Pilletje aan de kat geven...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Demone

Pilletje aan de kat geven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 22:02

Wij hebben dit jaar rustgevende pilletjes gehaald voor onze 2 katten, ze worden namelijk echt gek van het vuurwerk, heel erg zielig.

Nu de vraag.. HOE krijg ik die pilletjes in de maagjes van de katten? Clown
Bij honden weet ik dat je het achterin de keel kunt drukken en als je de bek dichthoud moeten ze het wel doorslikken... Maar of dit bij katten ook kan?!

Wie helpt mij uit den brand Vork.

Flabbergast

Re: Pilletje aan de kat geven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:03

Dit kán bij katten, maar niet bij alle katten Clown. Sommige zijn daar te slim voor, zoals onze. En wij hebben nu een 'pillenschieter', kun je overal wel halen, dan gaat het pilletje zo de keel in en kunnen ze hem niet meer ophoesten.. Werkt perfect, veel minder stress Ja

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:03

Wij deden het bij onze honden altijd door iets lekkers, bijvoorbeeld tussen een stukje kaas.. misschien dat als je het in iets doet wat je katten heel lekker vinden ze het dan op eten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:05

Wij wikkelden altijd een stukje worst om een pilletje. Onze hond at het altijd doodleuk op Vork

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 22:06

Nee, deze schatjes eten dan het lekkere op en laten het pilletje liggen, slimmerds... Tong uitsteken

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:12

je moet idd gewoon het pilletje in de keel doen en de mond dicht doen en over de keel wrijven ..
als het echt niet wil kan je bijv het pilletje in een stukje vlees doen ( zo stukje blikvlees )

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:18

Die van mij krijgen straks ook der pilletjes. Ik doe ze altijd gewoon achterin de keel, ik duw ze echt helemaal achterin (volgens mij bijna al in het keelgat) en dat gaat bij die van mij perfect. Je moet wel oppassen voor je vingers Knipoog. En anders is zo`n pillenschieter een goed idee, alleen hoe kom je nu daar nog aan?
Veel succes!!

edit typefout

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:20

Mijn oma deed dat altijd eerder met een stukje worst daar deed ze dan het pilletje in en gaf het zo aan de kat.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:22

pillen helemaal fijnprakken tot poeder en dan door iets lekkers

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 22:23

Heb het gewoon achterin de keel gedrukt en zijn bek dichtgehouden, daarna een beetje melk en wat snoepjes gegeven om zeker te zijn dat het écht weg was. Het ging best goed, geen schrammen (mijn moeder controleerde net al of er nog betadine was).

De andere kat slaapt nu nog dus dat houden we maar even zo.

@ danneke80; Had mijn zus al geprobeert maar zonder succes .

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:30

Citaat:
pillen helemaal fijnprakken tot poeder en dan door iets lekkers

Mag dat wel?
Bij mensen (iets heel anders) mag dat toch ook niet altijd? als het niet zo is hoor ik het graag.

Ik zie dat het bij de een is gelukt, nu nummer 2 nog.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:35

ligt eraan of het van die korrelige pillen zijn of van die capsule-achtige dingen. Bij de korrelige kan het gewoon.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:39

Nyckle schreef:
Wij wikkelden altijd een stukje worst om een pilletje. Onze hond at het altijd doodleuk op Vork

Clown dat lukt bij een hond idd wel omdat die over het algemeen hun voedsel in 1x doorslikken, bij een kat werkt dit meestal helaas niet. Ik heb ook zo'n drama thuis zitten en als je dan denkt van ja ze heeft hem vind je hem later alsnog op de grond Scheve mond Clown
Kat goed vasthouden (ik 'klem' haar meestal tussen mijn benen (op je knieën op de grond zitten met kat ertussen), bekje open maken en houden en dan het pilletje goed achterin gooien en hopen dat ze hem niet uit kunnen spugen dat is eigenlijk zo'n beetje de enige manier....

voor de liefhebbers Knipoog
http://www.ifness.com/bengaal/grappig/grappigpil.html

(weet niet of ik dit mag plaatsen anders moet het maar verwijderd worden)

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 22:44

Hahahahaha hilaaaaaarisch, die is echt goed!

