Leuk zon cadeautje,, (een Parkiet) :-s

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Leuk zon cadeautje,, (een Parkiet) :-s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:12

Omdat ik dit jaar voor het eerst zonder vriendje (of ja is eigenlijk uit maar ook toch weer half goed :-s Maar dat is een ander verhaal Knipoog) het nieuwe jaar ben in gegaan, had me vriendin een leuke verassing voor me,

Het ideale vriendje: een valkparkiet..

Gekocht op de zwarte markt en daar stond ze aan de deur,, Geen idee hoe ik moest reageren,, Terug brengen kon toch al niet meer.

Nu heeft mijn zus vorige week hun vogel nog weg gedaan modat die beesten zoveel lawaai maken,, nou hoop ik heel hard dat deze t n beetje minder hard doet,,

Pff,, sowieso mag ik eigenlijk geen huisdieren hebben in mijn appartement, dus hoop dat de huisbaas er niet achter komt..

Hij zit nu al 3 dagen op zijn voerbak heel zielig voor zich uit te staren en hij fluit helemaal niet,, hoop dat hij zich snel op zijn gemak gaat voelen, echt zielig hoe hij er nu bij zit..
Probeer wel veel tegen hem te praten enz,,

Iemand nog tips? Ik heb echt totaal geen verstand van vogels...!!!

Elinee

Re: Leuk zon cadeautje,, (een Parkiet) :-s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:15

misschien gewoon even met je vriendin over praten?
dat je er niet op zit te wachten, en het niet mag in je apartement?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:15

Hoe oud is hij/zij?
Zit hij goed in zijn veren?
Valkparkieten zijn zwermvogels, wat betekent dat ze gezelschap nodig hebben. Hem alleen houden is erg sneu voor zo'n diertje.
Wat geef je hem te eten?

Kun je misschien een foto plaatsen? Dan kunnen we je ook meer vertellen over de kleur, en misschien over het geslacht.
Een vogel op de zwarte markt kopen is niet zo slim. Ze kunnen van alles onder de leden hebben. (Ik wist uberhaupt niet dat ze daar vogels verkopen).

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:16

Lekker dankbaar zeg. Nagelbijten / Gniffelen

Met een paar boeken kopen kom je al heel ver. En een goed overleg met de huisbaas doet wonderen.

Voeren, los laten vliegen, genoeg water, schone kooi, veel speelgoed in zijn kooi, lekker eten voor hem. Lijkt me dan dat hij zich al wat beter voelt. Ja - heb geen verstand van parkieten hoor Huilen van het lachen -

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:19

Nou hij is 10 weken oud,, Hij ziet er erg goed uit,,

Ik heb het er wel met mijn vriendin al over gehad, ik heb tegen haar gezegd dat ik het wel even aankijk,, En anders moet ik hem toch weg doen, naar iemand die bv n volaire (hoe schrijf je dat? Geld, geld!) heeft.

Hij heeft zon knabbel staaf in zijn kooi hangen en ik heb een zak voer mee gekregen,, (allerlei zaadjes)
Hij eet wel,, drinken heb ik hem nog niet zien doen..
Soms als ik tegen hem kom praten fluit ie n x heel zielig terug.. Maar verder hoor je m niet,,

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:19

Is juist leuk joh, dat gekwebbel van die beestjes! Spiegeltje daar zijn ze altijd heel druk mee, dat is echt leuk! Verder gewoon voeren en drinken geven en zorgen voor een schoon hok. Wij lieten ze nooit los vliegen.

Edit: In dat geval is een spiegel echt een aanrader!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:20

Een vogel is niet iets dat je zomaar aan iemand moet geven wanneer deze persoon er geen zin in heeft Heel sneu voor de vogel in dit geval.

Ik zou hem heel veel aandacht geven, en hij zal wel even moeten wennen. Wat voor kleur heeft hij?
Beweging is voor een vogel heel belangrijk! Mijn vogels komen er 2 keer per dag uit.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:22

Nou sneu voor de vogel zou het niet zijn, geef hem wel genoeg aandacht,, Maar had hier niet echt op gerekend!!

Spiegeltje! dat is inderdaad een goede!!

Hij is wit met geel/grijs/ geel koppie met rode wangetjes!! Zal kijken of ik vanavond even foto's kan plaatsen!!
Hij is wel echt heel erg leuk verder!! Hoop alleen dat ie zich snel kan aanpassen!! Want nu vind ik hem echt heel zielig er bij zitten!!

