham oid waar katten normaal gesproken een moord voor plegen. Er staan altijd brokjes voor ze, dus verhongeren zal hij niet, ziet er ook prima uit ( is de grootste en dikste). Maar ik vind het zielig voor hem dat hij altijd bot vangt als de anderen eten krijgen en dat hij dan maar weer afdruipt. Waarom eet hij geen vlees? Krijgt hij met alleen de brokjes wel genoeg binnen? Hij heeft nog nooit blikvoer oid gegeten trouwens, dus het is niet iets wat ineens begonnen is.

KellyG

Re: Normaal dat katten geen blikvoer/vlees lusten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:18

mijn katten halen ook voor sommige merken hun neus op, misschien dat je eens een ander merk of een andere smaak kan proberen?
Ik heb er 1 die eet dan ook wel vlees, maar maar heel weinig. Maar harde brokjes eet hij als zoete broodjes. binnen 3 tellen bakje leeg. Maar deze eet ook geen vis of een plakje worst of een stukje vlees van mezelf.
Zou me er niet al te druk om maken, harde brokken zijn misschien zelfs wel beter voor hem

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 14:23

Ander merk maakt haar niets uit. We hebben hier alles zo'n beetje. De goedkoopste balletje en pate, Gourmet in kleine en grote blikken, whiskas, whiskas junior, kittekat, zakjes gourmet perle, niets lust ze.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:24

Wij hebben ook zo'n poes. Die eet echt alleen brokjes, maar geen vlees of blikvoer. Ook alles wat je haar aanbiedt hoeft ze neit, echt alleen brokjes.. Verward

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:25

Ik heb 2 katten die met de fles zijn groot gebracht. Die lusten ook geen blikvoer. Ook geen worst, kaas, vlees of wat dan ook. Heel apart! Ze eten wel brokjes gelukkig. Het zijn ook hele kleintjes gebleven, ze worden al 5 jaar maar zien er uit als kittens. Iedereen die bij ons komt denkt dat we jonge poesjes hebben. Ik zou ook niet weten waar het aan ligt hoor. We hebben alle merken wel geprobeerd en ook kip gekookt e.d. maar dat willen ze ook niet. Dus ze eten brokjes.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 14:36

Die van mij idd ook niet. Ik kookte wel eens een ei ofzo, en dat hij dan. Maar die wil hij nu ook niet meer. Toen ze nog echt heel klein waren en nog bij de moeder, gaf mijn moeder hem wel eens wat op haar nagels, dan at hij wel, maar zelf niet. Ze zijn van 5 augustus 2007 dus 5 maanden nu en hij weegt nu 2,5 kilo. Volgens de DA zijn het erg grote kittens, dus ik denk niet dat hij een groeiachterstand oid zal krijgen. Maar ik blijf het zo zielig vinden dat hij wel komt, maar altijd weer afdruipt omdat hij het niet lust.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:39

Als je het vooral heel zielig voor hem vind, maar hij komt niets te kort, dan kun je ook nog tegelijkertijd ook wat brokjes aanbieden. Heeft hij ook iets om op te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:41

Mijn katten eten ook alleen droge brokken.Voor blikvoer halen ze hun neus op.Hooguit willen ze de saus er aflikken.Aan de andere kant is het wel handig,stelen doen ze ook niks.

We hebben een wilde kat buiten,die eet juist weer graag blikvoer,maar niet van alle merken(hoezo dankbaar Hamer )

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:14

Onze kat lust alleen het kuipje met vlees van de AH, van de euroshopper. De rest eet ze écht niet!
Achja, 't is wel het goedkoopst zo Haha!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:15

Onze kat eet geen blikvoer nee Clown, eet alleen haar brokjes, ook niks anders kun je haar toestoppen want dat eet ze niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:56

Wees blij dat ie het niet wil. Blikvoer voegt niets toe aan de voeding, het is 90% water en voor de rest troep. Knipoog

Brokjes zijn veel beter. Of probeer een vers vlees (uit de diepvries van een dierenspeciaalzaak).

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:08

Mijn kat is erg moeilijk wat betreft eten, blikvoer heeft ze nog nooit gegeten, echt alle merken geprobeerd die hier te krijgen zijn. En brokjes eet ze ook alleen maar van 1 bepaald merk, zet je een goedkoper merk voor haar neer kijkt ze je beledigd aan en loopt weer weg, terwijl mijn andere kat juist helemaal wild wordt als ze een blik hoort open gaan Nagelbijten / Gniffelen .

Een paar keer per maand krijgt ze wel verse kip, gewoon kipfilet kopen en dat koken, dat eet ze wel, en gekookte (wit) vis eet ze ook graag.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 17:30

Wuis schreef:
Wees blij dat ie het niet wil. Blikvoer voegt niets toe aan de voeding, het is 90% water en voor de rest troep. Knipoog

Brokjes zijn veel beter. Of probeer een vers vlees (uit de diepvries van een dierenspeciaalzaak).

Eet ze ook niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:39

Maar hij eet wel brokjes zeg je. Dat is voldoende hoor (mits het geen whiskas ofzo is Nagelbijten / Gniffelen )

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:42

Onze katten eten ook alleen droge brokken hoor, kan echt geen kwaad.
Hier leven ze op Royal Canin Exigent (voor kieskeurige katten Rolleyes ).