Gelukkig maar dat het hier niet zo ging! Tong uitsteken

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:46

Ik probeer het bij de hond over een kwartier eerst zonder iets achter in zijn mond te stoppen.
Lukt dat niet pak ik denk ik een beetje spijs uit de amandelstaaf of iets wat snel uit elkaar valt.
Lijkt me dat een worstje eerst moet verteren voordat het pilletje kan gaan werken, dan is het misschien al 12 uur.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:49

@ danneke dank je wel voor je antwoord.
Iedereen een fijne en voor de beestjes hopelijk een rustige jaarwisseling.

P.S. Hij is leuk, ik hoop het alleen nooit zo mee te maken

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:53

Als mijn hond een pil niet wil maak ik hem iets nat, al is het maar 1 druppel water. Dan word hij kleverig en kan je hem zo op de tong plakken en kunnen ze hem niet meer uitspugen.
Onze andere hond (degene die nu zo hysterisch is van het vuurwerk) is zo'n vreetzak, die eet alles wat je hem voorschuift Clown Die ligt nu heeerlijk te slapen Vork

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 22:57

Ahhhhh de kat is stoned!
Hij is helemaal suf en zijn hij wankeld en zwabbert helemaal, zijn ogen zijn helemaal groot en hij kijkt nu scheel (naar de buitenkanten), best sneu zo haha, maarja beter dan zonder denk ik.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 23:28

Haha! Mijn hondje heeft hem netjes doorgeslikt (ver in de mond duwen). Ligt nu in zijn mandje te knijpen met z'n oogjes. Ben benieuwd hoe het om 12 uur zal zijn.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 23:38

wij krijgen bij 1 van onze 3 katten ook nooit pilletjes erin. bij de dierenwinkel zei hij dat je ze moest wrijven, in iets lekkers stoppen, gewoon als snoepje voeren of met speciaal spul erover speciaal voor katten die het niet willen eten erom kunt geven (soort mini worstje-pastij). onze kat eet het echter niet! enige dat helpt is een blikje tonijn openen waar ze dol op zijn. pilletje fijnmalen en door het tonijn met wat tonijnvocht erdoor. zo eet ze het wel, enige nadeel is dat ze er maar weinig van eet en we dus met ontwormen enz in meerdere porties moet. de andere kat eet het zo uit je hand en de andere wel als je er een lekker smaakje aandoet. ach ja katten zijn nu eenmaal kieskeurige dieren Knipoog

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 23:40

he ook ooit zoiets meegemaakt die kat werd helemaal gek en begon te krabben Lachen gewoon naar binnen in de mond doen en dan er wat achteraan gooien dan moeten ze wel doorslikken hahahah! blij dat het gelukt is.

alvast een super 2008!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 23:41

bij mijn kat krijg je dus eeeeecht geen pil er in!!

enige oplossing is een lekker prakje van vlees,pil fijnmalen en dat poeder er doorheen prakken.
dan eet ze het op Knipoog

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:35

Onze kat is ook erg lastig met pilletjes. Zelfs fijnprakken en in iets lekkers helpt niet. Dan eet ze het gewoon niet. En dan is ze zo beledigd dat ze de eerste tijd dat lekkere hapje helemaal niet meer eet! Laatst hebben we een pilletje fijngeprakt en dan in wat boter en dat op haar pootje smeren, zodat ze de boter er van aflikt. Dat hielp een beetje.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:40

ik geef onze kat ook een pilletje bij sommige kan je ze in de keel drukken maar bij sommige ook niet.. gewoon proberen zou ik zegen, anders door kattenvlees doen of uitelkaar drukken met een lepel en dan door vlees of in een spuitje met water en zo in zijn bekje spuiten Lachen

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:45

Je kunt bij veel dierenwinkels ook een soort pasta kopen dat HEEL LEKKER ruikt waar je de pil in kunt verstoppen. Bij mijn katten werkt dit goed. Worst en zo heb ik ook geprobeerd maar daar valt de pil vaak uit of ze likken al het lekkers eraf en laten de pil liggen.. Je hebt het ook voor honden.