Heb trouwens gehoord dat savonds n dekentje/laken/doek over de kooi moet, klopt dat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:22

ik zou hem nu al naar iemand doen die van vogels houd, zoals ik dit lees, vind je het niet echt leuk, en dat merkt hij ook.. ben je veel weg? zo ja, dan is het helemaal sneu om hem te houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:23

_Lola_ schreef:
Nou sneu voor de vogel zou het niet zijn, geef hem wel genoeg aandacht,, Maar had hier niet echt op gerekend!!

Hij is wit met geel/grijs/ geel koppie met rode wangetjes!! Zal kijken of ik vanavond even foto's kan plaatsen!!
Hij is wel echt heel erg leuk verder!! Hoop alleen dat ie zich snel kan aanpassen!! Want nu vind ik hem echt heel zielig er bij zitten!!

Heb trouwens gehoord dat savonds n dekentje/laken/doek over de kooi moet, klopt dat??

nee dat klopt niet, dan voelt hij zich opgesloten, en slaapt hij niet meer zonder doek!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:25

dees_daan schreef:
ik zou hem nu al naar iemand doen die van vogels houd, zoals ik dit lees, vind je het niet echt leuk, en dat merkt hij ook.. ben je veel weg? zo ja, dan is het helemaal sneu om hem te houden..

Ben er wel blij mee,, dat is het probleem niet,, Ben ook wel genoeg thuis!!
Ik had er gewoon niet op gerekend,, En als hij veel lawaai maakt MOET hij weg, vanwege het geen huisdieren mogen hebben en dus mijn buren!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:26

_Lola_ schreef:

Dat klinkt als een lutino Ja
Valkparkieten kunnen echt hele leuke maatjes worden hoor! Ik heb een valkparkiet die zelfs praat! Misschien heeft deze een partner gehad en is daarvan gescheiden. Misschien dat hij daarom treurig is.

Je kunt je ook aanmelden op www.valkparkiet.com . Daar kunnen ze je ook goed helpen Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:27

Als het mij zou overkomen zou ik linea directa op zoek gaan naar iemand met een voliere Nagelbijten / Gniffelen Is prettiger voor de vogel ook!
Belangerijk is dat ze lekker kunnen vliegen Lachen Laat hem/haar? eens los , misschien is 'het' dan wat vrolijker! Haha!
Onze kip was alleen doodongelukkig, toen wij vriendjes voor haar haalde was ze weer springlevend. Als je de vogel houdt, zorg dan ook voor gezelschap in de vorm van nog een gevederde vriend.

Wat staat er in je contract over het toch bezitten van huisdieren? Wordt je er dan direct uitgezet? Je hoeft maar een buurman te hebben die het gekwetter hoort en die belt de huisbaas... dan ben je het bokje. Wil je dat riskeren?

Deken over de kooi doet men alleen als ze gek worden van het gekwetter Haha! Dan denken die vogels dat het nacht is en zijn ze stil.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:31

Oh ok Haha nou dat kan dus wek handig zijn zon deken Knipoog

Nou mkijn buren zouden het niet aangeven, Maar stel dat, dan heb ik al afgesproken met me vriendin dat ik hem op "vakantie" heb.. Tja,, moet toch iets
Haha,, Hij zal me er niet uit zetten,, Maar zal er wel iets van zeggen denk ik..
Ik wil hem er wel uit laten, maar is dat niet handig als hij wat meer gewend is en ik hem ook makkelijker kan pakken, ipv dat hij als n gek door het huis gaat vliegen???

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:32

Jeetje, weet je zeker dat je de vogel wilt houden? Je klinkt namelijk niet echt enthausiast.
Even over het drinken, wat voor een bankje heb je? Toch niet zo eentje met een dakje? Want een valkparkiet kan daar niet uit drinken, je moet een gewoon open voerbankje hebben, ik zal even een plaatje plaatsen.

Dit is een fout voerbakje, ik hoop dat hij een beetje duidelijk is, kon even niks anders vinden. Een valk heeft een kuif en zal hier dus niet uit eten.
Afbeelding

Dit is een goed voerbakje (uiteraard ook een drinkbakje).
Afbeelding

Als je meer informatie zoekt, je bent welkon in dit valkparkietentopic, [HK] [HK] The Valk-Parkieten

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:37

Ja idd 2 van deze bakjes!! Eten doet hij wel maar ook moeilijk!! Ik zal meteen andere bakjes er in zetten!!
Ik ben er echt wel blij mee!! Maar goed je verwacht niet elke dag een "vreemde vogel" Knipoog

Enige wat me dus dwars zit is mijn huisbaas!! Maarja dat komt wel goed hoop ik Haha,,