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:43

Mijn katten hebben ook alleen droge brokken. 1x per 1 a 2 weken krijgen ze blikvoer, of kattenmelk als verwennerijtje. Maar het is niet echt nodig.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:49

Mijn kater eet ook alleen maar brokken. Hij is nu een jaar of drie en kern gezond, maar hij lust ook niets. Van kattenvlees likt hij alleen het gelei af en hij lust geen vlees, vis, kaas. Ik heb wel eens geprobeerd om hem hele geen eten (brokken) te geven en dan kattenvlees neer te zetten, maar hij eet het niet. Ach ja, dan maar brokjes Vork

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:57

Vind blikvoer ook zo stinken!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:02

onze katten krijgen elke avond vlees als mijn moeder op bed wil doet ze de bakjes vol.. ook brokjes staat hier dag en nacht vol Tong uitsteken

onze katten eten ook geen ham oid.. wel vlees, maar dat maakt niet uit denk ik.. dat ze geen vlees eet..

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:03

mijn kat eet ook alleen brokjes, geen vlees.
Geen blkvoer en dergelijke teminste. Merk onbelangrijk ze lust het niet.
Een stukje biefstuk of zo als ik vlees aan het snijden ben gaat er dan weer wel in.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 00:22

Weet je wel dat een van mijn katten vandaag een stuk spekkoek en een salmiakkogel heeft geroofd, de pan van de curry heeft uitgelikt en ook heel graag macaroni, schuimkransjes en katjang pedis lust? Om het maar niet te hebben over CHOCOLADEVLA. Ik zou bijna willen dat hij wat kieskeuriger was... Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed. Er is al geopperd om je katje wat brokjes te geven als de anderen vlees krijgen, misschien zou je als hij z'n brokjes op heeft en de anderen nog aan het vlees zitten wat extra aandacht aan 'm kunnen geven als je 'm zielig vindt? Spelen met een touwtje ofzo, dat is dan echt meer voor jezelf dan voor je katje, zolang hij goed gezond en op gewicht is is er niks aan de hand. Harde brokjes zijn trouwens veel beter voor 'm dan zacht voer, daar krijgen ze alleen maar tandsteen van. Zorg er dan wel voor dat hij enigszins kwalitatief goede brokjes eet, als hij dat tenminste lust.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 01:25

Wuis schreef:
Maar hij eet wel brokjes zeg je. Dat is voldoende hoor (mits het geen whiskas ofzo is Nagelbijten / Gniffelen )

Hoezo geen Whiskas dan? *LOL* Ze krijgen kitten brokken van Royal Canin btw. Lachen Ik denk niet dat haar wat brokjes geven werkt, aangezien die zo wie zo altijd op de plek staan waar de anderen ook eten. Wel wil ze altijd een stuk sla als ik de muizen en hamsters voer. Nagelbijten / Gniffelen DAT gaat er dan wel weer in Haha!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 01:33

Mystica schreef:
Ik heb hier 3 kittens in huis. Als ik ze eten geef, komen ze er alle drie aanrennen en gaan staan schooieren, maar zo gauw het op het bordje ligt, gaat 1 van de kittens weg. Deze poes eet helemaal geen blikvoer, geen vlees en ook geen plakje ham oid waar katten normaal gesproken een moord voor plegen. Er staan altijd brokjes voor ze, dus verhongeren zal hij niet, ziet er ook prima uit ( is de grootste en dikste). Maar ik vind het zielig voor hem dat hij altijd bot vangt als de anderen eten krijgen en dat hij dan maar weer afdruipt. Waarom eet hij geen vlees? Krijgt hij met alleen de brokjes wel genoeg binnen? Hij heeft nog nooit blikvoer oid gegeten trouwens, dus het is niet iets wat ineens begonnen is.

idd katten KUNNEN heel kieskeurig zijn. somige eten alleen verse vis of vlees, de andere een speciaal soort blikvoer.

Onze katten lusten tot nu toe gewoon alles waaronder ook het aldi voer, maar natuurlijk als ik ze wiskas voor de neus zet of gormette of hoe heten ze nog eens vinden ze dat veeeeeel lekkerder

zou me er iig niet echt druk om maken.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 01:37

Mystica schreef:
Wel wil ze altijd een stuk sla als ik de muizen en hamsters voer. Nagelbijten / Gniffelen DAT gaat er dan wel weer in Haha!

Bloos! Nagelbijten / Gniffelen uhm ... heb je haar oren wel goed bekeken dan? Clown
Ik heb hier een kater en een poes, de poes eet het liefste alleen maar blikvoer maar de kater juist weer niet, hij neemt genoegen met alleen brokjes. Ook vla en dat soort dingen lust hij niet. In het begin toen hij nog klein was heb ik me er wel druk om gemaakt maar inmiddels is hij 10 en gezond dus het kan geen kwaad als ze alleen maar brokken lusten Knipoog

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 02:36

Heb ik dan zulke rare katten die van alles en nog wat vreten.. (eigenlijk alles wat mammie eet, niet dat ze het krijgen maar proberen wel.. en stiekem jatten ook)

We hadden een kat (tijdelijk, was oppaskat) die at ook alleen haar brokjes maar verder niks.

Wat we wel hadden is dat de ene kat een soort snoepjes lekker vind terwijl de andere daar helemaal niks omgaven..