Vind het wel gezellig is toch beter dan alleen,, maar wil wel het beste voor deze vogel vandaar mijn topic!!
Omdat hij nu zo op zijn voerbak blijft zitten en niet levendig is!!
En ik had graag tips!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:38

Wat ben je nou met 'm van plan? Ga je hem houden of naar een kenner brengen? Je klinkt namelijk niet bepaald enthousiast maar je doet wel je best om het hem naar z'n zin te maken, dan is het voor mij niet helemaal duidelijk wat je van plan bent. Knipoog

Vogeltjes moeten toch altijd een vriendje erbij? Of zeg ik nou iets geks. Nagelbijten / Gniffelen

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:41

In mijn contract staat dat ik ook geen huisdieren mag. Toch wilde ik erg graag 2 cavia's op m'n kamer hebben voor de gezelligheid. Ik heb toen gewoon mijn huisbaas opgebeld en gevraagd of het mocht. Hij stemde in, zolang ik het maar netjes hield en het niet ging stinken. Als de buren zouden gaan klagen over stank / overlast e.d. moesten ze weer weg.

Ik heb ze inmiddels alweer 5 maand en niemand die erover klaagt. Lachen

Oftewel: gewoon even je huisbaas bellen en uitleggen. Erbij vertellen dat je alles netjes houdt e.d. en bij enige overlast voor de buren het beestje zal verkopen. Dan zal die vast wel akkoord gaan, en kun je rustig met je vogel aan de slag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:41

Dat lijkt mij inderdaad het allerbeste! Eerlijkheid loont Lachen

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:42

Oke, zo snel mogelijk nieuwe bakjes kopen, want de bakjes die jij hebt zijn echt heel lastig voor valkparkieten.
Ik denk dat je huisbaas het niet heel erg vind hoor, een vogel. Ze zijn heel makkelijk. Ik heb zelf 4 vogels. Eerst had ik er 1, dan heb je heel veel kans dat hij de hele dag om aandacht gaat krijsen. Dus zoek Asjebliefd een maatje voor hem/haar, dan zijn ze veeel stiller en hebben ze het reuze naar hun zin! Maar nog maals, voor vragen kan je naar ons topic komen Knipoog

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:44

Ok, Nog een keer,, Ik ben er WEL blij mee, wil hem dus ook graag houden!!

Behalve als hij te veel lawaai maakt, omdat ik het niet kan maken vanwege mijn contract, buren, huisbaas!!

En inderdaad ik wil wel het beste voor de vogel!! Ben genoeg thuis kan hem genoeg aandacht geven, Maar wil gewoon dat hij nu levendig wordt en heb geen idee hoe ik dat kan doen, hoe ik hem meer op zijn gemak kan laten voelen behalve tegen hem praten en hem aandacht geven!!

Uhmm,, Denk dat zijn kooi niet groot genoeg is voor 2 vogels?! Is groot genoeg voor deze ene maar weet niet of er 2 in kunnen. Die vogels zijn toch best groot!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:47

Oke dan heb ik niets gezegd. Lachen Heb je er al een spiegeltje in? Schijnt een goede vervanger te zijn voor een ander vogeltje. Ja

vuurneon

Als het om vogels gaat zou ik snel de grootste kooi kopen die er is Nagelbijten / Gniffelen Dan kunnen ze heerlijk rondfladderen ipv op een stokje zitten. Vraag anders advies bij de dierenwinkel Lachen

De huisbaas zal ik zeker informeren... ze zijn niet zo gecharmeerd van verassingen Clown

Candorlover

Valkparkieten zijn behoorlijk aan de grote kant ja, heb je geen foto van je kooi?
http://www.valkparkiet.com is een goede site voor informatie.
Het kan best kloppen dat hij nog niet zo vrolijk is, als hij goed eten en drinken heeft, genoeg speeltjes en genoeg aandacht en rust krijgt/heeft, zal hij aan het eind van deze week veel vrolijker worden, het is voor hem/haar heel erg wennen. Waarschijnlijk heeft ze best wel een hoop stress opgelopen door de verkoop en het vervoeren enzo. Geef het de tijd Knipoog

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:49

Redrumfox schreef:
Oke dan heb ik niets gezegd. Lachen Heb je er al een spiegeltje in? Schijnt een goede vervanger te zijn voor een ander vogeltje. Ja

veel mensen denken dat indd. Maar een vogel zal echt denken dat daar een andere vogel zit, en eigelijk is dat best wel sneu omdat er dus eigelijk helemaal niemand zit. Ik vind dus echt helemaal niks. Je kan dan beter een 'echt' vriendje voor hem/haar nemen.